بحث کاربر:Samak: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
ابرابزار
خط ۱: خط ۱:

{|
{|
|[[File:Blaulicht.gif|25px|none]]
|[[File:Blaulicht.gif|25px|none]]
خط ۲۰: خط ۱۹:
:مورد سوم) نواحی نزدیک بوشهر که رنگ کردین در نگاه اول باید عرب باشند ولی رنگشان با اعراب سمت خوزستان فرق دارد. دلیل چیست؟
:مورد سوم) نواحی نزدیک بوشهر که رنگ کردین در نگاه اول باید عرب باشند ولی رنگشان با اعراب سمت خوزستان فرق دارد. دلیل چیست؟
:مورد چهارم) شاید اولین کسی باشید که حضور آذریون را در تهران و حوالیش نشان دادید. فعلاً اینا به ذهنم رسید. -دوستدارتان- <font size="+1" face="phalls Khodkar, B Fantezy, B Ferdosi" color="#9966FF">'''[[کاربر:Samak|Samək]]'''<sup>[[بحث کاربر:Samak|بحث‍]]</sup></font> ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۴۶ (UTC)
:مورد چهارم) شاید اولین کسی باشید که حضور آذریون را در تهران و حوالیش نشان دادید. فعلاً اینا به ذهنم رسید. -دوستدارتان- <font size="+1" face="phalls Khodkar, B Fantezy, B Ferdosi" color="#9966FF">'''[[کاربر:Samak|Samək]]'''<sup>[[بحث کاربر:Samak|بحث‍]]</sup></font> ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۴۶ (UTC)
:درود بر دوست قدیمی..یک به یک پاسخ میدهم تا یک تراشی به این نقشه بزنیم باهم.
:درود بر دوست قدیمی.. یک به یک پاسخ می‌دهم تا یک تراشی به این نقشه بزنیم باهم.
:مورد صفر:من سعی کردم در هر شهری هر کسی اکثریت مطلق است رنگ کنم.در تالش واقعا سخت است بدست آوردن ترکیب قومی.این روستا ترک است روستای بعدی تالش و تازه مرز مشخصی هم این دو روستا ندارند!
:مورد صفر:من سعی کردم در هر شهری هر کسی اکثریت مطلق است رنگ کنم. در تالش واقعاً سخت است بدست آوردن ترکیب قومی. این روستا ترک است روستای بعدی تالش و تازه مرز مشخصی هم این دو روستا ندارند!
:مورد یکم:خراسان شمالی هم ترکیب قومیش کاملا در هم تنیده است مثلا نمیتوانید بگوییم خوب اینجا ترک است اونجا هم کرد!مثل آذربایجان غربی نیست که مهاباد کرده باشد و روبرویش میان دوآب ترک!مثلا اسفراین کرد است اطرافش روستاها ترک و کرد و تات است!در خود شهر هم همه این اقوام هستند.ولی کردها خیلی جمعیت زیادی در اون نواحی دارند.بیشتر شهرها کرد هستند.
:مورد یکم:خراسان شمالی هم ترکیب قومیش کاملاً در هم تنیده است مثلاً نمی‌توانید بگوییم خوب اینجا ترک است اونجا هم کرد! مثل آذربایجان غربی نیست که مهاباد کرده باشد و روبرویش میان دوآب ترک! مثلا اسفراین کرد است اطرافش روستاها ترک و کرد و تات است! در خود شهر هم همه این اقوام هستند؛ ولی کردها خیلی جمعیت زیادی در اون نواحی دارند. بیشتر شهرها کرد هستند.
:مورد دوم:قشقاییها جزو اقوامی هستند که نمیشود مرز و جای مشخصی برایشان در نظر گرفت.عشایرشان که دائدما در حال تغییر جا هستند.بسیاریشان هم که شهرذ نشین شده اند در شهرهای مختلف لر و فارس نشین مثل کازرون و فیروز آباد و مرودشت و نیریز ساکن شده اند.درصدشان هم از جمعیت این شهرها مشخص نیست ولی اکثریت نیستند.حتی اقلیت چشمگیر هم نیستند(مثلا 30 درصد)اصفهان رو هنوز بررسی نرکدم.در چهارمحال بختیاری چندین شهر مثل بلداجی و بن و سامان ترک هستند البته باز در این شهرها نیز اقلیتهای چشمگیر لربختیاری وجود دارد.برای همین ترسیم نقشه اشان به آن سادگی که در برخی نقشه ها برای خودشان یک رنگی در یکجا میکنند و مینویسند قشقایی نیست.
