فهرست بازی‌های بین‌المللی باشگاه فوتبال استقلال تهران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

باشگاه فوتبال استقلال تهران یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای ایرانی است[۱] که در ۴ مهر ۱۳۲۴ با نام نخستین دوچرخه‌سواران تاسیس شد. این باشگاه در ۱ اسفند ۱۳۲۸ با رای‌گیری اعضای هیئت مدیره‌اش به تاج تغییر نام داد. نام این باشگاه یک بار دیگر و در فروردین ۱۳۵۸ به عنوان یکی از عواقب انقلاب ۱۳۵۷ ایران به استقلال تغییر یافت و تاکنون نیز با همین نام فعالیت دارد.[۲] این تیم نخستین بازی بین‌المللی‌اش در خارج از ایران را در مرداد ۱۳۲۹ و در سفری به افغانستان انجام داد و جدیدترین حضور بین‌المللی این تیم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ است.

پیشینه[ویرایش]

۵۷–۱۳۲۹: تاج در عرصه بین‌المللی[ویرایش]

یاران تاج و تیم ارتش قفقاز پیش از یک بازی دوستانه در ۱۳۳۶

تیم دوچرخه‌سواران در اسفند ۱۳۲۶ در سفری به آبادان با تیم انگلیسی‌های مقیم آبادان روبرو شد. این بازی را می‌توان نخستین بازی بین‌المللی این تیم نامید. اما نخستین بازی بین‌المللی تاج در خارج از ایران در شهریور ۱۳۲۹ و در جشن استقلال افغانستان در کابل بود. تاج به دعوت سفیر افغانستان در ایران در این مسابقات حاضر شد و توانست یک پیروزی برابر تیم ملی افغانستان کسب کند. دیگر بازی این تیم نیز با شکست برابر تیم دانشگاه کابل به پایان رسید. این سفر در مجموع یک ماه به طول انجامید و نخستین سفر بین‌المللی یک باشگاه فوتبال ایرانی بود.[۲]

در دهه ۱۳۳۰ و سال‌های نخست دهه ۱۳۴۰ خورشیدی تاج در جام‌های بین‌المللی حضور نیافت و بازی‌های بین‌المللی این تیم تنها محدود به دیدارهای دوستانه در برابر تیم‌های باشگاهی و ملی خارجی که به ایران سفر می‌کردند و یا حضور دوستانه در خارج از ایران می‌شد. تاج در این سال‌ها با تیم‌های مختلفی بازی کرد اما در بیشینه این بازی‌ها مغلوب حریفان خود شد که معمولاً تیم‌های قدرتمندی بودند و در برابر سایر تیم‌های ایرانی نیز پیروزی‌های آسانی کسب می‌کردند. در این سال‌ها تعدادی از بازیکنان تیم تاج و تیم‌های دیگر به ویژه شاهین نیز تیم منتخبی تشکیل می‌دادند و در مقابل این حریف‌های خارجی به میدان می‌رفتند.

لحظه به ثمر رسیدن گل تساوی تاج در برابر هاپوئل اسرائیل در فینال مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ توسط غلام وفاخواه

در سال ۱۳۴۸ تاج در جام میلز هند حضور یافت و موفق به کسب عنوان قهرمانی در این بازی‌ها شد. این قهرمانی نخستین قهرمانی یک تیم ایرانی در یک جام بین‌المللی نیز بود. سال بعد و در فروردین ۱۳۴۹ تاج که به عنوان نماینده ایران در مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ شرکت کرد. این مسابقات که به نمایندگی خود تیم تاج و در ورزشگاه امجدیه انجام شد در نهایت با قهرمانی تاج به پایان رسید تا برای نخستین بار یک تیم ایرانی قهرمانی آسیا شود[۲] و یکی از با ارزش‌ترین عناوین قهرمانی این باشگاه کسب شود. سال بعد و در بهار ۱۳۵۰ تاج که قهرمان جام منطقه‌ای ایران ۱۳۴۹ شده بود به عنوان نماینده ایران باز هم در مسابقات قهرمانی باشگاهی آسیا حاضر شد اما نتوانست از مقام قهرمانی‌اش دفاع کند و به عنوانی بهتر از سومی در مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۱ دست نیافت. در این سال‌ها تاج سه بار دیگر در جام میلز هند شرکت کرد و توانست در سال‌های ۱۳۴۹ و ۱۳۵۰ قهرمان این مسابقات شود پر در سال ۱۳۵۱ نیز در این مسابقات شرکت کرد اما در حالی که به دیدار نهایی نیز رسیده بود به دلیل تداخل برنامه این بازی‌ها با مسابقات دیگر پیش از برگزاری دیدار نهایی از هند به ایران بازگشت.

