اوا ماری سنت: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۵۲: خط ۵۲:
== دوران بازیگری حرفه ای ==
== دوران بازیگری حرفه ای ==
= اوایل بازیگری حرفه ای تلویزیون =
= اوایل بازیگری حرفه ای تلویزیون =
[[اوا ماری سنت|اوا ماری سنت]] در ابتدای فعالیت خود، با حضور در تلویزیون [[امریکا|امریکا]] به عنوان یک [[NBC PAGE|NBC PAGE]] فعالیت حرفه ای بازیگری خود را آغاز کرد.



== فیلم‌شناسی ==
== فیلم‌شناسی ==

نسخهٔ ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۰۰

اوا ماری سنت

زمینه فعالیت سینما
تولد ۴ ژوئیهٔ ۱۹۲۴ ‏(۹۹ سال)
نیوآرک، نیوجرزی
ملیت ایالات متحده آمریکا آمریکایی
پیشه بازیگر
سال‌های فعالیت ۱۹۴۶-تاکنون
همسر(ها) جفری هایدن
مدرک تحصیلی اکتورز استودیو
دانشگاه ایالتی بولینگ گرین

اوا ماری سنت (انگلیسی: Eva Marie Saint؛ زاده ۴ ژوئیهٔ ۱۹۲۴) یک هنرپیشه و تهیه کننده اهل ایالات متحده آمریکا است. او با ایفای نقش در در فیلم در بار انداز اثر الیا کازان در سال 1954 به شهرت رسید و برای این ایفای نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خود اختصاص داد و به خاطر بازی در سال 1959 فیلم شمال از شمال غربی اثر آلفرد هیچکاک جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد او برای حضور در فیلم بارش باران در سال 1957 نامزد دریافت جایزه افتا شد و جایزه وبگاه رسمی امی را برای سریال تلویزیونی یک نفر از ما در سال 1990 به دست آورد. او دوران حرفه ای بازیگری خود را نیز با در شرکت در فیلم هایی چون شهرستان رینتری(1957)، خروج (1960)، روس‌ها می‌آیند، روس‌ها می‌آیند (1965)، جایزه بزرگ (1966)، هیچ چیز مشترک (1986)، به خاطر وین، دیکسی دین (2005)، بازگشت سوپرمن (2006) و افسانه زمستان (2014) پشت سر گذاشته است.

دوران بازیگری حرفه ای

اوایل بازیگری حرفه ای تلویزیون

اوا ماری سنت در ابتدای فعالیت خود، با حضور در تلویزیون امریکا به عنوان یک NBC PAGE فعالیت حرفه ای بازیگری خود را آغاز کرد.

فیلم‌شناسی

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به در بارانداز، شمال با نورث‌وست، آن احساس مطمئن، بازگشت سوپرمن، یه مشت بارون و خروج و افسانه زمستان اشاره کرد.

منابع

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Eva Marie Saint». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۵ مارس ۲۰۱۴.
  • «Eva Marie Saint». دریافت‌شده در ۱۵ مارس ۲۰۱۴.

پیوند به بیرون