لامبورگینی گالاردو: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
ارژنگ (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب: نیازمند بازبینی
خط ۳: خط ۳:


== نگاه کلی ==
== نگاه کلی ==
گایاردو در ابتدا به رقابت با [[فراری ۳۶۰]] طراحی شد و اکنون مدل ارتقا یافته آن رقیب [[فراری F۴۳۰]] است. گایاردو از سیستم [[چهار چرخ متحرک|چهار چرخ متحرکی]] که با سیستمهای چهار چرخ متحرک رقیبانش، فرق می‌کند، بهره می‌گیرد. کارخانه مادر لامبورگینی، که [[آئودی]] است به دلیل طراحی یک سیستم چهار چرخ متحرک بنام کواترو (quattro)، بسیار شهرت یافت؛ هرچند که لامبورگینی از سیستمهای خودش استفاده می‌کند.
گالاردو در ابتدا به رقابت با [[فراری ۳۶۰]] طراحی شد و اکنون مدل ارتقا یافته آن رقیب [[فراری F۴۳۰]] است. گالاردو از سیستم [[چهار چرخ متحرک|چهار چرخ متحرکی]] که با سیستمهای چهار چرخ متحرک رقیبانش، فرق می‌کند، بهره می‌گیرد. کارخانه مادر لامبورگینی، که [[آئودی]] است به دلیل طراحی یک سیستم چهار چرخ متحرک بنام کواترو (quattro)، بسیار شهرت یافت؛ هرچند که لامبورگینی از سیستمهای خودش استفاده می‌کند.
[[پرونده:Lamborghini Gallardo silver.jpg|thumb|left|گایاردو]]
[[پرونده:Lamborghini Gallardo silver.jpg|thumb|left|گایاردو]]
بر خلاف مدلهای [[لامبورگینی کاونتش]] (Countach)، [[لامبورگینی دیابلو]] (Diablo) و [[لامبورگینی Murciélago]]، درهای گایاردو به سمت بالا باز نمی‌شوند. گایاردو توسط Luc Donckerwolke، که در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت [[جایزه خال قرمز طراحی]] شد؛ او این جایزه را به علت طراحی گایاردوی ۲۰۰۴ و مورسیه لاگو(Murciélago)ی ۲۰۰۲ دریافت کرده بود.
بر خلاف مدلهای [[لامبورگینی کاونتش]] (Countach)، [[لامبورگینی دیابلو]] (Diablo) و [[لامبورگینی Murciélago]]، درهای گالاردو به سمت بالا باز نمی‌شوند. گالاردو توسط Luc Donckerwolke، که در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت [[جایزه خال قرمز طراحی]] شد؛ او این جایزه را به علت طراحی گالاردوی ۲۰۰۴ و مورسیه لاگو(Murciélago)ی ۲۰۰۲ دریافت کرده بود.


گایاردو تاکنون دو نوع سیستم انتقال قدرت، یک نوع گیربکس ۶ سرعته دستی و الکتروهیدرولیکی، کلاج نیمه اتوماتیک متوالی دستی که لامبورگینی عرضه کرده است که آن را به E-gear مختصر کرده است.E-gear باعث می‌شود که راننده، بتواند با سرعت بیشتری نسبت به سیستم انتقال قدرت دستی حرکت کند؛ و راننده می‌تواند بوسیله پدال‌های موجود در پشت فرمان سرعت را کنترل کند که این کار در مدل دستی قابل انجام نیست و مدل دستی نمی‌تواند در این حالت از [[کلاج]] استفاده کند.
گالاردو تاکنون دو نوع سیستم انتقال قدرت، یک نوع گیربکس ۶ سرعته دستی و الکتروهیدرولیکی، کلاج نیمه اتوماتیک متوالی دستی که لامبورگینی عرضه کرده است که آن را به E-gear مختصر کرده است.E-gear باعث می‌شود که راننده، بتواند با سرعت بیشتری نسبت به سیستم انتقال قدرت دستی حرکت کند؛ و راننده می‌تواند بوسیله پدال‌های موجود در پشت فرمان سرعت را کنترل کند که این کار در مدل دستی قابل انجام نیست و مدل دستی نمی‌تواند در این حالت از [[کلاج]] استفاده کند.


این ماشین قدرتی بین ۵۵۰ تا ۵۷۰ [[اسب بخار]] دارد و در مدل‌های زیادی عرضه شده است.
این ماشین قدرتی بین ۵۵۰ تا ۵۷۰ [[اسب بخار]] دارد و در مدل‌های زیادی عرضه شده است.

نسخهٔ ‏۱۵ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۴۶

لامبورگینی گایاردو

لامبورگینی گایاردو(به ایتالیایی: Lamborghini Gallardo ‎/ɡˈjɑːrd/‎)یک خودروی اسپرت و محصول شرکت لامبورگینی می‌باشد. گایاردو تا به امروز بیشترین محصول تولید شده توسط لامبورگینی می‌باشد که فقط در سه ساله اول تولید آن، بیش از ۵۰۰۰ دستگاه از این مدل تولید شده است و قیمت هر دستگاه بین ۲۴۲ هزار دلار می‌باشد. این نام روی این خودرو بعد از مشهور شدن آن به "گاو وحشی"، گذاشته شد. واژه گایاردو در زبان اسپانیایی به معنای دلاور و دلیر (gallant) و در زبان ایتالیایی به معنای ضربه زننده (striking) است.

نگاه کلی

گالاردو در ابتدا به رقابت با فراری ۳۶۰ طراحی شد و اکنون مدل ارتقا یافته آن رقیب فراری F۴۳۰ است. گالاردو از سیستم چهار چرخ متحرکی که با سیستمهای چهار چرخ متحرک رقیبانش، فرق می‌کند، بهره می‌گیرد. کارخانه مادر لامبورگینی، که آئودی است به دلیل طراحی یک سیستم چهار چرخ متحرک بنام کواترو (quattro)، بسیار شهرت یافت؛ هرچند که لامبورگینی از سیستمهای خودش استفاده می‌کند.

گایاردو

بر خلاف مدلهای لامبورگینی کاونتش (Countach)، لامبورگینی دیابلو (Diablo) و لامبورگینی Murciélago، درهای گالاردو به سمت بالا باز نمی‌شوند. گالاردو توسط Luc Donckerwolke، که در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه خال قرمز طراحی شد؛ او این جایزه را به علت طراحی گالاردوی ۲۰۰۴ و مورسیه لاگو(Murciélago)ی ۲۰۰۲ دریافت کرده بود.

گالاردو تاکنون دو نوع سیستم انتقال قدرت، یک نوع گیربکس ۶ سرعته دستی و الکتروهیدرولیکی، کلاج نیمه اتوماتیک متوالی دستی که لامبورگینی عرضه کرده است که آن را به E-gear مختصر کرده است.E-gear باعث می‌شود که راننده، بتواند با سرعت بیشتری نسبت به سیستم انتقال قدرت دستی حرکت کند؛ و راننده می‌تواند بوسیله پدال‌های موجود در پشت فرمان سرعت را کنترل کند که این کار در مدل دستی قابل انجام نیست و مدل دستی نمی‌تواند در این حالت از کلاج استفاده کند.

این ماشین قدرتی بین ۵۵۰ تا ۵۷۰ اسب بخار دارد و در مدل‌های زیادی عرضه شده است.

منابع

اطلاعات کامل همه مدل های لامبورگینی

پیوند به بیرون