رقص کثیف: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۵۸: خط ۵۸:
[[رده:فیلم‌های موزیکال-درام آمریکایی]]
[[رده:فیلم‌های موزیکال-درام آمریکایی]]
[[رده:فیلم‌های موزیکال-رومانتیک آمریکایی]]
[[رده:فیلم‌های موزیکال-رومانتیک آمریکایی]]
[[رده:فیلم‌های موزیکال دهه ۱۹۸۰ (میلادی)]]
[[رده:فیلم‌های واقع‌شده در ۱۹۶۳ (میلادی)]]
[[رده:فیلم‌های واقع‌شده در ۱۹۶۳ (میلادی)]]
[[رده:فیلم‌های واقع‌شده در نیویورک]]
[[رده:فیلم‌های واقع‌شده در نیویورک]]

نسخهٔ ‏۹ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۴۰

رقص کثیف
کارگردانامیل اوردولینو
نویسندهفیلم نامه:
النور برکستاین
بازیگرانپاتریک سویزی
جنیفر گری
موسیقیجان موریس
اریچ مولینگ
فیلم‌بردارجفری جور
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۶ میلیون دلار
فروش گیشه۲۱۳٬۹۵۴٬۲۷۴دلار

رقص کثیف (به انگلیسی: Dirty Dancing) نام فیلمی عاشقانه و محصول ۱۹۸۷ می‌باشد که فیلمنامه آن را النور برکستاین نوشته و امیل اردولینو انرا کارگردانی کرده‌است.بازیگران اصلی فیلم پاتریک سویزی و جنیفر گری هستند. تقریباً یک سوم فیلم را صحنه‌های رقص در بر گرفته‌است.

این فیلم نسبتاً با بودجه کمی ساخته شد اما فروش بسیار خوبی داشت. تا سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۱۴۰۰۰۰۰۰ دلار در سرتاسر جهان فروش کرده‌است و همچنین اولین فیلمی بود که بیش از یک میلیون نسخه از آن در شبکه‌های ویدویی به فروش رسید. این فیلم برنده اسکار بهترین موسیقی متن نیز شد.

داستان فیلم

فرانسیس بی بی هوسمن دختر نوجوان هفده ساله‌ای است که در تابستان 1963 برای گردش و مسافرت به همراه خانواده اش به شمال نیویورک می‌روند. پدرش یک دکتر است و از بی بی انتظار دارد که به دانشگاه برود و با یک دکتر ازدواج کند. بی بی با یک مربی رقص به نام جانی اشنا می‌شود. رقاصه‌ای که با جان می‌رقصد حامله می‌شود و از کار باز می‌ماند. بی بی بدون اگاهی خانواده‌اش امادگی خود را برای رقص اعلام می‌کند تا با اینکار به انها کمک کند. جانی می‌پذیرد. از انروز جانی مربی رقص بی بی می‌شود و تمام وقت با او کار می‌کند.کم کم بین انها عشقی به وجود می‌اید. بی بی می‌ترسد انرا با پدرش در میان بگذارد. زیرا به طور قطع پدر حاضر نمی‌شود دخترش با یک مربی رقص ازدواج کند.

نکاتی درباره فیلم

در ابتدا قرار بود بیلی زین در نقش جانی بازی کند اما بعد به دلیل اینکه نتوانست به خوبی برقصد نقش به پاتریک سویزی سپرده شد. این نقش به وال کیلمر هم پیشنهاد شده بود اما وی نقش را رد کرد.

جنیفر گری در زمان بازی در فیلم ۲۷ ساله بود و ۱۰ سال بزرگتر از نقش بی بی بود. موسیقی او مثل باد است در اصل برای فیلم دیگری نوشته شده بود اما در این فیلم از ان استفاده شد. رقص پاتریک سویزی و جنیفر گری در صحنه عشق همان رقصی بود که انها برای تست روی سالن نمایش انجام داده بودند.

صحنه‌ای که جانی و بی بی تمرین رقص می‌کنند و جانی دست خود را به سمت زیر بغل بی بی پایین می‌اورد و بی بی می‌خندد جزو سکانس فیلم نیست. جنیفر گری واقعاً غلغلکش می‌امد و می‌خندید. ناکامی وی از انجام این حرکت واقعی بود. بعداً از این صحنه در فیلم استفاده شد.

منابع