ویوین مایر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ویویان مایر
ویویان دوروتی مایر
خودنگاره ویویان مایر
زادهٔ۱ فوریه ۱۹۲۶
نیویورک، ایالات متحده آمریکا
درگذشت۲۱ آوریل ۲۰۰۹
شیکاگو، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهپرستار کودک

ویویان دوروتی مایر (انگلیسی: Vivian Dorothy Maier (۱ فوریه ۱۹۲۶–۲۱ آوریل ۲۰۰۹) عکاس خیابانی آمریکایی بود.

زندگی‌نامه[ویرایش]

مایر چهل سال به عنوان پرستار بچه و بیشتر در محله نورت شور شیکاگو کار و عکاسی را در اوقات فراغت خود پیگیری می‌کرد. او در طول عمر خود بیش از ۱۵۰۰۰۰ عکس گرفت که بیشتر از مردم و معماری شهرهای نیویورک، شیکاگو و لس آنجلس بود اگرچه به نقاط دیگر جهان هم سفر و عکاسی نموده بود.[۱] در طول زندگی او عکس‌هایش ناشناخته و چاپ نشده باقی‌ماند و خیلی از نگاتیوهایش را هرگز چاپ نکرد. در سال ۲۰۰۷ یک کلکسیونر آمریکایی تعدادی از عکاس‌های مایر را بدست آورد. در همان زمان دو کلکسیونر دیگر ران اسلتری و رندی پرو تعدادی دیگر از عکس‌ها و نگاتیوهای او را در جعبه‌ها و چمدان‌هایش پیدا کردند. عکس‌های مایر اولین بار در ژوئیه ۲۰۰۸ به وسیلهٔ اسلتری در اینترنت منتشر شد اما با بازخورد کمی مواجه شد.[۲] در اکتبر ۲۰۰۹ جان ملوف بلاگ خودش را به منتخبی از کارهای مایر در سایت فلیکر متصل کرد که اینبار به سرعت همه گیر شد و هزاران نفر ابراز علاقه کردند و ستایش منتقدان و موج ابراز علاقه به کارهای مایر را در پی داشت.[۳][۴] پس از آن کارهای مایر در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آسیا به نمایش گذاشته شد[۵][۶] و زندگی و کارهایش سوژه کتاب‌ها و فیلم‌های مستند شد. از جمله فیلم مستند در جستجوی ویوین مایر که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم مستند از هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار بود.[نیازمند منبع]

منابع[ویرایش]

  1. ""Vivian Maier: A Life Discovered" hosted by Tim Roth at the Merry Karnowsky Gallery in Los Angeles. – Vivian Maier Photographer". Vivian Maier Photographer.
  2. Slattery, Ron. (July 2008) "Story بایگانی‌شده در ۶ ژانویه ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine", in Big Happy Fun House. Retrieved on January 11, 2011.
  3. Beck, Katie (January 21, 2011). "Vivian Maier: A life's lost work seen for first time". BBC. Retrieved January 21, 2011.
  4. "Vivian Maier", Chicago Tonight, broadcast by WTTW, December 22, 2010. Retrieved on January 4, 2011
  5. "Exhibitions | Vivian Maier". Vivian Maier Photography. Jeffrey Goldstein. September 14, 2013. Archived from the original on 29 April 2014. Retrieved May 26, 2014.
  6. "Vivian Maier: La Fotógrafa Revelada". Corporación Cultural de Las Condes. Archived from the original on 21 October 2015. Retrieved 6 November 2015.