در ادامه دهه ۱۳۵۰ و پس از عدم برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاهی آسیا و همچنین عدم حضور تیم تاج در مسابقات جام میلز حضور بین‌المللی تیم تاج محدود به بازی‌های دوستانه برابر تیم‌هایی که به ایران می‌آمدند و معدود سفرهای خارجی این تیم شد. از معروف‌ترین تیم‌های خارجی که به ایران سفر کردند می‌توان به هامبورگ آلمان، زسکا مسکو شوروی و چلسی انگلستان اشاره کرد. بازی با این‌گونه تیم‌ها معمولاً برای تیم تاج درآمدزایی خوبی به همراه داشت اما به دنبال انقلاب ۱۳۵۷ ایران و آغاز جنگ ایران و عراق سفر تیم‌های خارجی به ایران قطع شد و برگزاری این‌گونه بازی‌ها نیز به دست فراموشی سپرده شد.

۶۸–۱۳۵۸: حضور کم‌رنگ بین‌المللی[ویرایش]

در سال‌های دهه ۱۳۶۰ خورشیدی و به عنوان یکی از پیامدهای انقلاب ایران توجه دولت به فوتبال کم شد. جنگ طولانی مدت ایران و عراق نیز دلیل دیگری برای عدم حضور قدرتمند بین‌المللی تیم‌های باشگاهی و ملی ایرانی بود.[۳] به همین دلایل در سال‌های نخست این دهه بازی بین‌المللی چندانی در پیشینه تیم استقلال ثبت نشد. در زمستان ۱۳۶۰ استقلال در جام وحدت که در تهران و ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد شرکت کرد. این بازی‌ها با حضور چند تیم ایرانی و تیم‌های ارتش کشورهای عربی برگزار شد. از سال ۱۳۶۸ و با از سرگیری برگزاری لیگ سراسری فوتبال در ایران و توجه مجدد به حضور بین‌المللی تیم‌های ایرانی استقلال نیز مجدداً حضور بین‌المللی پررنگی پیدا کرد و در آبان ۱۳۶۸ بعد از بیش از یک دهه دوباره در جام‌های بین‌المللی از جمله جام‌های میلز و بوردولوی در هند شرکت کرد و توانست عنوان قهرمانی هر دوی این جام‌ها را به دست آورد.

۸۱–۱۳۶۹: سال‌های جام باشگاه‌های آسیا[ویرایش]

استقلال قهرمان جام میلز ۱۹۸۹

استقلال که قهرمان جام قدس ۶۹–۱۳۶۸ شده بود به عنوان نماینده ایران یک بار دیگر بعد از نوزده سال غیبت پای در آوردگاه جام باشگاه‌های آسیا گذاشت و در نهایت موفق شد قهرمان جام باشگاه‌های آسیا ۹۱–۱۹۹۰ شود تا برای دومین بار این عنوان را از آن خود کند.[۴] استقلال سال بعد نیز در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۱ حاضر شد اما نتوانست از مقام قهرمانی‌اش دفاع کند و در دیدار نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب الهلال عربستان شد.

استقلال به دنبال قهرمانی در جام حذفی ایران ۷۵–۱۳۷۴ برای نخستین بار در جام برندگان جام آسیا شرکت کرد اما در جام برندگان جام ۹۷–۱۹۹۶ به مقامی بهتر از چهارمی دست نیافت. در سال‌های بعد استقلال دو مرتبه دیگر نیز در این جام حاضر شد هرگز نتوانست به عنوانی بهتر از چهارمی دست یابد و افتخاراتش در جام باشگاه‌های آسیا را تکرار کند. در سال‌های پایانی دهه ۱۳۷۰ استقلال به دنبال دو قهرمانی دیگر در جام آزادگان دو مرتبه دیگر نیز در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد اما در تکرار عنوان قهرمانی‌اش ناکام بود و یک عنوان دومی در جام باشگاه‌های آسیا ۹۹–۱۹۹۸ و یک عنوان سومی در جام باشگاه‌های آسیا ۰۲–۲۰۰۱ کسب کرد.