:مورد دوم:قشقاییها جزو اقوامی هستند که نمی‌شود مرز و جای مشخصی برایشان در نظر گرفت. عشایرشان که دائدما در حال تغییر جا هستند. بسیاریشان هم که شهرذ نشین شده‌اند در شهرهای مختلف لر و فارس نشین مثل کازرون و فیروز آباد و مرودشت و نیریز ساکن شده‌اند. درصدشان هم از جمعیت این شهرها مشخص نیست ولی اکثریت نیستند. حتی اقلیت چشمگیر هم نیستند (مثلا ۳۰ درصد) اصفهان رو هنوز بررسی نرکدم. در چهارمحال بختیاری چندین شهر مثل بلداجی و بن و سامان ترک هستند البته باز در این شهرها نیز اقلیتهای چشمگیر لربختیاری وجود دارد. برای همین ترسیم نقشه اشان به آن سادگی که در برخی نقشه‌ها برای خودشان یک رنگی در یکجا می‌کنند و می‌نویسند قشقایی نیست.
:مورد سوم بخشی از غرب استان هرمزگان در کنار دریا روستاهای عرب هستند که آبی رنگ کردم مثل عربهای خوزستان ولی بالاترشان بخشی که سبز است که زبان لارستانی است.شخصا اصلا از گستردگی این زبان و تفاوت عجیب غریبش با فارسی اطلاع دقیقی نداشتم.
:مورد سوم بخشی از غرب استان هرمزگان در کنار دریا روستاهای عرب هستند که آبی رنگ کردم مثل عربهای خوزستان ولی بالاترشان بخشی که سبز است که زبان لارستانی است. شخصاً اصلا از گستردگی این زبان و تفاوت عجیب غریبش با فارسی اطلاع دقیقی نداشتم.
:مورد چهارم...خود تهران و حوالیش هم قومیتها در هم تنیده شده هستند.در واقع همه مهاجرند ولی در جنوب و غرب تهران روستاهای ترک زیاد است.خودم شخصا اطلاعی نداشتم تا پیش از این بررسی.سمت جنوب تهران و شمال قم روستاها ترک هستند.اطراف ساوه همه روستاها بجز چند مورد انگشت شمار روستاها ترک هستند.جنوب اشتهارد کرج که خودش تات است روستاها ترک هستند.ولی قزوین جالب است.فکر میکردم جمعیت ترکها خیلی زیادتر باشد ولی اکثرا تات هستند.مخصوصا در کوههای شمال استان جمعیت تاتها کاملا یکدست و فراوان است.در واقع در هیچ کجایش نیست که تات حضور چشمگیر نداشته باشد.باز نقشه رو کاملتر میکنم.راستی سفید سنگان و عباس آباد در تالش زبانشان چیست؟[[کاربر:Iroony|ایروونی]] ([[بحث کاربر:Iroony|بحث]]) ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۵۶ (UTC)
:مورد چهارم... خود تهران و حوالیش هم قومیتها در هم تنیده شده هستند. در واقع همه مهاجرند ولی در جنوب و غرب تهران روستاهای ترک زیاد است. خودم شخصاً اطلاعی نداشتم تا پیش از این بررسی. سمت جنوب تهران و شمال قم روستاها ترک هستند. اطراف ساوه همه روستاها بجز چند مورد انگشت شمار روستاها ترک هستند. جنوب اشتهارد کرج که خودش تات است روستاها ترک هستند؛ ولی قزوین جالب است. فکر می‌کردم جمعیت ترکها خیلی زیادتر باشد ولی اکثراً تات هستند. مخصوصاً در کوه‌های شمال استان جمعیت تاتها کاملاً یکدست و فراوان است. در واقع در هیچ کجایش نیست که تات حضور چشمگیر نداشته باشد. باز نقشه رو کاملتر می‌کنم. راستی سفید سنگان و عباس‌آباد در تالش زبانشان چیست؟ [[کاربر:Iroony|ایروونی]] ([[بحث کاربر:Iroony|بحث]]) ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۵۶ (UTC)
:دقیق دقیق نمیدونم؛ ولی سمت حویق و چوبر اکثراً ترک هستند سمت لیسار مختلط هم قومی و مذهبی. -- <font size="+1" face="phalls Khodkar, B Fantezy, B Ferdosi" color="#9966FF">'''[[کاربر:Samak|Samək]]'''<sup>[[بحث کاربر:Samak|بحث‍]]</sup></font> ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۵۴ (UTC)

