شبیه‌ساز پرواز: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Mhkhoyfs (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب: ویرایش به وسیلهٔ سامانه [[مدیاویکی:Gettingstarted-project-link|شروع]]
خط ۱۰: خط ۱۰:
شبیه ساز پرواز در دو نوع صنعتی و معمولی در بازارهای جهان موجود است، صنعتی همان شبیه سازهای پروازی می باشند که شرکت های هواپیمایی و آموزشگاه های خلبانی آن را تهیه می کنند که ظاهری مکانیکی دارند و دارای جک و یا بدون جک می باشند که خلبانان و دانشجویان را برروی آنان آموزش می دهند.
شبیه ساز پرواز در دو نوع صنعتی و معمولی در بازارهای جهان موجود است، صنعتی همان شبیه سازهای پروازی می باشند که شرکت های هواپیمایی و آموزشگاه های خلبانی آن را تهیه می کنند که ظاهری مکانیکی دارند و دارای جک و یا بدون جک می باشند که خلبانان و دانشجویان را برروی آنان آموزش می دهند.
شبیه ساز پرواز معمولی همان نرم‌افزاری است که برروی کامپیوتر و لپ تاپ قابل نصب است و کاربران می توانند افراد عادی جامعه باشند و کسانیکه تمایل دارند تجهیزات اضافی مانند : یوک (فرمان هواپیما)، پدال، تراتل (دسته گاز هواپیما) و ... را داشته باشند می توانند آنها را تهیه نمایند.
شبیه ساز پرواز معمولی همان نرم‌افزاری است که برروی کامپیوتر و لپ تاپ قابل نصب است و کاربران می توانند افراد عادی جامعه باشند و کسانیکه تمایل دارند تجهیزات اضافی مانند : یوک (فرمان هواپیما)، پدال، تراتل (دسته گاز هواپیما) و ... را داشته باشند می توانند آنها را تهیه نمایند.

در حال بهترین نوع شبیه ساز شبیه ساز پرواز [http://www.prepar3d.com/ LockheedMartin Prepar3D V2.21] که بر پایه شبیه ساز شرکت ماکروسافت FSX ساخته شده است.
برنامه شبیه ساز خود به تنهایی دارای هواپیماها و مناظر پیش فرض است.برای ارتقای شبیه ساز نیاز به نصب افزونه یا Addon وجود دارد.
افزونه ها امکان اضافه کردن مناظر و هواپیما و دیگر تنظیمات شبیه ساز که از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به آنچه بصورت پیش فرض در شبیه ساز است را فراهم می آورد.
بیش از 100 صد ها شرکت برای شبیه ساز FSX و P3D در حال تولید افزونه میباشند.از بهترین آنها در ساخت منظره یا Scenery میتوان از [https://www.fullterrain.com/ FullTerrainX-ORBX] و در ساخت هواپیما از [http://www.precisionmanuals.com/ PrecisionManuals PMDG] و در تنظیمات کیفیت از شرکت [http://www.realenvironmentxtreme.com/ RealEnvironmentXtreme REX] نام برد.
برخی از شرکت ها نظیر PMDG و CaptainSim و Aerosoft در طراحی هرچه دقیق تر هواپییماهایی نظیر Boeing:707-727-737-747-757-767-777 و Airbus:300-320 با شرکت های سازنده هواپیمایی Boeing و Airbus همکاری داشته اند.

برای استفاده از شبیه ساز به صورت حرفه ای به 3 ابزار مهم نیاز است:
1-افزونه های شبیه ساز که بدون آنها عملا شبیه ساز خود به تنهایی کیفیتی ندارد.با نصب افزونه ها میتوان پرواز واقعی را تا بیش از 90 درصد شبیه سازی کرد.
2-سخت افزار مناسب و قدرتمند.برای اجرای شبیه ساز با فریم ریت FPS مناسب نیاز به اجزای رایانه ای قدرتمند وجود دارد.همچنین میتوان از سخت افزار های مخصوص شبیه ساز شامل joystick ، yock ، Rudder Pedals ، Throttle برای واقعی تر کردن شبیه ساز استفاده کرد.
3-داشتن مهارت و آشنایی با پرواز.شماری از شرکت های تولید کننده شبیه ساز هواپیماهایی تولید کرده اند که تا حدود 95 درصد مانند واقعیت عمل میکنند.برای پرواز با آنها نیاز به تخصص است.گرچه برای شروع و پرواز با هواپیماهای کوچک در شبیه ساز نیاز به اطلاعات پروازی زیادی نیست.
چراکه با تمرین در شبیه ساز مهارت پرواز آموزش داده میشود

امروزه سیمر Simmer های حرفه ای یا همان علاقه مندان به شبیه ساز پرواز 1000 هزاران دلار برای خرید افزونه ها و سخت افزار های قدرتمند میپردازند.
در آموزشگاه های خلبانی روز دنیا از این شبیه ساز برای آموزش خلبانان استفاده میشود.نظیر آمزشگاه های خلبانی بوئینگ و ارباس و آموزش خلبانان جنگنده در شرکت لاکهید مارتین.