حضور استقلال در جام‌های بین‌المللی در ابتدای دهه ۱۳۷۰ باز هم ادامه یافت و استقلال به ویژه به کشورهای عربی همچون قطر، امارات و کویت سفر کرد و در مسابقاتی همچون جام استقلال قطر و جام وحدت امارات حضور یافت. در سال‌های میانی دهه ۱۳۷۰ و به ویژه در دو فصل ۷۶–۱۳۷۵ و ۷۷–۱۳۷۶ استقلال بارها به عنوان مهمان در جام‌های دوستانه بین‌المللی شرکت کرد که از میان آن‌ها می‌توان به جام خزر و جام پرزیدنت ترکمنستان اشاره کرد. قهرمانی استقلال در جام پرزیدنت ترکمنستان نخستین و تا به امروز تنها عنوان قهرمانی یک تیم ایرانی در یک جام بین‌المللی و با حضور تیم‌های اروپایی هست. استقلال در دیدار فینال این جام موفق شد در ضربات پنالتی تیم زسکا مسکو روسیه را مغلوب کند.

هم‌اکنون–۱۳۸۱: سال‌های لیگ قهرمانان آسیا[ویرایش]

استقلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۳ برابر بوریرام تایلند در تابستان ۱۳۹۲

از ابتدای فصل ۰۳–۲۰۰۲ کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر در نحوه برگزاری جام باشگاه‌های آسیا لیگ قهرمانان آسیا را پای‌گذاری کرد. استقلال در همان فصل ۰۳–۲۰۰۲ در این مسابقات حاضر شد اما موفق به صعود از گروهش نشد. این تیم در سال‌های بعد در دهه‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ خورشیدی نه مرتبه دیگر در این مسابقات حاضر شد اما هنوز موفق به تکرار قهرمانی‌هایش در سال ۱۹۷۰ و ۹۱–۱۹۹۰ نشده است و بهترین عنوان این تیم یک بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۳ است.

استقلال در سال‌های نخست دهه ۱۳۸۰ چند بار دیگر در جام دوستانه بین‌المللی شرکت کرد. جام چهارجانبه مشهد که در مهر ۱۳۸۰ و جام دوستی عربستان که در مرداد ۱۳۸۱ برگزار شدند از جمله این مسابقات بودند. اما در سال‌های بعد حضور استقلال در جام‌های دوستانه کم‌رنگ شد.

از اواخر دهه ۱۳۷۰ بدین سو استقلال در دوران آمادگی پیش فصل به اردوهای خارجی در کشورهای مختلف همچون ترکیه، آلمان و یوگسلاوی رفت. استقلال در زمان حضور در این کشورها دیدارهای دوستانه و تمرینی با تیم‌های حاضر در شهر برگزاری اردوهایش انجام می‌دهد. این دیدارها معمولاً با تیم‌های معروفی برگزار نمی‌شوند و به دلیل برگزاری در پیش‌فصل و دوران بدن‌سازی تیم‌ها کیفیت چندانی نیز ندارند. از مهم‌ترین حریفان استقلال در این بازی‌ها می‌توان به دینامو کیف اوکراین و بورسااسپور ترکیه اشاره کرد.

بازی‌های رسمی[ویرایش]

مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰[ویرایش]

۱۲ فروردین ۱۳۴۹ مرحله گروهی تاج پرچم شاهنشاهی ایران (پیش از انقلاب ۱۳۵۷ خورشیدی) ۳ – ۰ لبنان هومنتمن لبنان تهران
غ. مظلومی ۵۵'
وفاخواه ۵۹'
ف. معینی ۶۹'
ورزشگاه: امجدیه
۱۶ فروردین ۱۳۴۹ مرحله گروهی استقلال ۰ - ۳ سلانگور تهران ، ایران
مظلومی ۷'
مظلومی ۱۷'
goal3=مظلومی ۵۳'
ورزشگاه: امجدیه

نیمه‌نهایی فروردین ۱۳۴۹ایرانتاج‌دو اندونزیباشگاه مدان اندونزی‌یک

۲۱ فروردین ۱۳۴۹ فینال تاج پرچم شاهنشاهی ایران (پیش از انقلاب ۱۳۵۷ خورشیدی) ۲ – ۱ (و.ا.) اسرائیل هاپوئل تل‌آویو تهران
وفاخواه ۸۳'
م. معینی ۹۲'
هازوم ۶۹' ورزشگاه: امجدیه

مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۱[ویرایش]