نسخهٔ ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۵۴

off
off
blue
blue
green
green

نقشه زبانهای ایران

سامک جان من مدتی است روستا به روستا و شهر به شهر هر جوری که می‌توانم زبانهایشان را پیدا می‌کنم در گوگل مپ تیک می‌زنم... تا اینجای کار توانسته‌ام یک چنین نقشه‌ای درست کنم. تا جای ممکن کوشش کردم به حقیقت نزدیک باشد البته بسیاری از جاها را نیافتم. دربارهٔ منطقه شما که واقعاً سخت است چون شهر و روستاها فقط اسم هستند ولی همینطوری ترک و تالش کنار هم هستند و شهر و روستا مثل جاهای دیگر یک محدوده مشخص ندارد. یک نگاه بیندازید نظرتان را بدهید دربارهٔ کل نقشه. سپاس ایروونی (بحث) ‏۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۲۳ (UTC)[پاسخ]
سلام @Iroony: : پراکندگی قومی در ایران بگونه‌ای در هم تنیدگی دارد که تفکر بر روی آن و جداسازی کاری است بسی سخت. در حالت فعلاً کلی خوب هست.

مورد صفرم) منطقه سنتی تالشها غرب گیلان هست. واسه همین در کل نقشه‌ها آنجا برای تالشها رنگ می‌شود حال که حداقل ۳۰٪ این منطقه تماماً ترک زبان هستند.

