شهرستان بندر ماهشهر: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۳۰°۳۳′ شمالی ۴۹°۰۸′ شرقی / ۳۰٫۵۵۰°شمالی ۴۹٫۱۳۳°شرقی / 30.550; 49.133
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خنثی‌سازی ویرایش 19023071 توسط 5.127.76.141 (بحث)
خط ۳۵: خط ۳۵:
از دیگر شهرکها و روستاهای آن می‌توان به شهرک طالقانی و جراحی نام برد. در این شهر امکاناتی نظیر فرودگاه، راه آهن نیز موجود می‌باشد.
از دیگر شهرکها و روستاهای آن می‌توان به شهرک طالقانی و جراحی نام برد. در این شهر امکاناتی نظیر فرودگاه، راه آهن نیز موجود می‌باشد.


'''بندر ماهشهر''' به عنوان یکی از سه منطقه بادخیز استان خوزستان شناسایی شده و با نصب اولین توربین، نخستین شهر استان در تولید انرژی پاک برق بادی می‌باشد.این شهر به خاکشهر و این استان به خاکستان معروف است
'''بندر ماهشهر''' به عنوان یکی از سه منطقه بادخیز استان خوزستان شناسایی شده و با نصب اولین توربین، نخستین شهر استان در تولید انرژی پاک برق بادی می‌باشد.


== تقسیمات کشوری ==
== تقسیمات کشوری ==

نسخهٔ ‏۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۸:۴۸

شهرستان بندر ماهشهر
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخوزستان
مرکز شهرستانبندر ماهشهر
سایر شهرهابندر ماهشهر و سربندر و شهر چمران
بخش‌هابخش مرکزی و بخش بندر امام خمینی
مردم
جمعیت۲۷۸۰۳۷ نفر[۱]
مذهبشیعه
جغرافیای طبیعی
مساحت۱۹۰۲ کیلومتر مربع کیلومتر مربع

شهرستان بندر ماهشهر یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب ایران است. مرکز این شهرستان، شهر بندر ماهشهر است. بندر امام خمینی و شهر چمران از دیگر شهرهای آن هستند.

شهر ماهشهر از دو قسمت ماهشهر قدیم و ناحیه صنعتی تشکیل شده‌است. این شهر یکی از قطبهای بزرگ اقتصادی کشور به شمار می‌رود. از یک طرف منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و از طرف دیگر اداره بنادر و کشتیرانی جایگاه ویژه‌ای را به این شهر اختصاص داده‌است. شهرک بعثت نیز یکی از شهرک‌های بزرگ ماهشهر به شمار می‌رود که ساکنان آن اکثراً از خانواده‌های کارمندان شرکتهای پتروشیمی به شمار می‌آیند. از دیگر شهرکها و روستاهای آن می‌توان به شهرک طالقانی و جراحی نام برد. در این شهر امکاناتی نظیر فرودگاه، راه آهن نیز موجود می‌باشد.

بندر ماهشهر به عنوان یکی از سه منطقه بادخیز استان خوزستان شناسایی شده و با نصب اولین توربین، نخستین شهر استان در تولید انرژی پاک برق بادی می‌باشد.

تقسیمات کشوری

شهرها:

شهرها: بندر امام خمینی

منابع

  1. «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵، جمعیت تا سطح آبادی بر حسب سواد». وب‌گاه رسمی مرکز آمار ایران. دریافت‌شده در آبان ۱۳۸۹. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  2. «بانک اطلاعات تقسیمات کشوری». وب‌گاه رسمی وزارت کشور ایران. دریافت‌شده در آبان ۱۳۸۹. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)