بنیاد حکمت اسلامی صدرا: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: حذف از رده:ویکی‌سازی رباتیک
خط ۵۵: خط ۵۵:
[[رده:سازمان‌های ناسودبر در ایران]]
[[رده:سازمان‌های ناسودبر در ایران]]
[[رده:شرکت‌های انتشاراتی کتاب در ایران]]
[[رده:شرکت‌های انتشاراتی کتاب در ایران]]
[[رده:ویکی‌سازی رباتیک]]

نسخهٔ ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۲۳:۵۸

بنیاد حکمت اسلامی صدرا یکی از نهادهای پژوهشی ایران در حوزه فلسفه است که در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد.[۱] ریاست این بنیاد را آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای بر عهده دارد.[۲] بودجه این بنیاد در سال ۱۳۸۸ بالغ بر ۱۴۰۰۰ میلیون ریال می باشد.[۳] این بودجه در سال ۱۳۸۹ به ۳۵۰۰۰ میلیون ریال افزایش یافت .[۴].

انجمن علمی تاریخ فلسفه

انجمن علمی تاریخ فلسفه یکی از تشکل‌های وابسته به بنیاد حکمت اسلامی صدرا است که «بمنظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی در زمینه تاریخ فلسفه و علوم و تحقیقات پیرامونی؛ توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن امور آموزشی و پژوهشی در زمینه کشف عظمت خدمات فلسفی و علمی ایران اسلامی» تشکیل شده‌است.

انجمن علمی تاریخ فلسفه که با نام اصلی انجمن ایرانی تاریخ فلسفه در شورای انجمنهای علمی ایران در تاریخ ۱۱مهر۱۳۸۷ به شماره ثبت۳۳۲۶۸ به عنوان زیر مجموعه بنیاد حکمت اسلامی صدرا به ثبت رسید[۵].

هم اکنون انجمن تاریخ فلسفه با همکاری بنیاد حکمت اسلامی صدرا، برگزاری سلسله نشستهای دوره‌ای دربارهٔ تاریخ فلسفه را در دستور کار خود دارد که اولین دوره آن در مهرماه ۱۳۸۷ برگزار شده‌است. اولین جلسه مجمع عمومی انجمن علمی تاریخ فلسفه، پس از طی مراحل قانون ثبت اساسنامه و اخذ مجوز تشکیل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، در تابستان ۱۳۸۷ با حضور جمعی از اساتید و محققان عضو در انجمن برگزار شد و اولین هیئت مدیره برای مدت چهار سال انتخاب گردید. هیئت مدیره انجمن تاریخ فلسفه متشکل از ۵ عضو اصلی، ۲ عضو علی‌البدل، یک بازرس اصلی و یک بازرس علی‌البدل است.

مشارکت در طرحهای مختلف گروههای چهارگانه «مرکز تدوین تاریخ جامع حکمت و فلسفه» از فعالیتهای جاری این انجمن است. این انجمن در زمینه‌های زیر فعالیت می‌کند:

  • ۱- تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی که بنوعی با تاریخ فلسفه و علوم در ارتباط باشد.
  • ۲- همکاری با نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی فعال در حوزه فلسفه، با محوریت تاریخ فلسفه.
  • ۳- ارائه خدمات پژوهشی و آموزشی به محققان فعال در حوزه تاریخ فلسفه.
  • ۴- برگزاری گردهماییهای ملی و بین‌المللی با موضوع تاریخ فلسفه

تاریخ فلسفه نشریه علمی این انجمن است که به به مدیرمسئولی محمد خامنه‌ای و سردبیری حسین کلباسی اشتری به صورت فصلنامه چاپ می‌شود و دارای درجه علمی-پژوهشی است.[۶]

جستارهای وابسته

منابع

  1. «معرفی بنیاد». بنیاد حکمت اسلامی صدرا. نامعلوم. دریافت‌شده در ۵ آذر ۱۳۸۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  2. «ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا». بنیاد حکمت اسلامی صدرا. نامعلوم. دریافت‌شده در ۵ آذر ۱۳۸۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  3. «لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور جدول شماره نوزده». وبگاه بانک سپه. نامعلوم. دریافت‌شده در ۵ آذر ۱۳۸۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  4. «لایحه بودجه سال ۱۳۸۹کل کشور جدول شماره نوزده». وبگاه بانک سپه. نامعلوم. دریافت‌شده در ۲۸ اسفند ۱۳۸۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. ثبت انجمن در شورای انجمنهای علمی ایران
  6. فصلنامه تاریخ فلسفه

پیوند به بیرون