۱ فروردین ۱۳۵۰ بازی گروه‌بندی استقلال ایران ۲ – ۰ عراق الشرطه عراق بانکوک، تایلند
غ.مظلومی ۲۳'، ۸۱' ورزشگاه: استادیوم ملی تایلند
یادداشت: این بازی برای تعیین گروه‌بندی مسابقات برگزار شد
۴ فروردین ۱۳۵۰ مرحله گروهی تاج ایران ۲ – ۱ کره جنوبی ارتش کره‌جنوبی بانکوک، تایلند
حاج‌قاسم ۴۳'، ۶۷' لیم تائه چو ۴۶' ورزشگاه: استادیوم ملی تایلند
۶ فروردین ۱۳۵۰ مرحله گروهی تاج ایران ۰ – ۰ کویت العربی کویت بانکوک، تایلند
منبع ورزشگاه: استادیوم ملی تایلند
یادداشت: گل دقیقه ۷۷ تیم تاج توسط داور آفساید اعلام شد
۸ فروردین ۱۳۵۰ مرحله گروهی تاج ایران ۳ – ۰ مالزی پراک فا مالزی بانکوک، تایلند
مژدهی ۷۷'، ۸۹'
جانملکی ۸۳' (پنالتی)
منبع ورزشگاه: استادیوم ملی تایلند
۱۱ فروردین ۱۳۵۰ بازی نیمه نهایی تاج ایران ۰ – ۲ عراق الشرطه عراق بانکوک، تایلند
مونیام حسین ۶'
شاکر اسماعیل ۸۱'
ورزشگاه: استادیوم ملی تایلند
۱۳ فروردین ۱۳۵۰ بازی رده‌بندی تاج ایران ۳ – ۲ کره جنوبی ارتش کره‌جنوبی بانکوک، تایلند
غ.مظلومی ۲۱'
حاج‌قاسم ۵۷'
جباری ۸۰'
منبع چونک کیو بونک ۶۳'
لیم تائه چو ۸۸'
ورزشگاه: استادیوم ملی تایلند

جام باشگاه‌های آسیا ۹۱–۱۹۹۰[ویرایش]

۵ مرداد ۱۳۶۹ مرحله گروهی السد قطر قطر ۱–۱ ایران استقلال دوحه، قطر
نامجومطلق ۳' مرفاوی ۳'
بیانی
افتخاری
ورزشگاه: ورزشگاه القطر دوحه
داور: بحرین یوسف شریف العلوی
۱۲ مرداد ۱۳۶۹ مرحله گروهی استقلال ایران ۱–۰ قطر السد قطر تهران، ایران
مرفاوی ۸۶' ورزشگاه: ورزشگاه آزادی تهران
داور: نزاواجی
۲۸ تیر ۱۳۷۰ ۱/۴ نهایی استقلال ایران ۲–۱ کره شمالی ۲۵ آوریل کره‌شمالی داکا، بنگلادش
سرخاب ۳۳'
مرفاوی ۳۶'
پارک میون مون ۴۸' ورزشگاه: ملی بنگاباندو
داور: ژاپن ؟
۳۰ تیر ۱۳۷۰ ۱/۴ نهایی استقلال ایران ۰-۲ تایلند بانک بانکوک تایلند داکا، بنگلادش
؟ مدافع بانکوک بانک Red card '؟ ورزشگاه: ملی بنگاباندو
داور: بحرین یوسف محمد
۱ مرداد ۱۳۷۰ ۱/۴ نهایی محمدان بنگلادش بنگلادش ۱–۱ ایران استقلال داکا، بنگلادش
فاضل محمد حسن ۲۶' نعلچگر ۶۵'
مرفاوی
غفوریهای اصل
بیانی
ورزشگاه: ملی بنگاباندو
داور: سوریه سلیم سعد
۷ مرداد ۱۳۷۰ فینال استقلال ایران ۲–۱ چین لیائونینگ چین داکا، بنگلادش
حسن‌زاده ۲۲'
مرفاوی ۷۵'
ژونگ هوی ۵۰' ورزشگاه: ملی بنگاباندو

جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۱[ویرایش]

