آمریکای شمالی بریتانیا: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Fatemibot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات ردهٔ همسنگ (۲۶) +مرتب (۹.۲): + ۱۱ رده
خط ۱: خط ۱:
'''آمریکای شمالی انگلیسی‌تبار''' به مستعمره‌ها و قلمروهای امپراطوری انگلیسی در قاره آمریکای شمالی گفته می‌شده است. این اصطلاح اولین بار به طور غیر رسمی در سال 1783 استفاده شده است و تا قبل از گزارش امور آمریکای شمالی انگلیسی‌تبار (1839) که به آن گزارش دورهام هم می‌گویند، استفاده از آن متداول نشد.
'''آمریکای شمالی انگلیسی‌تبار''' به مستعمره‌ها و قلمروهای امپراطوری انگلیسی در قاره آمریکای شمالی گفته می‌شده است. این اصطلاح اولین بار به طور غیر رسمی در سال ۱۷۸۳ استفاده شده است و تا قبل از گزارش امور آمریکای شمالی انگلیسی‌تبار (۱۸۳۹) که به آن گزارش دورهام هم می‌گویند، استفاده از آن متداول نشد.


در سال 1775 امپراطوری انگلستان، شامل 20 قلمرو در نیمکره غربی و شمال [[اسپانیای نو]] می‌شد. این قلمروها عبارت بودند از: [[نیوفاندلند]]، [[روپرتزلند]]، [[نوا اسکوشیا]]، [[جزیره پرنس ادوارد]]، [[مستعمرات سیزده‌گانه]] (که با بریتانیا جنگیدند و در سال 1783 ملت پیشروی ایالات متحده شدند)، [[فلوریدای شرقی]] و [[فلوریدای غربی|غربی]] و [[استان کبک]].
در سال ۱۷۷۵ امپراطوری انگلستان، شامل ۲۰ قلمرو در نیمکره غربی و شمال [[اسپانیای نو]] می‌شد. این قلمروها عبارت بودند از: [[نیوفاندلند]]، [[روپرتزلند]]، [[نوا اسکوشیا]]، [[جزیره پرنس ادوارد]]، [[مستعمرات سیزده‌گانه]] (که با بریتانیا جنگیدند و در سال ۱۷۸۳ ملت پیشروی ایالات متحده شدند)، [[فلوریدای شرقی]] و [[فلوریدای غربی|غربی]] و [[استان کبک]].


[[رده:آمریکای شمالی بریتانیا]]
[[رده:آمریکای شمالی بریتانیا]]

نسخهٔ ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۵۲

آمریکای شمالی انگلیسی‌تبار به مستعمره‌ها و قلمروهای امپراطوری انگلیسی در قاره آمریکای شمالی گفته می‌شده است. این اصطلاح اولین بار به طور غیر رسمی در سال ۱۷۸۳ استفاده شده است و تا قبل از گزارش امور آمریکای شمالی انگلیسی‌تبار (۱۸۳۹) که به آن گزارش دورهام هم می‌گویند، استفاده از آن متداول نشد.

در سال ۱۷۷۵ امپراطوری انگلستان، شامل ۲۰ قلمرو در نیمکره غربی و شمال اسپانیای نو می‌شد. این قلمروها عبارت بودند از: نیوفاندلند، روپرتزلند، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، مستعمرات سیزده‌گانه (که با بریتانیا جنگیدند و در سال ۱۷۸۳ ملت پیشروی ایالات متحده شدند)، فلوریدای شرقی و غربی و استان کبک.