اگر به پرواز علاقه مندید پیشنهاد میکنیم حتما شبیه ساز پرواز Prepar3D یا FSX را امتحان بفرمایید.

از فروشگاه های معتبر خارجی برای خرید افزونه های شبیه ساز میتوان به SimMarket.com , FlightSimStore.com , FSPilotShop.com اشاره کرد.
البته باید توجه داشت برای خرید از این فروشگاه ها نیاز به حساب های بین المللی نظیر PayPal وجود دارد.علاوه بر آن قیمت متوسط یک افزونه حدود 25 دلار است که مبلغ بالایی است.

بهترین روش برای خرید افزونه های فلایت سیمولاتور در داخل ایران استفاده از فروشگاه های داخلیست.در ایران 4 فروشگاه مطرح وجود دارد البته با قیمت ها و آرشیو و موجودی محصولات متفاوت.

بزرگترین و بروزترین فروشگاه هوانوردی و شبیه ساز پرواز [http://passion-of-flight.ir/ Passion-of-Fligh.ir] نام دارد.این فروشگاه با آرشیو و محصولات شبیه ساز به حجم 4000 گیگابایت (4000GB=4TB) حدود 90 درصد محصولات تولید شده برای شبیه ساز را دارا میباشد.
در حال حاضر ارزان ترین و بروزترین فروشگاه شبیه ساز پرواز از بین تمامی فروشگاه های داخلی [http://passion-of-flight.ir/ Passion-of-Flight.ir] میباشد.
در این فروشگاه علاوه بر فروش شبیه ساز ها و افزونه های وابسته،مستندات زیبای هواپیمایی و خلبانی [http://pilotseye.tv/en/ PilotsEye] و [http://www.justplanes.com/ JustPlanes]،نرم افزارها و فیلم و کتب الکترونیک آموزش خلبانی نظیر Jeppesen و Oxford و FAA و [http://www.flyaoamedia.com/ AngleOfAttack AOA] به علاقه مندان شبیه ساز و خلبانی با قیمتی پایین و ارزان ارائه میگردد.


== سایتهای ایرانی ==
== سایتهای ایرانی ==

نسخهٔ ‏۱۴ ژوئن ۲۰۱۴، ساعت ۰۲:۵۵

شبیه‌ساز پرواز سیستمی است که برای تقلید (یا شبیه‌سازی) رفتار هواگردها به ویژه هواپیما ساخته می‌شود.

شبیه‌ساز پرواز از حد بازی‌های کامپیوتری تا دستگاه‌های بزرگ چند میلیون دلاری ساخته می‌شود. شبیه‌سازهای قدیمی عمدتاً سیستم‌های مکانیکی و الکترومکانیکی بودند. با پیشرفت فناوری رایانه و کاربرد نرم‌افزار، شبیه‌سازهای امروزی توانائی تقلید تقریباً تمام جنبه‌های پرواز هواپیما را دارند.

از شبیه‌ساز پرواز برای تربیت خلبانان و نیز پژوهش استفاده می‌شود. نرم‌افزارهای شبیه‌سازی نیز برای رایانه‌های شخصی ساخته شده‌است.

همچنین افراد عادی جامعه می توانند با نصب شبیه سازهای پرواز برروی رایانه شخصی خود در منازل پرواز در دنیای مجازی اما واقعی را تجربه کنند و آموزش خلبانی را فرابگیرند بی آنکه آنان را خطری تهدید کند .... شبیه ساز پرواز در دو نوع صنعتی و معمولی در بازارهای جهان موجود است، صنعتی همان شبیه سازهای پروازی می باشند که شرکت های هواپیمایی و آموزشگاه های خلبانی آن را تهیه می کنند که ظاهری مکانیکی دارند و دارای جک و یا بدون جک می باشند که خلبانان و دانشجویان را برروی آنان آموزش می دهند. شبیه ساز پرواز معمولی همان نرم‌افزاری است که برروی کامپیوتر و لپ تاپ قابل نصب است و کاربران می توانند افراد عادی جامعه باشند و کسانیکه تمایل دارند تجهیزات اضافی مانند : یوک (فرمان هواپیما)، پدال، تراتل (دسته گاز هواپیما) و ... را داشته باشند می توانند آنها را تهیه نمایند.

در حال بهترین نوع شبیه ساز شبیه ساز پرواز LockheedMartin Prepar3D V2.21 که بر پایه شبیه ساز شرکت ماکروسافت FSX ساخته شده است. برنامه شبیه ساز خود به تنهایی دارای هواپیماها و مناظر پیش فرض است.برای ارتقای شبیه ساز نیاز به نصب افزونه یا Addon وجود دارد. افزونه ها امکان اضافه کردن مناظر و هواپیما و دیگر تنظیمات شبیه ساز که از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به آنچه بصورت پیش فرض در شبیه ساز است را فراهم می آورد. بیش از 100 صد ها شرکت برای شبیه ساز FSX و P3D در حال تولید افزونه میباشند.از بهترین آنها در ساخت منظره یا Scenery میتوان از FullTerrainX-ORBX و در ساخت هواپیما از PrecisionManuals PMDG و در تنظیمات کیفیت از شرکت RealEnvironmentXtreme REX نام برد. برخی از شرکت ها نظیر PMDG و CaptainSim و Aerosoft در طراحی هرچه دقیق تر هواپییماهایی نظیر Boeing:707-727-737-747-757-767-777 و Airbus:300-320 با شرکت های سازنده هواپیمایی Boeing و Airbus همکاری داشته اند.

