حدود العالم: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Amouzandeh (بحث | مشارکت‌ها)
جز تاریخ، رده و+خرد
خط ۱: خط ۱:
'''حدودالعالم'''، (نام کامل: حدود العالم من المشرق الی المغرب) از کتاب‌های منثور سده چهارم هجری قمری(۳۷۲ ه.ق) است. حدودالعالم نخستین کتاب [[جغرافیا]] به [[زبان فارسی]] است. این کتاب به جغرافیای عمومی، به ویژه جغرافیای سرزمین‌های اسلامی است. نام مؤلف کتاب معلوم نیست اما برخی آن را به [[ایویوسف پیشاوری]] نسبت داده‌اند. اطلاعات این کتاب دقیق و نثر آن ساده و روان است.
'''حدودالعالم'''، (نام کامل: حدود العالم من المشرق الی المغرب) از کتاب‌های منثور [[سده ۴ (قمری)|سده ۴]]ق([[۳۷۲ (قمری)|۳۷۲]]ق) است. حدودالعالم نخستین کتاب [[جغرافیا]] به [[زبان فارسی]] است. این کتاب به جغرافیای عمومی، به ویژه جغرافیای سرزمین‌های اسلامی است. نام مؤلف کتاب معلوم نیست اما برخی آن را به [[ایویوسف پیشاوری]] نسبت داده‌اند. اطلاعات این کتاب دقیق و نثر آن ساده و روان است.




خط ۵: خط ۵:
*تاریخ ادبیات ایران، [[صادق رضازاده شفق]]، تهران: چاپخانه دانش، تهران، ۱۳۲۱
*تاریخ ادبیات ایران، [[صادق رضازاده شفق]]، تهران: چاپخانه دانش، تهران، ۱۳۲۱


{{کتاب-خرد}}


[[رده:ادبیات کهن فارسی]]
[[رده:ادبیات کهن فارسی]]
[[رده:کتاب‌های جغرافیایی]]

نسخهٔ ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۰:۲۴

حدودالعالم، (نام کامل: حدود العالم من المشرق الی المغرب) از کتاب‌های منثور سده ۴ق(۳۷۲ق) است. حدودالعالم نخستین کتاب جغرافیا به زبان فارسی است. این کتاب به جغرافیای عمومی، به ویژه جغرافیای سرزمین‌های اسلامی است. نام مؤلف کتاب معلوم نیست اما برخی آن را به ایویوسف پیشاوری نسبت داده‌اند. اطلاعات این کتاب دقیق و نثر آن ساده و روان است.


منابع