اپرای راک: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز انتقال خودکار میان‌ویکی به ویکی‌داده
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''اپرای راک''' ({{lang-en|Rock opera}}) به مجموعه‌ترانه‌هایی گفته می‌شود که حول یک داستان ساخته شده‌اند و معمولاً در [[آلبوم مفهومی|آلبومی مفهومی]] انتشار می‌یابند. اپراهای راک برخلاف [[اپرا|اپراها]] برای اجرا توسط هنرپیشگان ساخته نمی‌شوند هرچند گاه اقتباس‌های [[موزیکال]] از روی آن‌ها ساخته می‌شود که [[موزیکال راک]] نام دارند. از ویژگی‌های مرسوم اپرای راک استفاده از چندین شخصیت متفاوت در یک ترانه به‌منظور پیشبرد سیر داستانی است.
'''اپرای راک''' ({{lang-en|Rock opera}}) به مجموعه‌ترانه‌هایی گفته می‌شود که حول یک داستان ساخته شده‌اند و معمولاً در [[آلبوم مفهومی|آلبومی مفهومی]] انتشار می‌یابند. اپراهای راک برخلاف [[اپرا|اپراها]] برای اجرا توسط هنرپیشگان ساخته نمی‌شوند هرچند گاه اقتباس‌های [[تئاتر موزیکال|موزیکال]] از روی آن‌ها ساخته می‌شود که [[موزیکال راک]] نام دارند. از ویژگی‌های مرسوم اپرای راک استفاده از چندین شخصیت متفاوت در یک ترانه به‌منظور پیشبرد سیر داستانی است.


توفیق اپراهای راک طبع‌آزمایی هنرمندان در سبک‌های مشابه را به‌دنبال داشته که [[اپرای رپ]] از نمونه‌های آن است.
توفیق اپراهای راک طبع‌آزمایی هنرمندان در سبک‌های مشابه را به‌دنبال داشته که [[اپرای رپ]] از نمونه‌های آن است.

نسخهٔ ‏۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۶:۳۶

اپرای راک (انگلیسی: Rock opera) به مجموعه‌ترانه‌هایی گفته می‌شود که حول یک داستان ساخته شده‌اند و معمولاً در آلبومی مفهومی انتشار می‌یابند. اپراهای راک برخلاف اپراها برای اجرا توسط هنرپیشگان ساخته نمی‌شوند هرچند گاه اقتباس‌های موزیکال از روی آن‌ها ساخته می‌شود که موزیکال راک نام دارند. از ویژگی‌های مرسوم اپرای راک استفاده از چندین شخصیت متفاوت در یک ترانه به‌منظور پیشبرد سیر داستانی است.

توفیق اپراهای راک طبع‌آزمایی هنرمندان در سبک‌های مشابه را به‌دنبال داشته که اپرای رپ از نمونه‌های آن است.

جستارهای وابسته

منابع

پیوند به بیرون