سید جلال‌الدین اشرف: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: حذف از رده:ویکی‌سازی رباتیک
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۱: خط ۱۱:
[[رده:آستانه اشرفیه]]
[[رده:آستانه اشرفیه]]
[[رده:امامزاده‌ها در استان گیلان]]
[[رده:امامزاده‌ها در استان گیلان]]







[['''امامزاده سید جلال الدین اشرف''']] کرمان واقع در روستای شمس آباد نوق در 30 کیلومتری شهر رفسنجان یکی از امامزادگان واجب التعظیم میباشد؛ ایشان در آخرین شجره نامه ای که ما بدست آورده ایم با 20 تا 25 واسطه به امام دوم شیعیان حضرت حسن بن علی (علیه السلام) می رسند. این بقعه دارای تعداد 19 زائر سرا، کتابخانه مجهز به بیش از 1000 جلد کتاب و امکانات رفاهی مناسب برای زائران این امامزاده می باشد.

نسخهٔ ‏۲۰ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۹:۰۳

نما بیرونی مرقد سیدجلال‌الدین اشرف
نمائی از ظریح مرقد سیدجلال‌الدین اشرف

سید جلال الدین اشرف از فرزندان موسی کاظم و تنها برادر تنی رضا است.[نیازمند منبع] سید جلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه واقع در ۳۵ کیلومتری شهر رشت مدفون است. بارگاه سید جلال از قدیم‌الایام پذیرای گردشگران بومی وغیر بومی که به قصد زیارت به شهرستان آستانه اشرفیه سفر می‌کردند بوده است. این بارگاه از نظر موقعیت جغرافیائی در مرکز شهر آستانه اشرفیه واقع شده و یکی از عوامل پیشرفت شهرستان شده‌است.

مسئولان شهرستان آستانه اشرفیه برای توسعهٔ این حرم طرحی موسوم به طرح حرم را برنامه ریزی نمودند که طی آن با گسترش حرم شهرستان به یکی از بزرگترین نقاط سیاحتی، زیارتی استان شود. هم اکنون آستانه اشرفیه چهارمین شهر مذهبی ایران از این نظر می‌باشد.[نیازمند منبع]




'''امامزاده سید جلال الدین اشرف''' کرمان واقع در روستای شمس آباد نوق در 30 کیلومتری شهر رفسنجان یکی از امامزادگان واجب التعظیم میباشد؛ ایشان در آخرین شجره نامه ای که ما بدست آورده ایم با 20 تا 25 واسطه به امام دوم شیعیان حضرت حسن بن علی (علیه السلام) می رسند. این بقعه دارای تعداد 19 زائر سرا، کتابخانه مجهز به بیش از 1000 جلد کتاب و امکانات رفاهی مناسب برای زائران این امامزاده می باشد.