جهانگیر معینی علمداری: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Mahdi28 (بحث | مشارکت‌ها)
جز اصلاح فاصلۀ مجازی (جامعه شناسی=>جامعه‌شناسی) با استفاده از AWB
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''جهانگیر معینی علمداری''' مدرس، پژوهشگر و مترجم حوزه علوم سیاسی و دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او به تدریس و پژوهش در حوزه‌های [[فلسفه سیاسی]]، [[روش‌شناسی]] و روش تحقیق در علوم سیاسی و علوم انسانی و [[جامعه‌شناسی معرفت]] و هنر می‌پردازد. او یکی از بزرگترین اساتید حال حاضر علوم سیاسی و مخصوصا اندیشه ی سیاسی در ایران است. دکتر معینی یکی از پر مطالعه ترین پژوهشگران حوزه علوم انسانی می باشد و تخصص و علایق وی طیف وسیع از اندیشه، سیاست، فلسفه، روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنر، روش شناسی و ... را در بر میگیرد.
'''جهانگیر معینی علمداری''' (متولد 1342) مدرس، پژوهشگر و مترجم حوزه علوم سیاسی و دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او به تدریس و پژوهش در حوزه‌های [[فلسفه سیاسی]]، [[روش‌شناسی]] و روش تحقیق در علوم سیاسی و علوم انسانی و [[جامعه‌شناسی معرفت]] و هنر می‌پردازد. او یکی از بزرگترین اساتید حال حاضر علوم سیاسی و مخصوصا اندیشه سیاسی در ایران است. دکتر معینی یکی از پر مطالعه ترین پژوهشگران حوزه علوم انسانی می باشد و تخصص و علایق وی طیف وسیع از اندیشه، سیاست، فلسفه، روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنر، روش شناسی و ... را در بر میگیرد.
معینی یکی از پرطرفدار ترین اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران می باشد به شکلی که همیشه لیست پایان نامه های او پر می باشد.
معینی یکی از پرطرفدار ترین اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران است.
او همچنین از سرسخت ترین مخالفان اندیشه های [[هایدگر]] می باشد.
او همچنین از سرسخت ترین مخالفان اندیشه های [[هایدگر]] می باشد.
او در دوران تحصیل از بهترین شاگردان اساتید بزرگی همچون [[حسین بشیریه]]، [[عباس میلانی]]،[[احمد نقیب زاده]]، [[جواد طباطبایی]] و... در دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده است.
او در دوران تحصیل از بهترین شاگردان اساتید بزرگی همچون [[حسین بشیریه]]، [[عباس میلانی]]،[[احمد نقیب زاده]]، [[جواد طباطبایی]] و... در دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده است.

نسخهٔ ‏۱۸ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۵۱

جهانگیر معینی علمداری (متولد 1342) مدرس، پژوهشگر و مترجم حوزه علوم سیاسی و دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او به تدریس و پژوهش در حوزه‌های فلسفه سیاسی، روش‌شناسی و روش تحقیق در علوم سیاسی و علوم انسانی و جامعه‌شناسی معرفت و هنر می‌پردازد. او یکی از بزرگترین اساتید حال حاضر علوم سیاسی و مخصوصا اندیشه سیاسی در ایران است. دکتر معینی یکی از پر مطالعه ترین پژوهشگران حوزه علوم انسانی می باشد و تخصص و علایق وی طیف وسیع از اندیشه، سیاست، فلسفه، روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنر، روش شناسی و ... را در بر میگیرد. معینی یکی از پرطرفدار ترین اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او همچنین از سرسخت ترین مخالفان اندیشه های هایدگر می باشد. او در دوران تحصیل از بهترین شاگردان اساتید بزرگی همچون حسین بشیریه، عباس میلانی،احمد نقیب زاده، جواد طباطبایی و... در دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده است.

کتاب‌شناسی

  • روش‌شناسی نظریه‌های جدید در سیاست (اثبات گرایی و فرااثبات گرایی)، جهانگیر معینی علمداری، ناشر: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ
  • پلورالیسم، گرگور مک‌لنان، جهانگیر معینی علمداری (مترجم)، ناشر: آشیان
  • ایدئولوژی فاشیست، سرزمین و گسترش طلبی در ایتالیا و آلمان ۱۹۴۵ - ۱۹۲۲، جهانگیر معینی علمداری، ارسطو کالیس، ناشر: امیرکبیر - ۱۳۸۲
  • بحران مشروعیت، یورگن هابرماس، یلدا زینعلی (مترجم)، جهانگیر معینی (مترجم)،‌ ناشر: گام نو - ۱۳۸۱
  • درباره برابری سیاسی، رابرت آلن دال، جهانگیر معینی (مترجم)، ناشر: فرهنگ صبا
  • نظریه و فرهنگ، جهانگیر معینی، ناشر : مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگی بین‌المللی، ۱۳۷۴
  • موانع نشانه‌شناختی گفتگوی تمدنها، جهانگیر معینی‌علمداری، ناشر: مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدنها، هرمس، ۱۳۸۰
  • «قرن روشنفکران» (گفتگو با روشنفکران ایرانی از جمله داریوش شایگان، احسان نراقی، مصطفی رحیمی، محمدعلی اسلامی ندوشن، عبدالله شهبازی، مراد ثقفی، رامین جهانبگلو، محمدرضا تاجیک، محمد ضیمران، احمد نقیب‌زاده، حاتم قادری، ناصر فکوهی، علیرضا بهشتی، جهانگیر معینی علمداری، فریبرز رئیس‌دانا، مهرزاد بروجردی و جلال ستاری)
  • زیست جهان و اهمیت آن برای نظریه ی سیاسی. نویسنده: دکتر جهانگیر معینی علمداری, ناشر: رخ داد نو, ۱۳٩۴

منابع

پیوند به بیرون