برای استفاده از شبیه ساز به صورت حرفه ای به 3 ابزار مهم نیاز است: 1-افزونه های شبیه ساز که بدون آنها عملا شبیه ساز خود به تنهایی کیفیتی ندارد.با نصب افزونه ها میتوان پرواز واقعی را تا بیش از 90 درصد شبیه سازی کرد. 2-سخت افزار مناسب و قدرتمند.برای اجرای شبیه ساز با فریم ریت FPS مناسب نیاز به اجزای رایانه ای قدرتمند وجود دارد.همچنین میتوان از سخت افزار های مخصوص شبیه ساز شامل joystick ، yock ، Rudder Pedals ، Throttle برای واقعی تر کردن شبیه ساز استفاده کرد. 3-داشتن مهارت و آشنایی با پرواز.شماری از شرکت های تولید کننده شبیه ساز هواپیماهایی تولید کرده اند که تا حدود 95 درصد مانند واقعیت عمل میکنند.برای پرواز با آنها نیاز به تخصص است.گرچه برای شروع و پرواز با هواپیماهای کوچک در شبیه ساز نیاز به اطلاعات پروازی زیادی نیست. چراکه با تمرین در شبیه ساز مهارت پرواز آموزش داده میشود

امروزه سیمر Simmer های حرفه ای یا همان علاقه مندان به شبیه ساز پرواز 1000 هزاران دلار برای خرید افزونه ها و سخت افزار های قدرتمند میپردازند. در آموزشگاه های خلبانی روز دنیا از این شبیه ساز برای آموزش خلبانان استفاده میشود.نظیر آمزشگاه های خلبانی بوئینگ و ارباس و آموزش خلبانان جنگنده در شرکت لاکهید مارتین.

اگر به پرواز علاقه مندید پیشنهاد میکنیم حتما شبیه ساز پرواز Prepar3D یا FSX را امتحان بفرمایید.

از فروشگاه های معتبر خارجی برای خرید افزونه های شبیه ساز میتوان به SimMarket.com , FlightSimStore.com , FSPilotShop.com اشاره کرد. البته باید توجه داشت برای خرید از این فروشگاه ها نیاز به حساب های بین المللی نظیر PayPal وجود دارد.علاوه بر آن قیمت متوسط یک افزونه حدود 25 دلار است که مبلغ بالایی است.

بهترین روش برای خرید افزونه های فلایت سیمولاتور در داخل ایران استفاده از فروشگاه های داخلیست.در ایران 4 فروشگاه مطرح وجود دارد البته با قیمت ها و آرشیو و موجودی محصولات متفاوت.

بزرگترین و بروزترین فروشگاه هوانوردی و شبیه ساز پرواز Passion-of-Fligh.ir نام دارد.این فروشگاه با آرشیو و محصولات شبیه ساز به حجم 4000 گیگابایت (4000GB=4TB) حدود 90 درصد محصولات تولید شده برای شبیه ساز را دارا میباشد. در حال حاضر ارزان ترین و بروزترین فروشگاه شبیه ساز پرواز از بین تمامی فروشگاه های داخلی Passion-of-Flight.ir میباشد. در این فروشگاه علاوه بر فروش شبیه ساز ها و افزونه های وابسته،مستندات زیبای هواپیمایی و خلبانی PilotsEye و JustPlanes،نرم افزارها و فیلم و کتب الکترونیک آموزش خلبانی نظیر Jeppesen و Oxford و FAA و AngleOfAttack AOA به علاقه مندان شبیه ساز و خلبانی با قیمتی پایین و ارزان ارائه میگردد.

سایتهای ایرانی

ارائه افزودنیهای مربوط به کیفیت (طبیعی کننده های شبیه ساز)،هواپیماهای الحاقی به شبیه ساز،فرودگاههای مجازی.. به صدها نفر از شیفتگان پرواز به عنوان یک کارنامه موفق، حراجی افزودنیهای شبیه ساز را در لیست برترین ارایه کنندگان شبیه سازهای پرواز در ایران قرار داده است. آموزش علمی و عملی، پشتیبانی فنی، انتخاب بهترین برنامه ها از برترین شرکت ها،رمز موفقیت در این فعالیت بوده است. هدف و انگیزه اصلی در راه اندازی این فروشگاه تلاش مستمر در راه اوقاتی مفرح و لذت بخش برای هم میهنان عزیزمان بود . این هدف جز با همکاری بی دریغ تیم پشتیبانی قوی و عزم جزم آنها در استفاده از علوم و تکنولوژِی جدید برای پیشرفت و ارتقا شبیه ساز در ایران میسر نبود.