مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Mrrazavi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Mrrazavi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
[http://www.imam-khomeini.ir/fa/c7085/درباره_موسسه/مقدمه/ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)] موسسه‌ای است که به نشر آثار [[سید روح‌الله خمینی]]، رهبر پیشین ایران می‌پردازد و از هنگام بنیان‌گذاری در سال ۱۳۶۷ تا کنون با نظارت فرزندان و نوادگان او اداره شده است. این موسسه در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد روح‌الله خمینی، تنظیم و چاپ کتاب‌های او و مقالات مربوطه فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر دربارهٔ وی نظارت دارد.
[http://www.imam-khomeini.ir/fa/c7085/درباره_موسسه/مقدمه/ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)] موسسه‌ای است که به نشر [[فهرست آثار سید روح‌الله خمینی|آثار امام خمینی (س)]]، رهبر پیشین ایران می‌پردازد و از هنگام بنیان‌گذاری در سال ۱۳۶۷ تا کنون با نظارت فرزندان و نوادگان او اداره شده است. این موسسه در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد روح‌الله خمینی، تنظیم و چاپ کتاب‌های او و مقالات مربوطه فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر دربارهٔ وی نظارت دارد.


== بنیان‌گذاری ==
== بنیان‌گذاری ==

نسخهٔ ‏۴ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۳:۳۲

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) موسسه‌ای است که به نشر آثار امام خمینی (س)، رهبر پیشین ایران می‌پردازد و از هنگام بنیان‌گذاری در سال ۱۳۶۷ تا کنون با نظارت فرزندان و نوادگان او اداره شده است. این موسسه در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد روح‌الله خمینی، تنظیم و چاپ کتاب‌های او و مقالات مربوطه فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر دربارهٔ وی نظارت دارد.

بنیان‌گذاری

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با اهتمام سیداحمد خمینی و بر اساس حکم روح‌الله خمینی در ۱۷ شهریور ۱۳۶۷ و بر مبنای طرح پیشنهادی «تشکیلات و شرح وظایف مؤسسه» که توسط محمدعلی انصاری و حمید انصاری تدوین شد و کلیات آن مورد موافقت روح‌الله خمینی، سیداحمد خمینی و رؤسای سه قوه قرار گرفت، در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد.

این مؤسسه شش سال با هدایت و نظارت سیداحمد خمینی اداره شد و پس از مرگ وی تا کنون با نظارت مستقیم سیدحسن خمینی فعالیت خود را در بخش‏های پژوهشی، هنری، امور فرهنگی و ارتباطات، انتشارات، امور بین‏‌الملل، طرح و برنامه، اداری و مالی، دفاتر نمایندگی، واحدها و مؤسسات وابسته و پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی ادامه می‏‌دهد.

مدیریت این مؤسسه

پس از مرگ سید روح‌الله خمینی، سید احمد خمینی فرزندش سرپرستی موسسه را عهده‌دار شد و پس از مرگ او، سید حسن خمینی تولیت آن را بر عهده گرفت. سرپرستی موسسه در حال حاضر با محمدعلی انصاری است.

فعالیت‌های مؤسسه

این موسسه در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد روح‌الله خمینی، تنظیم و چاپ کتاب‌های او و مقالات مربوطه فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر دربارهٔ وی نظارت دارد.

عکس، آلبوم، نوار سخنرانی، فیلم و سی‌دی از محصولات مؤسسه است.

مؤسسات زیر مجموعه

چاپخانه عروج متعلق به این موسسه است و همچنین صحیفه امام از آثار منتشره توسط این موسسه است. همچنین پرتال امام خمینی اصلی‌ترین وب‌گاه این موسسه است. دفتر این مؤسسه در شهر قم قرار دارد.

منابع

پیوند به بیرون