گوشابیان: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
افزودن مرادف
بدون منبع/خنثی‌سازی ویرایش 18196944 توسط 2001:56A:74DE:5900:7978:99A3:39BE:506D (بحث)
برچسب: واگردانی‌شده
خط ۱۲: خط ۱۲:
|subdivision = متن را ببینید.
|subdivision = متن را ببینید.
|}}
|}}
'''گوشابیان''' (Potamogetonaceae) (در متون طب سنتی جار النهر) تیره‌ای از [[قاشق‌واش‌سانان]] چندسالهٔ آبزی با حدود دو سرده و ۱۰۰ گونه است که پهنک <sup>blade</sup> برگ آنها شناور یا غوطه‌ور است و ساقهٔ آنها معمولاً بندبند و گل‌هایشان چهارپر و بدون گلبرگ است و میوهٔ آنها به‌صورت فندقهٔ یک تا چهارتایی یا شفت کوچک <sup>druplet</sup> است.
'''گوشابیان''' (Potamogetonaceae) تیره‌ای از [[قاشق‌واش‌سانان]] چندسالهٔ آبزی با حدود دو سرده و ۱۰۰ گونه است که پهنک <sup>blade</sup> برگ آنها شناور یا غوطه‌ور است و ساقهٔ آنها معمولاً بندبند و گل‌هایشان چهارپر و بدون گلبرگ است و میوهٔ آنها به‌صورت فندقهٔ یک تا چهارتایی یا شفت کوچک <sup>druplet</sup> است.


==منابع==
==منابع==

نسخهٔ ‏۳ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۲۰

گوشابیان
گوشاب پیچیده‌برگ[۱]
رده‌بندی علمی
فرمانرو: گیاهان
(طبقه‌بندی‌نشده): گیاهان گلدار
(طبقه‌بندی‌نشده): تک‌لپه‌ای‌ها
راسته: قاشق‌واش‌سانان
تیره: گوشابیان
Rchb.[۲]
سرده‌ها

متن را ببینید.

گوشابیان (Potamogetonaceae) تیره‌ای از قاشق‌واش‌سانان چندسالهٔ آبزی با حدود دو سرده و ۱۰۰ گونه است که پهنک blade برگ آنها شناور یا غوطه‌ور است و ساقهٔ آنها معمولاً بندبند و گل‌هایشان چهارپر و بدون گلبرگ است و میوهٔ آنها به‌صورت فندقهٔ یک تا چهارتایی یا شفت کوچک druplet است.

منابع

  1. Potamogeton crispus
  2. Angiosperm Phylogeny Group (۲۰۰۹). «An update of the Angiosperm Phylogeny Group classification for the orders and families of flowering plants: APG III» (PDF). Botanical Journal of the Linnean Society. ۱۶۱ (۲): ۱۰۵–۱۲۱. doi:10.1111/j.1095-8339.2009.00996.x. دریافت‌شده در ۲۰۱۳-۰۶-۲۶.
  • فرهنگستان زبان فارسی
  • ویکی‌پدیای انگلیسی.