لوون پالانچیان: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
ماني (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
کاظم (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''لِئون پالانچیان''' سرمایه‌دار و از سازندگان [[جاده هراز]] میان تهران و دریای مازندران است.


لئون پالانچیان از ایرانیان [[ارمنی]] بود و به واسطه داشتن امکانات مالی و تجهیزاتی ساختمانی و دارا بودن شرکتی بزرگ در دهه ۴۰ ، ۵۰ و در زمان ریاست [[ابوالحسن ابتهاج]] بر [[سازمان برنامه]] ساخت [[جاده هراز]] را آغاز و بعد از مدتی به پایان برد و در انتهای جاده کاخی برای [[اشرف پهلوی]] ساخت.
'''لِئون پالانچیان''' سازنده [[جاده هراز]] میان تهران و دریای مازندران است.


پالانچیان در ضیافتی که در همین کاخ ترتیب داده شد شرکت داشت ولی بعد از پایان مراسم وقتی با هواپیمای شخصی تک نفره خود عازم منزل بود در [[دریای مازندران]] سقوط کرد و هرگز اثری از آن بدست نمی آید .
لئون پالانچیان از ایرانیان [[یهودی]] بود و به واسطه داشتن امکانات مالی و تجهیزاتی ساختمانی و دارا بودن شرکتی بزرگ در دهه ۴۰ ، ۵۰
و در زمان ریاست [[ابوالحسن ابتهاج]] ساخت جاده هراز کنونی را آغاز و بعد از مدتی به پایان می برد و در انتهای جاده کاخی برای خانم [[اشرف پهلوی]] می سازد .
در پایان کار ضیافتی با حضور بزرگان مملکتی ترتیب داده شد که بسیاری از جمله اشرف پهلوی و ابوالحسن ابتهاج در آن شرکت داشتند ولی بعد از پایان مراسم وقتی با هواپیمای شخصی تک نفره خود عازم منزل بود در [[دریای مازندران]] سقوط می کند و هرگز اثری از آن بدست نمی آید .


==منبع==
==منبع==

نسخهٔ ‏۴ فوریهٔ ۲۰۰۶، ساعت ۱۱:۲۹

لِئون پالانچیان سرمایه‌دار و از سازندگان جاده هراز میان تهران و دریای مازندران است.

لئون پالانچیان از ایرانیان ارمنی بود و به واسطه داشتن امکانات مالی و تجهیزاتی ساختمانی و دارا بودن شرکتی بزرگ در دهه ۴۰ ، ۵۰ و در زمان ریاست ابوالحسن ابتهاج بر سازمان برنامه ساخت جاده هراز را آغاز و بعد از مدتی به پایان برد و در انتهای جاده کاخی برای اشرف پهلوی ساخت.

پالانچیان در ضیافتی که در همین کاخ ترتیب داده شد شرکت داشت ولی بعد از پایان مراسم وقتی با هواپیمای شخصی تک نفره خود عازم منزل بود در دریای مازندران سقوط کرد و هرگز اثری از آن بدست نمی آید .

منبع