سنگ آتشزنه: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Jahun (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
{{بهبود منبع}}
{{بهبود منبع}}
[[پرونده:Miorcani flint.jpg|thumb]]
[[پرونده:Miorcani flint.jpg|thumb]]
'''چخماق''' یا '''سنگ چخماق''' ، سنگی تیره رنگ است که در شاخهٔ [[کوارتز|کوارتزها]] قرار می‌گیرد. چخماق از نوع کوارتز آلفا می‌باشد که تا دمای ۵۷۳ درجه سانتیگراد پایداری دارد و به صورت گرهکهایی در [[گچ]] و [[سنگ آهک]] یافت می‌شود. این سنگ، از سنگ‌های حاوی سیلیس SiO2 که عموماً منشاء رسوبی دارند می‌باشد. این سنگ‌ها یک پارچه بوده، که به علت نقص ساختمانی در برخورد با یکدیگر جرقه زده و O-3{{مدرک}} آزاد می‌نماید. این سنگ با نام «سنگ آتشزنه» نیز معروف می‌باشد.
'''چخماق''' یا '''سنگ چخماق''' ، سنگی سخت است که در شاخهٔ [[کوارتز|کوارتزها]] قرار می‌گیرد. چخماق از نوع کوارتز آلفا می‌باشد که تا دمای ۵۷۳ درجه سانتیگراد پایداری دارد و به صورت گرهکهایی در [[گچ]] و [[سنگ آهک]] یافت می‌شود. این سنگ، از سنگ‌های حاوی سیلیس SiO2 که عموماً منشاء رسوبی دارند می‌باشد. این سنگ‌ها یک پارچه بوده، که به علت نقص ساختمانی در برخورد با یکدیگر جرقه زده و O-3{{مدرک}} آزاد می‌نماید. این سنگ با نام «سنگ آتشزنه» نیز معروف می‌باشد.


== نگارخانه ==
== نگارخانه ==

نسخهٔ ‏۲۴ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۱:۲۰

چخماق یا سنگ چخماق ، سنگی سخت است که در شاخهٔ کوارتزها قرار می‌گیرد. چخماق از نوع کوارتز آلفا می‌باشد که تا دمای ۵۷۳ درجه سانتیگراد پایداری دارد و به صورت گرهکهایی در گچ و سنگ آهک یافت می‌شود. این سنگ، از سنگ‌های حاوی سیلیس SiO2 که عموماً منشاء رسوبی دارند می‌باشد. این سنگ‌ها یک پارچه بوده، که به علت نقص ساختمانی در برخورد با یکدیگر جرقه زده و O-3[نیازمند منبع] آزاد می‌نماید. این سنگ با نام «سنگ آتشزنه» نیز معروف می‌باشد.

نگارخانه

منابع