وارطان وارطانیان: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۷۳: خط ۷۳:
[[رده:نمایندگان دوره سوم مجلس شورای اسلامی]]
[[رده:نمایندگان دوره سوم مجلس شورای اسلامی]]
[[رده:اهالی ارمنی‌تبار اصفهان]]
[[رده:اهالی ارمنی‌تبار اصفهان]]
[[رده:سیاست‌مداران ارمنی‌تبار]]

نسخهٔ ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۴۰

وارطان وارطانیان
نماینده دورهای دوم، سوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی
دوره مسئولیت
۱۳۶۳ – ۱۳۷۹
پس ازهرایر خالاتیان
پیش ازلئون داویدیان
حوزه انتخاباتیارمنی‌های تهران و شمال ایران
عضو هیئت رئیسه کمسیون صنایع مجلس
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۲۲ خوریشیدی
۱۹۴۳ (۸۰–۸۱ سال)
جلفای اصفهان،
ملیتایرانی ارمنی‌تبار
پیشهسیاست‌مدار
تخصصمهندس مکانیک

وارطان وارطانیان (به ارمنی: Վարդան Վարդանյան) (زاده ۱۳۲۲ خورشیدی) در محله جلفای اصفهان) مهندس مکانیک، نماینده ارمنی‌های تهران و شمال ایران در چند دوره مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمسیون صنایع مجلس بوده است.

زندگی‌نامه

او در ۱۳۲۲ خورشیدی (۱۹۴۳م) در جلفای اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در شهر زادگاهش و تحصیلات متوسطه را در مدرسهٔ کوشش داوتیان تهران به پایان رسانید. در سال ۱۳۴۱ پس از اتمام تحصیلات متوسطه خویش به عنوان شاگرد اول در کنکور دانشگاه تهران شرکت نموده و با کسب مقام پنجم در رشته مهندسی مکانیک در این دانشگاه مشغول به تحصیل شد و همچنین به عنوان مهندس دوره‌های تخصصی مصالح ساختمانی را در آلمان طی کرد.

او از سال ۱۳۶۳ به مدت ۱۶ سال به عنوان نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و در کمسیون صنایع مجلس عضویت داشت و چند دوره نیز به عنوان عضو هیئت رئیسه این کمسیون انتخاب شد.

منابع

  • لازاریان، ژانت دیگرانوهی (۱۳۸۲)، «نمایندگان مجلس»، دانشنامه ایرانیان ارمنی، تهران: انتشارات هیرمند، ص. ۹۱، شابک ۳-۵۰-۶۹۷۴-۹۶۴ مقدار |شابک= را بررسی کنید: checksum (کمک) پارامتر |چاپ= اضافه است (کمک)
  • مانوکیان، آرپی (زمستان ۱۳۸۹). «نمایندگان منتخب ارمنیان در قاب تاریخ شفاهی مجلس شورای اسلامی». فصلنامه فرهنگی پیمان. چهاردهم (۵۴).