مورد اول) اگر جایگاه کردان خراسان مشخص شده است باید جایگاه ترکان این دیار نیز مشخص شود طبق ایرانیکا جمعیت اکراد نیم میلیون و جمعیت ترکان حداقل ۴۰۰هزار در منابع گوناگون ذکر شده است.
مورد دوم) فعلاً در مورد قشقایی‌ها بحثی نشده؟ در هنگام ترسیم این موارد را از طرف من بدانید همه فکر می‌کنند قشقایی‌ها فقط در فارس هستند بگونه‌ای که بنده پی بردم حتی تا دو نماینده مجلس استان اصفهان قشقایی هستند در این استان هم حضور پررنگی دارند ترکان قشقایی همچنین در چهارمحال و بختیاری و اقلیت عشایر در نواحی مجاور مرز چهارمحال و خوزستان در خاک خوزستان نیز هستند.
مورد سوم) نواحی نزدیک بوشهر که رنگ کردین در نگاه اول باید عرب باشند ولی رنگشان با اعراب سمت خوزستان فرق دارد. دلیل چیست؟
مورد چهارم) شاید اولین کسی باشید که حضور آذریون را در تهران و حوالیش نشان دادید. فعلاً اینا به ذهنم رسید. -دوستدارتان- Saməkبحث‍ ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۴۶ (UTC)[پاسخ]
درود بر دوست قدیمی.. یک به یک پاسخ می‌دهم تا یک تراشی به این نقشه بزنیم باهم.
مورد صفر:من سعی کردم در هر شهری هر کسی اکثریت مطلق است رنگ کنم. در تالش واقعاً سخت است بدست آوردن ترکیب قومی. این روستا ترک است روستای بعدی تالش و تازه مرز مشخصی هم این دو روستا ندارند!
مورد یکم:خراسان شمالی هم ترکیب قومیش کاملاً در هم تنیده است مثلاً نمی‌توانید بگوییم خوب اینجا ترک است اونجا هم کرد! مثل آذربایجان غربی نیست که مهاباد کرده باشد و روبرویش میان دوآب ترک! مثلا اسفراین کرد است اطرافش روستاها ترک و کرد و تات است! در خود شهر هم همه این اقوام هستند؛ ولی کردها خیلی جمعیت زیادی در اون نواحی دارند. بیشتر شهرها کرد هستند.
مورد دوم:قشقاییها جزو اقوامی هستند که نمی‌شود مرز و جای مشخصی برایشان در نظر گرفت. عشایرشان که دائدما در حال تغییر جا هستند. بسیاریشان هم که شهرذ نشین شده‌اند در شهرهای مختلف لر و فارس نشین مثل کازرون و فیروز آباد و مرودشت و نیریز ساکن شده‌اند. درصدشان هم از جمعیت این شهرها مشخص نیست ولی اکثریت نیستند. حتی اقلیت چشمگیر هم نیستند (مثلا ۳۰ درصد) اصفهان رو هنوز بررسی نرکدم. در چهارمحال بختیاری چندین شهر مثل بلداجی و بن و سامان ترک هستند البته باز در این شهرها نیز اقلیتهای چشمگیر لربختیاری وجود دارد. برای همین ترسیم نقشه اشان به آن سادگی که در برخی نقشه‌ها برای خودشان یک رنگی در یکجا می‌کنند و می‌نویسند قشقایی نیست.
مورد سوم بخشی از غرب استان هرمزگان در کنار دریا روستاهای عرب هستند که آبی رنگ کردم مثل عربهای خوزستان ولی بالاترشان بخشی که سبز است که زبان لارستانی است. شخصاً اصلا از گستردگی این زبان و تفاوت عجیب غریبش با فارسی اطلاع دقیقی نداشتم.
مورد چهارم... خود تهران و حوالیش هم قومیتها در هم تنیده شده هستند. در واقع همه مهاجرند ولی در جنوب و غرب تهران روستاهای ترک زیاد است. خودم شخصاً اطلاعی نداشتم تا پیش از این بررسی. سمت جنوب تهران و شمال قم روستاها ترک هستند. اطراف ساوه همه روستاها بجز چند مورد انگشت شمار روستاها ترک هستند. جنوب اشتهارد کرج که خودش تات است روستاها ترک هستند؛ ولی قزوین جالب است. فکر می‌کردم جمعیت ترکها خیلی زیادتر باشد ولی اکثراً تات هستند. مخصوصاً در کوه‌های شمال استان جمعیت تاتها کاملاً یکدست و فراوان است. در واقع در هیچ کجایش نیست که تات حضور چشمگیر نداشته باشد. باز نقشه رو کاملتر می‌کنم. راستی سفید سنگان و عباس‌آباد در تالش زبانشان چیست؟ ایروونی (بحث) ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۵۶ (UTC)[پاسخ]
دقیق دقیق نمیدونم؛ ولی سمت حویق و چوبر اکثراً ترک هستند سمت لیسار مختلط هم قومی و مذهبی. -- Saməkبحث‍ ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۵۴ (UTC)[پاسخ]