پرنسس لیا: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Fatemibot (بحث | مشارکت‌ها)
تعارض ویرایشی آنهم با ربات :(
خط ۱۳: خط ۱۳:
|نقش‌آفرین= [[کری فیشر]]}}
|نقش‌آفرین= [[کری فیشر]]}}


'''شاهزاده لِیا اورگانا''' {{به انگلیسی|Princess Leia Organa=}} یکی از شخصیتهای مجموعه فیلمهای [[جنگ ستارگان]] است که [[کری فیشر]] هنرپیشه آمریکایی، نقش او را بازی کرده است. او در [[جنگ ستارگان (فیلم)|نخستین فیلم]] این مجموعه در سال 1977 به عنوان شاهزاده سیاره [[آلدران]] و عضو سنای امپراتوری کهکشانی حضور می یابد.
'''شاهزاده لِیا اورگانا''' {{به انگلیسی|Princess Leia Organa}} یکی از شخصیتهای مجموعه فیلمهای [[جنگ ستارگان]] است که [[کری فیشر]] هنرپیشه آمریکایی، نقش او را بازی کرده است. او در [[جنگ ستارگان (فیلم)|نخستین فیلم]] این مجموعه در سال ۱۹۷۷ به عنوان شاهزاده سیاره [[آلدران]] و عضو سنای امپراتوری کهکشانی حضور می یابد.


پرنسس لیا که یکی از اعضای مخفی و بی باک اتحادیه شورشیان است، موفق میشود نقشه پایگاه فضایی عظیم امپراتوری موسوم به [[ستاره مرگ]] را برباید ولی در سر راه خویش اسیر فرمانده خبیث امپراطوری [[دارت ویدر]] میشود. او موفق میگردد تا قبل از اسارتش، نقشه ها را به حافظه یک دروید به نام [[آر تو دی تو]] بسپارد. دروید که به سیاره دورافتاده تاتوئین فرار میکند همچنین حامل پیامی است برای [[اوبی‌وان کنوبی|اوبی وان کنوبی]] پیر که همچون راهبی عجیب و گوشه گیر در بیابانهای این سیاره به گذران سالهای پایانی زندگی خویش میپردازد. [[لوک اسکای‌واکر|لوک اسکای واکر]] جوان و بلندپرواز به طرز اتفاقی دروید را پیدا میکند که مقدمه ای است برای آشنایی او با کنوبی پیر. آن دو به کمک قاچاقچی فرصت طلبی به نام [[هان سولو]] به سفارش پرنسس به سمت سیاره آلدران فرار میکنند.
پرنسس لیا که یکی از اعضای مخفی و بی باک اتحادیه شورشیان است، موفق میشود نقشه پایگاه فضایی عظیم امپراتوری موسوم به [[ستاره مرگ]] را برباید ولی در سر راه خویش اسیر فرمانده خبیث امپراطوری [[دارت ویدر]] میشود. او موفق میگردد تا قبل از اسارتش، نقشه ها را به حافظه یک دروید به نام [[آر تو دی تو]] بسپارد. دروید که به سیاره دورافتاده [[تاتوئین]] فرار میکند همچنین حامل پیامی است برای [[اوبی‌وان کنوبی]] پیر که همچون راهبی عجیب و گوشه گیر در بیابانهای این سیاره به گذران سالهای پایانی زندگی خویش میپردازد. [[لوک اسکای‌واکر]] جوان و بلندپرواز به طرز اتفاقی دروید را پیدا میکند که مقدمه ای است برای آشنایی او با کنوبی پیر. آن دو به کمک قاچاقچی فرصت طلبی به نام [[هان سولو]] به سفارش پرنسس به سمت سیاره آلدران فرار میکنند.


