ایکس‌باکس وان: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خنثی‌سازی ویرایش 18819936 توسط 1243Mahdi (بحث)
Mohammadhosein1385 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۲: خط ۴۲:
| وب‌گاه = {{URL|xbox.com}}}}
| وب‌گاه = {{URL|xbox.com}}}}


'''اکس‌باکس وان''' {{به انگلیسی|Xbox One}} کنسول بازی ویدئویی خانگی معرفی شده توسط [[مایکروسافت]] در ۲۱ مه ۲۰۱۳ و از [[تاریخچه کنسول‌های بازی‌های رایانه‌ای (نسل هشتم)|نسل هشتم]] کنسول‌های بازی است. این سومین کنسول بازی در خانواده ایکس‌باکس و جانشین [[اکس‌باکس ۳۶۰]] به شمار می‌رود. این کنسول همچنین دارای [[کینکت]] ۲٫۰۰ است<ref>http://www.guardian.co.uk/technology/2013/may/21/xbox-720-microsoft-reveal-console-live-blog</ref><ref>http://gizmodo.com/the-new-xbox-everything-you-need-to-know-about-microso-509033619</ref> طبق برنامه‌ریزی‌ها، اکس‌باکس وان ابتدا روز ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ در [[آمریکای شمالی]]، تعدادی کشورهای اروپایی، استرالیا و نیوزیلند و سپس در ۴ سپتامبر ۲۰۱۴ در ژاپن و باقی [[کشورهای اروپایی]] عرضه و به فروش رسید. ''اکس‌باکس وان'' در نسل هشتم کنسول‌های بازی ویدئویی با [[پلی‌استیشن ۴]] شرکت سونی و نینتندو [[وی یو]] به رقابت می‌پردازد.
'''اکس‌باکس وان''' {{به انگلیسی|Xbox One}} کنسول بازی ویدئویی خانگی معرفی شده توسط [[مایکروسافت]] در ۲۱ مه ۲۰۱۳ و از [[تاریخچه کنسول‌های بازی‌های رایانه‌ای (نسل هشتم)|نسل هشتم]] کنسول‌های بازی است. این سومین کنسول بازی در خانواده اکس‌باکس و جانشین [[اکس‌باکس ۳۶۰]] به شمار می‌رود. این کنسول همچنین دارای [[کینکت]] ۲٫۰۰ است<ref>http://www.guardian.co.uk/technology/2013/may/21/xbox-720-microsoft-reveal-console-live-blog</ref><ref>http://gizmodo.com/the-new-xbox-everything-you-need-to-know-about-microso-509033619</ref> طبق برنامه‌ریزی‌ها، اکس‌باکس وان ابتدا روز ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ در [[آمریکای شمالی]]، تعدادی کشورهای اروپایی، استرالیا و نیوزیلند و سپس در ۴ سپتامبر ۲۰۱۴ در ژاپن و باقی [[کشورهای اروپایی]] عرضه و به فروش رسید. ''اکس‌باکس وان'' در نسل هشتم کنسول‌های بازی ویدئویی با [[پلی‌استیشن ۴]] شرکت سونی و نینتندو [[وی یو]] به رقابت می‌پردازد.


== بازی‌ها ==
== بازی‌ها ==

نسخهٔ ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۴:۱۳

Xbox One
upright=۱٫۱۵
تصویری از اکس‌باکس وان به همراه کنترلر و کینکت
توسعه‌دهندهمایکروسافت
سازندهمایکروسافت
خانواده محصولاکس‌باکس
گونهکنسول بازی
نسلنسل هشتم
تاریخ انتشارنوامبر ۲۰۱۳[۱]
رسانهدیسک بلو-ری[۲]
سیستم‌عاملXboxOS
گرافیکRadeon variant
صدا7.1 surround sound
ورودی۳ پورت یواس‌بی ۳٫۰ و ۱ پورت اچ‌دی‌ام‌آی
سرویس‌های برخطایکس‌باکس لایو
پیشینیاناکس‌باکس ۳۶۰

اکس‌باکس وان (به انگلیسی: Xbox One) کنسول بازی ویدئویی خانگی معرفی شده توسط مایکروسافت در ۲۱ مه ۲۰۱۳ و از نسل هشتم کنسول‌های بازی است. این سومین کنسول بازی در خانواده اکس‌باکس و جانشین اکس‌باکس ۳۶۰ به شمار می‌رود. این کنسول همچنین دارای کینکت ۲٫۰۰ است[۵][۶] طبق برنامه‌ریزی‌ها، اکس‌باکس وان ابتدا روز ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی، تعدادی کشورهای اروپایی، استرالیا و نیوزیلند و سپس در ۴ سپتامبر ۲۰۱۴ در ژاپن و باقی کشورهای اروپایی عرضه و به فروش رسید. اکس‌باکس وان در نسل هشتم کنسول‌های بازی ویدئویی با پلی‌استیشن ۴ شرکت سونی و نینتندو وی یو به رقابت می‌پردازد.

بازی‌ها

تعدادی از عناوین مشهوری که برای کنسول اکس‌باکس وان توسعه یافته‌اند به شرح زیر هستند:

اکس‌باکس وان اس

در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ و در طی نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ ۲۰۱۶، مایکروسافت از کنسول جدید خود با عنوان اکس‌باکس وان اس رونمایی کرد. این کنسول یک نسخه اصلاح شده از سخت‌افزار اکس‌باکس وان اولیه است که طراحی آن ۴۰٪ کوچکتر شده، از پایه برای قرار گرفتن به صورت عمودی پشتیبانی می‌کند، این نسخه دیگر نیاز به منبع تغذیه خارجی ندارد و دارای منبع تغذیه داخلی خواهد بود، به علاوه پشتیبانی از وضوح ۴کی و تصویربرداری دامنه دینامیک بالا است. این مدل جدید درگاه جداگانه برای اتصال به کینکت ندارد و برای استفاده از کینکت باید از آداپتور یواس‌بی جداگانه‌ای استفاده شود که بدون پرداخت هزینه اضافی برای صاحبان کینکت در دسترس خواهد بود.

اکس‌باکس وان اس در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت و نسخه ویژه ۲ ترابایتی و به ترتیب قیمت‌های ۲۹۹، ۳۴۹ و ۳۹۹ دلار در اوایل اوت ۲۰۱۶ عرضه شد.[۷]

منابع

  1. Xbox One Release Date In 2013 - NowGamer
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ Microsoft Xbox One - Consoles - CNET Reviews
  3. "Xbox 720 Specs vs. PS4 Specs: Which Next-Gen System Will Win? - International Digital Times". Idigitaltimes.com. Retrieved 2013-05-22.
  4. Hollister, Sean (۲۰۱۳-۰۵-۲۱). "Xbox One will not be backwards compatible with Xbox 360 games". Verge. Retrieved 2013-05-21.
  5. http://www.guardian.co.uk/technology/2013/may/21/xbox-720-microsoft-reveal-console-live-blog
  6. http://gizmodo.com/the-new-xbox-everything-you-need-to-know-about-microso-509033619
  7. Andrew Webster. "Microsoft announces the Xbox One S" (به انگلیسی). theverge.com. Retrieved June 14, 2016.

پیوند به بیرون