هانیبال لکتر: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
ابرابزار
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''هانیبال لکتر''' {{انگلیسی|Hannibal Lecter}} شخصیتی داستانی در مجموعه فیلم‌های [[سکوت بره‌ها]] است.رمان‌های دلهره‌آور [[توماس هریس]] است. شخصیت وی تا کنون در چندین فیلم بازنمایی شده که از جملهٔ آنها می‌توان به فیلم [[شکارچی انسان (فیلم)|شکارچی فیلم]]، [[سکوت بره‌ها (فیلم)|سکوت بره‌ها]]، [[هانیبال (فیلم)|هانیبال]] و تعدادی فیلم دیگر اشاره کرد. از جمله بازیگرانی که در نقش دکتر لکتر ایفای نقش کرده‌آند، می‌توان به [[آنتونی هاپکینز]]، [[برایان کوکس (بازیگر)|برایان کوکس]]، [[مدس مایکلسن]] و [[گاسپارد اولیل]] اشاره کرد.
'''هانیبال لکتر''' {{انگلیسی|Hannibal Lecter}} نام شخصیت داستانی اصلی در مجموعه فیلم‌های [[سکوت بره‌ها]] است.


وی [[روانپزشکی]] است که از طریق قدرت روانکاوی و شناخت شخصیت افراد می‌تواند دیگران را تحت تاثیر قرار داده و آنها را به انجام کارهای خطرناک وادار نماید.
وی [[روانپزشکی]] است که از طریق قدرت روانکاوی و شناخت شخصیت افراد می‌تواند دیگران را تحت تاثیر قرار داده و آنها را به انجام کارهای خطرناک وادار نماید.

نسخهٔ ‏۸ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۰۰:۳۶

هانیبال لکتر (به انگلیسی: Hannibal Lecter) شخصیتی داستانی در مجموعه فیلم‌های سکوت بره‌ها است.رمان‌های دلهره‌آور توماس هریس است. شخصیت وی تا کنون در چندین فیلم بازنمایی شده که از جملهٔ آنها می‌توان به فیلم شکارچی فیلم، سکوت بره‌ها، هانیبال و تعدادی فیلم دیگر اشاره کرد. از جمله بازیگرانی که در نقش دکتر لکتر ایفای نقش کرده‌آند، می‌توان به آنتونی هاپکینز، برایان کوکس، مدس مایکلسن و گاسپارد اولیل اشاره کرد.

وی روانپزشکی است که از طریق قدرت روانکاوی و شناخت شخصیت افراد می‌تواند دیگران را تحت تاثیر قرار داده و آنها را به انجام کارهای خطرناک وادار نماید.

دکتر لکتر یک آدمخوار است که بارها دیگران را وادار به کارهایی همچون بلعیدن زبان خود یا کندن پوست صورت خود کرده. در سال ۲۰۱۳ سریال هانیبال شکل گرفت که فصل دوم در حال پخش است این مجموعه فیلم تا سال ۲۰۰۷ شامل پنج فیلم شده که عبارتند از:

  1. شکارچی انسان[واژه‌نامه ۱]
  2. سکوت بره ها[واژه‌نامه ۲]
  3. هانیبال[واژه‌نامه ۳]
  4. اژدهای سرخ[واژه‌نامه ۴]
  5. طلوع هانیبال[واژه‌نامه ۵]

واژه‌نامه

  1. Manhunter
  2. The Silence of the Lambs
  3. Hannibal
  4. Red Dragon
  5. Hannibal Rising

منابع