ارتباطات همراه سونی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز تمیزکاری با استفاده از AWB
برچسب: ویرایش توسط ویرایشگر خودکار
خط ۳۸: خط ۳۸:
سونی اریکسون اولین سود خود را در نیمه دوم [[۲۰۰۳]] اعلام کرد. در سال ۲۰۰۵، سونی اریکسون بیش از ۵۰ میلیون تلفن همراه فروخت. در ۲۰۰۶، تلفن‌های همراه بیش از ۷۴٫۸ میلیون فروش داشتند.{{سخ}}
سونی اریکسون اولین سود خود را در نیمه دوم [[۲۰۰۳]] اعلام کرد. در سال ۲۰۰۵، سونی اریکسون بیش از ۵۰ میلیون تلفن همراه فروخت. در ۲۰۰۶، تلفن‌های همراه بیش از ۷۴٫۸ میلیون فروش داشتند.{{سخ}}
بر طبق مجله سوئدی [[M۳]] چاپ ۷/۲۰۰۶، سونی اریکسون بهترین مارک فروش رفته در کشورهای شمال است، پیرو نوکیا.{{سخ}}
بر طبق مجله سوئدی [[M۳]] چاپ ۷/۲۰۰۶، سونی اریکسون بهترین مارک فروش رفته در کشورهای شمال است، پیرو نوکیا.{{سخ}}
با توجه به [[IT]] [[گارتنر]]، در فصل سوم ۲۰۰۶، سونی اریکسون چهارمین سازنده بزرگ تلفن همراه در دنیا بعد از [[نوکیا]]، [[موتورولا]]، [[سامسونگ]] است. این شرکت ۸٪ از بازار جهانی موبایل را در دست دارد.
با توجه به [[فناوری اطلاعات|IT]] [[گارتنر]]، در فصل سوم ۲۰۰۶، سونی اریکسون چهارمین سازنده بزرگ تلفن همراه در دنیا بعد از [[نوکیا]]، [[موتورولا]]، [[سامسونگ]] است. این شرکت ۸٪ از بازار جهانی موبایل را در دست دارد.


== خرید سهام اریکسون توسط سونی ==
== خرید سهام اریکسون توسط سونی ==

نسخهٔ ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۱:۰۸

نوعزیر مجموعه
بنا نهاده۱۶ فوریه ۲۰۱۲
دفتر مرکزی ژاپن میناتو، توکیو
محدودهٔ فعالیتجهانی
مدیر عامل اجراییکونیماسا سوزوکی
محصولاتاسمارت فون
مالکسونی
تعداد کارکنان7100 نفر (2014) [۱]
وبگاه

ارتباطات همراه سونی (به انگلیسی: Sony Mobile Communications) بخش موبایل و تجهیزات ارتباطی همراه شرکت ژاپنی سونی است، این شرکت سابقاً تحت نام سونی اریکسون (به انگلیسی: Sony Ericsson) فعالیت می‌کرد، شرکتی که مشترکاً توسط دو شرکت سونی ژاپن و شرکت ارتباطاتی سوئدی اریکسون در سال ۲۰۰۱ برای تولید موبایل تأسیس شده بود.

دفتر مرکزی شرکت در شهر میناتو، توکیو در ژاپن قرار دارد. این شرکت تیم‌های توسعه و تحقیقی دیگری در کشورهای سوئد، چین، کانادا، هلند، ایالات متحده، هند و بریتانیا هم دارد.

محصولات و خدمات

سونی اکس‌پریا اس تلفن هوشمند محبوب سونی، عرضه‌شده در فوریه سال ۲۰۱۲

سونی و اریکسون تجارت خود را در مارس ۲۰۰۲ با هم ترکیب کردند و آنها در گذشته محصولات کاملی برای همه گروها در زیر چتر «سونی اریکسون» داشتند. سونی اریکسون در سال ۲۰۰۵ سری W گوشی‌های موسیقی مارک Walkman را معرفی کرد. گوشی‌های موسیقی سری-W سونی اریکسون را می‌توان به عنوان اولین گوشی‌های موبایل که مرکزیت آن‌ها موسیقی هستند، معرفی کرد، این باعث ایجاد بازار جدید موسیقی قابل حمل در زمان خود شد. سونی اریکسون در سال ۲۰۰۶ گوشی‌هایی با مارک سایبرشات را، یعنی تلفن‌هایی که دارای قابلیت‌های پیشرفته در عکاسی بودند معرفی کرد. سونی در سال ۲۰۰۸ اولین سری تلفن‌های هوشمند را با نام تجاری اکسپریا (به انگلیسی: XPERIA) روانه بازار کرد.

اطلاعات مالی

سونی اریکسون اولین سود خود را در نیمه دوم ۲۰۰۳ اعلام کرد. در سال ۲۰۰۵، سونی اریکسون بیش از ۵۰ میلیون تلفن همراه فروخت. در ۲۰۰۶، تلفن‌های همراه بیش از ۷۴٫۸ میلیون فروش داشتند.
بر طبق مجله سوئدی چاپ ۷/۲۰۰۶، سونی اریکسون بهترین مارک فروش رفته در کشورهای شمال است، پیرو نوکیا.
با توجه به IT گارتنر، در فصل سوم ۲۰۰۶، سونی اریکسون چهارمین سازنده بزرگ تلفن همراه در دنیا بعد از نوکیا، موتورولا، سامسونگ است. این شرکت ۸٪ از بازار جهانی موبایل را در دست دارد.

خرید سهام اریکسون توسط سونی

لوگوی رسمی سونی اریکسون

شرکت سونی در سال ۲۰۱۱ سهام اریکسون را به‌طور رسمی خریداری کرد[۲] و عرضه تلفن‌های همراه خود را تحت نام ارتباطات همراه سونی (به انگلیسی: Sony Mobile Communications) از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده‌است.

جستارهای وابسته

پانویس

  1. "Sony rethinks mobile business, expects 1,000 layoffs after projecting $2.1B loss this year". Retrieved January 7, 2015.
  2. «Sony buys the rest of mobile phone firm Sony Ericsson». BBC News.

پیوند به بیرون

منابع