شمارگان: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Behi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
حسام (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
شمارگان واژه‌ای است فارسی كه در برابر واژه‌ی «تيراژ» استفاده می‌شود. اين واژه جمع «شماره» است و مراد از آن تعداد نسخه‌هايی‌ از يك مجله يا كتاب يا لوح فشرده(= سی‌دی) يا نوار كاست و فيلم است كه در يك بار تكثير و منتشر می‌شود. مانند اين كه می‌گوييم: شمارگان مجله‌ی [[رشد دانش‌آموز]] در بهمن ماه سال 1384 برابر 860هزار نسخه بوده است. يا اين كه شمارگان نخستين چاپ كتاب «قرآن حكيم» بيست هزار نسخه بوده است.
شمارگان واژه‌ای است فارسی كه در برابر واژهٔ «تيراژ» استفاده می‌شود. اين واژه جمع «شماره» است و مراد از آن تعداد نسخه‌هايی‌ از يك مجله،[[كتاب]]، [[لوح فشرده]] (سی‌دی)، نوار كاست، [[روزنامه]] و یا [[فيلم]] است كه در يك بار تكثير و منتشر می‌شود.
به عنوان مثال می‌گوييم: شمارگان مجلهٔ [[رشد دانش‌آموز]] در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ برابر ۸۶۰ هزار نسخه بوده است و يا اين كه شمارگان نخستين چاپ كتاب «قرآن حكيم» بيست هزار نسخه بوده است.

{{ناقص}}

نسخهٔ ‏۵ مهٔ ۲۰۰۶، ساعت ۲۲:۱۴

شمارگان واژه‌ای است فارسی كه در برابر واژهٔ «تيراژ» استفاده می‌شود. اين واژه جمع «شماره» است و مراد از آن تعداد نسخه‌هايی‌ از يك مجله،كتاب، لوح فشرده (سی‌دی)، نوار كاست، روزنامه و یا فيلم است كه در يك بار تكثير و منتشر می‌شود.

به عنوان مثال می‌گوييم: شمارگان مجلهٔ رشد دانش‌آموز در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ برابر ۸۶۰ هزار نسخه بوده است و يا اين كه شمارگان نخستين چاپ كتاب «قرآن حكيم» بيست هزار نسخه بوده است.