خودکار: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Wayiran (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Wayiran (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۴: خط ۱۴:




'''خودکار''' یا '''قلم‌خودکار'''، یک ابزار برای نوشتن است که برای افزودن جوهر به یک سطح، معمولا کاغذ استفاده می‌شود. انواع گوناگونی از خودکار وجود دارد که شامل [[گوی‌نقطه]](ballpoint)، [[گوی‌غلت]]()، [[خودنویس]]()، و ماژیک می‌شوند. [[قلم|قلمی]] است که احتیاج به [[دوات]] ندارد و با ماده‌ای که از آغاز داخل آن است نوشتن انجام می‌دهد.
'''خودکار''' یا '''قلم‌خودکار'''، یک ابزار برای نوشتن است که برای افزودن جوهر به یک سطح که معمولا کاغذ است استفاده می‌شود. انواع گوناگونی از خودکار وجود دارد که شامل [[گوی‌نقطه]](ballpoint)، [[روان‌نویس]]()، [[خودنویس]]()، و ماژیک می‌شوند. [[قلم|قلمی]] است که احتیاج به [[دوات]] ندارد و با ماده‌ای که از آغاز داخل آن است نوشتن انجام می‌دهد.


==ویژگی‌های خودکار خوب==
==ویژگی‌های خودکار خوب==

نسخهٔ ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۴:۵۴


آنچه پیش خود کار می‌کند و احتیاج به مراقبت ندارد. آنکه کار کردن او امر و گفتن لازم ندارد و خود آن کاری که باید کرد در موقع خود کند.

-ماشین خودکار ; ماشینی که احتیاج به مراقبت کارگر ندارد و خود کار خود را انجام می‌دهد.


A pen (Latin penna, feather) is a writing instrument used to apply ink to a surface, usually paper. There are several different types, including ballpoint, roller ball, fountain, and felt-tip. Historically, reed pens, quill pens, and dip pens were used.


خودکار یا قلم‌خودکار، یک ابزار برای نوشتن است که برای افزودن جوهر به یک سطح که معمولا کاغذ است استفاده می‌شود. انواع گوناگونی از خودکار وجود دارد که شامل گوی‌نقطه(ballpoint)، روان‌نویس()، خودنویس()، و ماژیک می‌شوند. قلمی است که احتیاج به دوات ندارد و با ماده‌ای که از آغاز داخل آن است نوشتن انجام می‌دهد.

ویژگی‌های خودکار خوب

خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان می‌شود. از ویژگی‌های یک خودکار خوب برای نوشتن‌های درازمدت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودکارهای با سطح مقطع سه‌گوش از خودکارهای با سطح مقطع دایره‌ای بهترند.
  • خودکارهایی که دارای پوشش لاستیکی نرم هستند باعث ناراحتی انگشتان نمی‌شوند.
  • افرادی که به هنگام نوشتن خودکار را زیاد فشار می‌دهند معمولا در انگشت اشاره خود احساس درد می‌کنند. در این صورت باید از خودکارها با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های یک خودکار خوب، کیفیت بالای جوهر و روان نویسی آن است که باعث آرامش اعصاب نویسنده می‌شود.