ماینکرفت: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جزبدون خلاصۀ ویرایش
Mohammadhosein1385 (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۷: خط ۳۷:
== پلتفرم‌ها ==
== پلتفرم‌ها ==
=== نسخه‌های PC ===
=== نسخه‌های PC ===
این نسخه ورژن اولیه و اصلی بازی است که بر روی سیستم عامل‌های مختلفی که شامل [[ویندوز]]، [[مک اواس]] و [[لینوکس]] هستند، ارائه شده است. همچنین نسخه‌های دیگری با عنوان‌های ''ماینکرفت کلاسیک'' و ''ماینکرفت ۴k'' برای این پلتفرم ارائه شده‌اند.
این نسخه ورژن اولیه و اصلی بازی است که بر روی سیستم عامل‌های مختلفی که شامل [[ویندوز]]، [[مک اواس]] و [[لینوکس]] هستند، ارائه شده است. همچنین نسخه‌های دیگری با عنوان‌های ''ماینکرفت کلاسیک'' و ''ماینکرفت ۴k'' و ماینکرفت: نسخه ویندوز 10 برای این پلتفرم ارائه شده‌اند.


=== ماینکرفت: نسخه جیبی ===
=== ماینکرفت: نسخه جیبی ===

نسخهٔ ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۸:۵۲

ماینکرفت
لوگوی ماینکرفت
توسعه‌دهنده(ها)موجنگ AB
4J Studios (نسخه‌های کنسول)
مایکروسافت استودیوز (اکس باکس وان و Wii U)
ناشر(ها)موجنگ AB نسخه‌های PC, Mobile
طراح(ـان)مارکوس پرسون
ینس برگنستن ویرایش این در ویکی‌داده
برنامه‌نویس(ـان)ینس برگنستن ویرایش این در ویکی‌داده
آهنگساز(ان)Daniel "C۴۱۸" Rosenfeld
سریMinecraft ویرایش این در ویکی‌داده
موتورLightweight Java Game Library ویرایش این در ویکی‌داده
سکو(ها)ویندوز، ویندوزفون، ایکس‌باکس ۳۶۰، مک اواس، پلتفرم جاوا، جاوا اپلت، اندروید، آی‌اواس، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ویتا، وی یو، اپل تی‌وی، نینتندو سوئیچ، Universal Windows Platform
تاریخ(های) انتشارپی سی، مک و لینوکس (جاوا)

اندروید
آی او اس
ایکس باکس ۳۶۰ (ایکس باکس لایو)
ایکس باکس ۳۶۰ (نسخه روی دیسک)
Raspberry Pi
ایکس باکس وان

ویندوزفون
ژانر(ها)جهان باز، حالت بقا، ماجراجویی
حالت(ها)تک‌نفره، چندنفره
گروه سنیبرای همه سنین

رتبه ۳ (PEGI)

رتبه ESRB) E)

ماینکرفت (به انگلیسی: Minecraft) یک بازی جهان باز مستقل است که توسط موجانگ AB ساخته شده و توسط همین استودیو برای PC و موبایل منتشر شده است. نسخه پی سی بازی به صورت عمومی در ۱۷ می ۲۰۰۹ با عنوان نسخه آلفا منتشر شد و بعد از آپدیت‌های پیاپی به عنوان نسخه اصلی و نهایی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد. همچنین نسخه‌ای از بازی برای اندروید یک ماه قبل از آن در ۷ اکتبر منتشر شد. نسخه آی‌اواس بازی نیز در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. در تاریخ نهم می ۲۰۱۲ میلادی بازی برای ایکس‌باکس ۳۶۰ به عنوان نسخه ایکس‌باکس لایو که توسط ۴J Studios توسعه داده شده بود عرضه شد. تمامی نسخه‌های ماینکرفت به روزرسانی‌های دوره‌ای دریافت می‌کنند.

ویژگی‌های خلاقانه و قابلیت‌های ساخت و ساز در ماینکرفت به بازیگران این امکان را می‌دهد تا به وسیله مکعب‌های با بافت‌های مختلف در دنیایی رویه‌ای، سازه‌های مختلف و متفاوتی را بسازند. فعالیت‌های دیگر در بازی شامل اکتشاف، جمع‌آوری منابع، صنعتگری و مبارزه می‌شوند. گیم‌پلی در نسخه تجاری بازی، شامل دو حالت اصلی می‌باشد: حالت Survival (بقاء)، که بازیکنان در آن می‌بایست به جمع‌آوری منابع پرداخته و برای حفظ و نگه داری میزان سلامتی و گرسنگی خود تلاش نمایند؛ و حالت Creative (خلاقانه)، که در آن بازیکنان موجودی نامحدودی از منابع را در اختیار دارند، آزادانه می‌توانند پرواز کنند. در این حالت درجه سلامتی و گرسنگی وجود ندارد. همچنین حالت سومی با عنوان Hardcore وجود دارد که همانند حالت Survival (بقاء) با تفاوت در میزان سختی است. در این حالت بازیکن تنها یک جان داشته و پس از مرگ، مجبور به حذف دنیایی که ساخته است می‌شود.