سولو، لوک و لیا در دو فیلم بعدی این مجموعه نیز حضور دارند. مدل موی پرنسس لیا با الهام از مدل موی قبیله [[هوپی]] که از قبایل بومیان [[ایالات متحده آمریکا|آمریکا]] بودند، بافته شده که به [[رول دارچینی]] نیز شباهت دارد.
سولو، لوک و لیا در دو فیلم بعدی این مجموعه نیز حضور دارند. مدل موی پرنسس لیا با الهام از مدل موی زنان قبیله [[هوپی]] که از قبایل بومیان [[ایالات متحده آمریکا|آمریکا]] بودند، بافته شده که به [[رول دارچینی]] نیز شباهت دارد.

== جستارهای وابسته ==
* [[دارت ویدر]]
* [[لوک اسکای‌واکر]]
* [[اتحادیه شورشیان|ائتلاف شورشیان]]
* [[اوبی‌وان کنوبی]]


== منابع ==
== منابع ==
{{پانویس}}
{{پانویس}}
* Wikipedia contributors, "Princess Leia," Wikipedia, The Free Encyclopedia, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Princess_Leia&oldid=777560430 (accessed April 28, 2017).{{جنگ ستارگان}}
* Wikipedia contributors, "Princess Leia," Wikipedia, The Free Encyclopedia, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Princess_Leia&oldid=777560430 (accessed April 28, 2017).


<nowiki>جنگ ستارگان}}</nowiki>
{{جنگ ستارگان}}
{{ویکی‌انبار-رده|Princess Leia}}
{{ویکی‌انبار-رده|Princess Leia}}



نسخهٔ ‏۲۸ آوریل ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۴۷

شخصیت جنگ ستارگان
لیا اورگانا

پست شاهزاده آلدران
سناتور عالی‌رتبه آلدران
دیپلمات جمهوری جدید
رهبر دولت در جمهوری جدید
شوالیه جدای
سیاره آلدران
نژاد انسان
جنسیت مونث
قد نامعلوم
رنگ مو قهوه‌ای
رنگ چشم قهوه‌ای
وفادار به سنای سلطنتی
اتحادیه شورشیان
جمهوری جدید
اتحاد کهکشان
جنگ‌افزار تفنگ
وسیلهٔ نقلیه نامعلوم
نقش‌آفرینی از کری فیشر


شاهزاده لِیا اورگانا (به انگلیسی: Princess Leia Organa) یکی از شخصیتهای مجموعه فیلمهای جنگ ستارگان است که کری فیشر هنرپیشه آمریکایی، نقش او را بازی کرده است. او در نخستین فیلم این مجموعه در سال ۱۹۷۷ به عنوان شاهزاده سیاره آلدران و عضو سنای امپراتوری کهکشانی حضور می یابد.

پرنسس لیا که یکی از اعضای مخفی و بی باک اتحادیه شورشیان است، موفق میشود نقشه پایگاه فضایی عظیم امپراتوری موسوم به ستاره مرگ را برباید ولی در سر راه خویش اسیر فرمانده خبیث امپراطوری دارت ویدر میشود. او موفق میگردد تا قبل از اسارتش، نقشه ها را به حافظه یک دروید به نام آر تو دی تو بسپارد. دروید که به سیاره دورافتاده تاتوئین فرار میکند همچنین حامل پیامی است برای اوبی‌وان کنوبی پیر که همچون راهبی عجیب و گوشه گیر در بیابانهای این سیاره به گذران سالهای پایانی زندگی خویش میپردازد. لوک اسکای‌واکر جوان و بلندپرواز به طرز اتفاقی دروید را پیدا میکند که مقدمه ای است برای آشنایی او با کنوبی پیر. آن دو به کمک قاچاقچی فرصت طلبی به نام هان سولو به سفارش پرنسس به سمت سیاره آلدران فرار میکنند.

سولو، لوک و لیا در دو فیلم بعدی این مجموعه نیز حضور دارند. مدل موی پرنسس لیا با الهام از مدل موی زنان قبیله هوپی که از قبایل بومیان آمریکا بودند، بافته شده که به رول دارچینی نیز شباهت دارد.

جستارهای وابسته

منابع