مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Mrrazavi (بحث | مشارکت‌ها)
Mrrazavi (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۲: خط ۲:


== بنیان‌گذاری ==
== بنیان‌گذاری ==
مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با اهتمام [[سیداحمد خمینی]] و بر اساس حکم [[روح‌الله خمینی]] در ۱۷ شهریور ۱۳۶۷ و بر مبنای طرح پیشنهادی «تشکیلات و شرح وظایف مؤسسه» که توسط [[محمدعلی انصاری]] و حمید انصاری تدوین شد و کلیات آن مورد موافقت روح‌الله خمینی، سیداحمد خمینی و رؤسای سه قوه قرار گرفت، در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد.
مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با اهتمام [[سیداحمد خمینی]] و بر اساس حکم [http://www.imam-khomeini.ir/fa/c20553/زندگی_نامه/تولد_تا_رحلت/تولد_تا_رحلت/ امام خمینی (س)] در ۱۷ شهریور ۱۳۶۷ و بر مبنای طرح پیشنهادی «تشکیلات و شرح وظایف مؤسسه» که توسط [[محمدعلی انصاری]] و حمید انصاری تدوین شد و کلیات آن مورد موافقت [http://www.imam-khomeini.ir/fa/c20553/زندگی_نامه/تولد_تا_رحلت/تولد_تا_رحلت/ امام خمینی]، [http://www.imam-khomeini.ir/fa/c2733/منتسبین/سید_حسن_خمینی/سید_حسن/ سیداحمد خمینی] و رؤسای سه قوه قرار گرفت، در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد.


این مؤسسه شش سال با هدایت و نظارت سیداحمد خمینی اداره شد و پس از مرگ وی تا کنون با نظارت مستقیم [[سیدحسن خمینی]] فعالیت خود را در بخش‏های پژوهشی، هنری، امور فرهنگی و ارتباطات، انتشارات، امور بین‏‌الملل، طرح و برنامه، اداری و مالی، دفاتر نمایندگی، واحدها و مؤسسات وابسته و پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی ادامه می‏‌دهد.
این مؤسسه شش سال با هدایت و نظارت [http://www.imam-khomeini.ir/fa/c20642/منتسبین/سید_احمد_خمینی/سید_احمد_خمینی/ سیداحمد خمینی] اداره شد و پس از مرگ وی تا کنون با نظارت مستقیم [http://www.imam-khomeini.ir/fa/c2733/منتسبین/سید_حسن_خمینی/سید_حسن/ سید حسن خمینی] فعالیت خود را در بخش‏های پژوهشی، هنری، امور فرهنگی و ارتباطات، انتشارات، امور بین‏‌الملل، طرح و برنامه، اداری و مالی، دفاتر نمایندگی، واحدها و مؤسسات وابسته و پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی ادامه می‏‌دهد.


==حکم امام خمینی (س)==
==حکم امام خمینی (س)==

نسخهٔ ‏۷ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۰:۴۶

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) موسسه‌ای است که به نشر آثار امام خمینی (س)، رهبر پیشین ایران می‌پردازد و از هنگام بنیان‌گذاری در سال ۱۳۶۷ تا کنون با نظارت فرزندان و نوادگان او اداره شده است. این موسسه در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد روح‌الله خمینی، تنظیم و چاپ کتاب‌های او و مقالات مربوطه فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر دربارهٔ وی نظارت دارد.

بنیان‌گذاری

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با اهتمام سیداحمد خمینی و بر اساس حکم امام خمینی (س) در ۱۷ شهریور ۱۳۶۷ و بر مبنای طرح پیشنهادی «تشکیلات و شرح وظایف مؤسسه» که توسط محمدعلی انصاری و حمید انصاری تدوین شد و کلیات آن مورد موافقت امام خمینی، سیداحمد خمینی و رؤسای سه قوه قرار گرفت، در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد.

این مؤسسه شش سال با هدایت و نظارت سیداحمد خمینی اداره شد و پس از مرگ وی تا کنون با نظارت مستقیم سید حسن خمینی فعالیت خود را در بخش‏های پژوهشی، هنری، امور فرهنگی و ارتباطات، انتشارات، امور بین‏‌الملل، طرح و برنامه، اداری و مالی، دفاتر نمایندگی، واحدها و مؤسسات وابسته و پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی ادامه می‏‌دهد.

حکم امام خمینی (س)

پاسخ حضرت امام خمینى(س) به نامه حجت‏ الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینى(س)

(در مورد تنظیم و تدوین اسناد و مدارک مربوط به ایشان)


بسم الله الرحمن الرحیم

فرزند عزیزم احمد حفظه الله تعالی و ایده

پرونده:Hokm-imam.jpg
پرتال امام خمینی

از آنجا که شما را بحمدالله تعالی در مسائل سیاسی و اجتماعی صاحبنظر می دانم و در تمامی فراز و نشیب ها در کنار من بوده ای و هستی و با صداقت و کیاست امور سیاسی و اجتماعی اینجانب را متصدی هستی، لهذا شما را برای تنظیم و تدوین کلیه مسائل مربوط به خود، که بسا در رسانه های گروهی اختلافات و اشتباهاتی رخ داده است، انتخاب می نمایم و از خداوند متعال که حاضر و ناضر است توفیقات شما را خواستارم. امید است با صرف وقت و دقت نظر، این امر را به پایان برسانی.



والسلام علیکم

پنجشنبه 17 شهریور 26/67 محرم احرام 1409

روح الله الموسوی الخمینی

مدیریت این مؤسسه

پس از مرگ سید روح‌الله خمینی، سید احمد خمینی فرزندش سرپرستی موسسه را عهده‌دار شد و پس از مرگ او، سید حسن خمینی تولیت آن را بر عهده گرفت. سرپرستی موسسه در حال حاضر با محمدعلی انصاری است.


فعالیت‌های مؤسسه

این موسسه در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد روح‌الله خمینی، تنظیم و چاپ کتاب‌های او و مقالات مربوطه فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر دربارهٔ وی نظارت دارد.

عکس، آلبوم، نوار سخنرانی، فیلم و سی‌دی از محصولات مؤسسه است.

مؤسسات زیر مجموعه

چاپخانه عروج متعلق به این موسسه است و همچنین صحیفه امام از آثار منتشره توسط این موسسه است. همچنین پرتال امام خمینی اصلی‌ترین وب‌گاه این موسسه است. دفتر این مؤسسه در شهر قم قرار دارد.

منابع

پیوند به بیرون