استراتژی نوبتی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات:افزودن الگو ناوباکس {{سبک‌های بازی‌های ویدئویی}}
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''راهبرد نوبتی''' یا '''استراتژی نوبتی''' (به انگلیسی: Turn-based Strategy) سبکی است در [[بازی رایانه‌ای|بازی‌های رایانه‌ای]] که زیرمجموعهٔ سبک [[بازی رایانه‌ای راهبردی|راهبردی]] است.<ref name=gamespot>[http://sitemap.gamespot.com/?tag=footer;link طبقه‌بندی سبک‌ها در گیم‌اسپات]</ref><ref name=gamefaqs>[http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/cat_45.html طبقه‌بندی سبک راهبردی در گیم اف‌آکیوز]</ref> این سبک به مانند بازی [[شطرنج]] است و بازیکن‌ها به نوبت تغییراتی را در بازی اعمال می‌کنند و مهره‌های یکدیگر را نیز به نوبت حرکت می‌دهند. در این سبک نیز به مانند سبک راهبردی، هدف بازی غلبه بر حریف با پیش گرفتن رویهٔ مناسب است.
''' فصل محور''' یا '''استراتژی نوبتی''' (به انگلیسی: Turn-based Strategy) سبکی است در [[بازی رایانه‌ای|بازی‌های رایانه‌ای]] که زیرمجموعهٔ سبک [[بازی رایانه‌ای راهبردی|راهبردی]] است.<ref name=gamespot>[http://sitemap.gamespot.com/?tag=footer;link طبقه‌بندی سبک‌ها در گیم‌اسپات]</ref><ref name=gamefaqs>[http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/cat_45.html طبقه‌بندی سبک راهبردی در گیم اف‌آکیوز]</ref> این سبک به مانند بازی [[شطرنج]] است و بازیکن‌ها به نوبت تغییراتی را در بازی اعمال می‌کنند و مهره‌های یکدیگر را نیز به نوبت حرکت می‌دهند. در این سبک نیز به مانند سبک راهبردی، هدف بازی غلبه بر حریف با پیش گرفتن رویهٔ مناسب است.


== زیرمجموعه‌ها ==
== زیرمجموعه‌ها ==

نسخهٔ ‏۲۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۴:۱۰

فصل محور یا استراتژی نوبتی (به انگلیسی: Turn-based Strategy) سبکی است در بازی‌های رایانه‌ای که زیرمجموعهٔ سبک راهبردی است.[۱][۲] این سبک به مانند بازی شطرنج است و بازیکن‌ها به نوبت تغییراتی را در بازی اعمال می‌کنند و مهره‌های یکدیگر را نیز به نوبت حرکت می‌دهند. در این سبک نیز به مانند سبک راهبردی، هدف بازی غلبه بر حریف با پیش گرفتن رویهٔ مناسب است.

زیرمجموعه‌ها

این سبک دارای چند زیر مجموعه است:[۳]

نمونه‌ها

منابع