نیمرود آنتال: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Fatranslator (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۳۰: خط ۳۰:
* {{IMDb name|0030735}}
* {{IMDb name|0030735}}


[[رده:مجارستانی‌تبارهای اهل ایالات متحده آمریکا]]
[[رده:افراد آمریکایی مجارستانی‌تبار]]
[[رده:افراد زنده]]
[[رده:افراد زنده]]
[[رده:اهالی لس آنجلس]]
[[رده:اهالی لس آنجلس]]

نسخهٔ ‏۸ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۲۹

نیمرود آنتال
زادهٔ۳۰ نوامبر ۱۹۷۳ ‏(۵۰ سال)
ملیتایالات متحده آمریکا
وبگاه

نیمرود آنتال (انگلیسی: Nimród Antal؛ زادهٔ ۳۰ نوامبر ۱۹۷۳) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و هنرپیشۀ آمریکایی ـ مجارستانی است. وی تاکنون، هم در مجارستان و هم در هالیوود فعالیت داشته‌است.

زندگی و حرفه

آنتال در لوس آنجلس، کالیفرنیا از والدینی با اصالت مجاری متولد شد. در سال ۱۹۹۱، طبق توصیۀ پدرش به مجارستان رفت تا در آکادمی فیلم مجارستان تحصیل کند. پس از فارغ‌التحصیل شدن، شروع به کار در صنعت فیلم و تلویزیون کرد. در سال ۲۰۰۵ به لوس آنجلس بازگشت و کارش را در سینما و تلویزیون در هالیوود ادامه داد.

وی فیلم مجاری‌زبان کنترل (۲۰۰۳) را نوشت و کارگردانی کرد که برندۀ جوایز متعددی ازجمله جایزۀ اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو شد. این فیلم در سیستم متروی بوداپست رخ می‌دهد. "کنترل" اشاره به فعالیت بازرسان کنترل بلیط دارد که بلیط داشتنِ مسافران را چک می‌کنند. اولین فیلم بلند آمریکایی آنتال اتاق خالی با بازی کیت بکینسیل و لوک ویلسون بود که در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۰۷ منتشر شد. "زره‌دار"، دومین فیلم آمریکاییِ او، در دسامبر ۲۰۰۹ منتشر شد. رابرت رودریگز، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم اکشن و علمی ـ تخیلی غارتگران، او را به کارگردانی این فیلم گماشت.

آنتال همچنین در برخی فیلم‌های مجارستانی به‌عنوان بازیگر ایفای نقش کرده‌است. وی همچنین نقش کوچکی در فیلم ماشته (۲۰۱۰) به کارگردانی رابرت رودریگز داشته‌است.

فیلم‌شناسی

منابع

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Nimród Antal». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۹ دسامبر ۲۰۱۴.
  • «Nimród_Antal». دریافت‌شده در ۹ دسامبر ۲۰۱۴.

پیوند به بیرون