خانم دالووی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''خانم دالووی''' نوشتهٔ [[ویرجینیا وولف]] یکی از نخستین آثار معروف به [[رمان نو]] است.
'''خانم دالووی''' نوشتهٔ [[ویرجینیا وولف]] یکی از نخستین آثار معروف به [[رمان نو]] است.


ویر جینیا وولف یک روز ماه [[ژوئن]] [[۱۹۲۳]] از زندگی ''کلاریسا دالووی'' در [[لندن]] پس از [[جنگ جهانی اول]] را از زاویه دید این زن توصیف می کند. خواننده چنین می انگارد که گویا پا به پای راوی در خیابانهای لندن گام برمی دارد و از دریچه نگاه کلاریسا آدمها و محله های شهر را می بیند. در این گذار تند و ناگسسته، وولف از شهر و آدمهایش تابلویی به درازی افق در دیدرس خواننده قرار می دهد.
ویر جینیا وولف یک روز ماه [[ژوئن]] از زندگی ''کلاریسا دالووی'' در [[لندن]] پس از [[جنگ جهانی اول]] را از زاویه دید این زن توصیف می کند. خواننده چنین می انگارد که گویا پا به پای راوی در خیابانهای لندن گام برمی دارد و از دریچه نگاه کلاریسا آدمها و محله های شهر را می بیند. در این گذار تند و ناگسسته، وولف از شهر و آدمهایش تابلویی به درازی افق در دیدرس خواننده قرار می دهد.





نسخهٔ ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۰:۰۵

خانم دالووی نوشتهٔ ویرجینیا وولف یکی از نخستین آثار معروف به رمان نو است.

ویر جینیا وولف یک روز ماه ژوئن از زندگی کلاریسا دالووی در لندن پس از جنگ جهانی اول را از زاویه دید این زن توصیف می کند. خواننده چنین می انگارد که گویا پا به پای راوی در خیابانهای لندن گام برمی دارد و از دریچه نگاه کلاریسا آدمها و محله های شهر را می بیند. در این گذار تند و ناگسسته، وولف از شهر و آدمهایش تابلویی به درازی افق در دیدرس خواننده قرار می دهد.


منبع

Mrs Dalloway- Virginia Woolf- Penguin Edition- ۲۰۰۰- London