ماینکرفت موفق به دریافت ۵ جایزه از کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سال ۲۰۱۱ شد: جایزه نوآوری، بهترین بازی قابل دانلود، و همچنین برنده بهترین بازی جدید از بخش انتخاباتی توسعه دهندگان بازی و جایزه انتخابی حضار شد. این بازی برنده جایزه بزرگ Seumas McNally از فستیوال بازی‌های مستقل در ۲۰۱۱ نیز شد. ماینکرفت همچنین برنده جایزه اهرمک طلایی در بخش بهترین بازی قابل دانلود در سال ۲۰۱۲ شد. در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۳ حدود ۱۰ میلیون نسخه پی سی بازی به فروش رفت و در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ بیش از ۲۰ میلیون نسخه از بازی در تمامی پلتفرم‌ها به فروش رسید.

در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت مایکروسافت با خریداری شرکت موجانگ از ناچ (صاحب شرکت ماینکرافت) با قیمت 2.5 بیلیون مالکیت فکری این بازی را از آن خود کرد.[۱۰]

پلتفرم‌ها

نسخه‌های PC

این نسخه ورژن اولیه و اصلی بازی است که بر روی سیستم عامل‌های مختلفی که شامل ویندوز، مک اواس و لینوکس هستند، ارائه شده است. همچنین نسخه‌های دیگری با عنوان‌های ماینکرفت کلاسیک و ماینکرفت ۴k و ماینکرفت: نسخه ویندوز 10 برای این پلتفرم ارائه شده‌اند.

ماینکرفت: نسخه جیبی

در ۱۶ آگوست ۲۰۱۱ یک نسخه از بازی تنها برای اکسپریا پلی بر روی اندروید مارکت (گوگل پلی کنونی) به عنوان نسخه آلفا قرار گرفت. سپس در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۱ برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی منتشر شد. نسخه آی‌اواس بازی نیز در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. این نسخه از بازی ماینکرفت شامل تمام ویژگی‌های نسخه پی سی نیست. 《جنز برگنستن》 در اکانت شخصی توییترش یادآوری کرده است که نسخه جیبی ماینکرفت با زبان برنامه نویسی سی++ نوشته شده است و نه با جاوا. علت این موضوع هم عدم پشتیبانی سیستم عامل آی‌اواس از جاوا است. به روزرسانی‌های عمومی زمان‌بندی شده‌ای برای این نسخه ارائه می‌شوند که آن را به نسخه پی سی نزدیک تر می‌کنند.

ماینکرفت: نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰

نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی توسط ۴J Studios توسعه داده شد و در تاریخ ۹ می ۲۰۱۲ منتشر شد که از نظر امکانات از نسخه‌های جدید کامپیوتری عقب‌تر است.

ماینکرفت: نسخه Pe

این نسخه شبیه نسخه جیبی بازی است با این تفاوت که به ورژن قدیمی تری بازگردانده شده و کاربران در آن می‌توانند با استفاده از کدهای برنامه نویسی در محیط بازی تغییرات ایجاد کنند. نسخه پی رسماً در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۳ منتشر گشت.

ماینکرفت: نسخه ایکس‌باکس وان

در طول کنفرانس خبری نمایشگاه E۳ ۲۰۱۳ مایکروسافت تریلری از بازی ماینکرفت: نسخه ایکس‌باکس وان به نمایش در آورد. این بازی ساخت دیگری از ورژن ایکس‌باکس ۳۶۰ است اما با دنیایی بزرگتر، قابلیت‌های بیشتر در بخش چند نفره و پیشرفت‌هایی قدرت گرفته از پلتفرم ایکس‌باکس وان.

منابع

Minecraft cosplayers
  1. "Minecraft". GameSpot. CBS Interactive. Retrieved October 21, 2012.
  2. "Minecraft -- Pocket Edition - Android". IGN. Retrieved October 21, 2012.
  3. "Minecraft: Pocket Edition". GameSpot. CBS Interactive. Retrieved October 21, 2012.
  4. Brown, Mark (March 22, 2012). "Minecraft for Xbox 360 release date announced, amongst others". Wired UK. Retrieved October 22, 2012.
  5. "The Minecraft: Xbox 360 Edition Retail Disc Version Releases Today!". Play XBLA. Play XBLA. Retrieved June 4, 2013.
  6. "Minecraft Xbox 360 Edition coming to UK retail in June". Retrieved June 20, 2012.
  7. "Minecraft Raspberry Pi". Mojang. Mojang. Retrieved March 27, 2013.
  8. "E3 2013: Minecraft Coming to Xbox One". IGN. June 10, 2013.
  9. "Minecraft -- Pocket Edition - Windows Phone". IGN. Retrieved December 10, 2014.
  10. Bass, Dina (2014-09-15). "Microsoft to Buy Minecraft Maker Mojang for $2.5 Billion" (به انگلیسی). Retrieved 2014-10-07. {{cite web}}: Unknown parameter |وب‌گاه= ignored (help)نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)

پیوند به بیرون