۲۴ آبان ۱۳۷۰ مقدماتی التلال یمن یمن ۰-۰ ایران استقلال عدن، یمن
ورزشگاه: ؟
داور: ؟
۱ آذر ۱۳۷۰ مقدماتی استقلال ایران ۵–۰ یمن التلال یمن تهران، ایران
ورزشگاه: آزادی تهران
داور: اردن اسحاق ابوعلی
۲۴ آذر ۱۳۷۰ ۱/۴ نهایی استقلال ایران ۰–۱ عربستان سعودی الهلال عربستان دوحه، قطر
پارسا الثنایان ۶۳' ورزشگاه: نادی العربی
داور: کره جنوبی وانگ
۲۶ آذر ۱۳۷۰ ۱/۴ نهایی استقلال ایران ۱–۱ کره شمالی ۲۵ آوریل کره‌شمالی دوحه، قطر
سرخاب ۴۵' کانگ سون ایل ۱۵' ورزشگاه: نادی العربی
داور: بحرین محمد سنجوب
۲۹ آذر ۱۳۷۰ نیمه‌نهایی الریان قطر قطر ۱–۲ ایران استقلال دوحه، قطر
فیصل آدم محمود ۸'
راشد شامی Red card '۹۰
چنگیز ۸۷'
سرخاب ۸۹'
مرفاوی
بیانی Red card '۹۰
ورزشگاه: نادی العربی
داور: سوریه حسام الشامی

منبع[۵]

جام برندگان جام آسیا ۹۷–۱۹۹۶[ویرایش]

۹ شهریور ۱۳۷۵ مرحله نخست رفت نوبهار نمنگان ازبکستان ۱-۴ ایران استقلال نمنگان
شات سیح ۲۰'، ۶۱' (پنالتی)
دل محمداف‌ ۴۵'
ماگامتوس ۷۰'
گزارش ورمزیار ۴۸' (پنالتی) ورزشگاه: نمنگان ازبکستان
یادداشت: خطای پنالتی بر روی بهروز پرورشخواه رخ داد
۱۶ شهریور ۱۳۷۵ مرحله نخست برگشت استقلال ایران ۳ – ۰ ازبکستان نوبهار نمنگان تهران
ورمزیار ۱۹'
مرفاوی ۲۸'
منصوریان ۸۵'
ورمزیار از دست دادن پنالتی
پاشازاده
نوری
گزارش مگ مدوف
یرالیف
شریف
توروسنوف‌ Red card '؟
اسدالایف‌ Red card '؟
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۱۰۰٬۰۰۰
داور: فلاح معقی (عراقی)
یادداشت: پنالتی اول به خاطر خطا بر روی ورمزیار و پنالتی دوم به خاطر خطا بر روی پرورشخواه اعلام شد
منصوریان در ریباند پنالتی دوم ورمزیار موفق به گلزنی شد
استقلال به خاطر گل زده در خانه حریف به مرحله بعد صعود کرد
۱۸ آبان ۱۳۷۵ ۱/۴ نهایی استقلال ایران ۱ – ۰ قزاقستان اورداباسی قزافستان تهران
نعمتی‌نژاد ۴۷' گزارش ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۵۰٬۰۰۰
داور: خالد دلو (سوریه)
۲۲ آبان ۱۳۷۵ ۱/۴ نهایی اورداباسی قزافستان قزاقستان ۱ – ۱ ایران استقلال تهران
سامد دربيزبايف‌ ۱۷' گزارش مرفاوی ۷۳' ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۳۰٬۰۰۰
یادداشت: طبق توافقی که بین مسئولان دو باشگاه انجام شد بازی برگشت نیز در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد
۶ آذر ۱۳۷۵ رده‌بندی استقلال ایران ۰ –۱ کره جنوبی اولسان هیوندای کره‌جنوبی ریاض
گزارش چونگ میل ۱۵'
از دست دادن پنالتی
ورزشگاه: ملک فهد
یادداشت: بهزاد غلامپور در این بازی یک ضربه پنالتی را مهار کرد

جام باشگاه‌های آسیا ۹۹–۱۹۹۸[ویرایش]

منبع[۶]

۱۷ مهر ۱۳۷۷ 1/8 نهایی نیروی هوایی عراق عراق ۱ – ۱ ایران استقلال بغداد، عراق
ابوسهیل ۷۱' گزارش موسوی ۲+۹۰' ورزشگاه: الشعب بغداد
۸ اردیبهشت ۱۳۷۸ نیمه‌نهایی استقلال ایران ۴ – ۳
(و. ا)
چین دالیان چین تهران، ایران
فکری ۴۴'
موسوی ۵۲'، ۱۱۰'
اکبرپور ۸۶'
بختیاری‌زاده
گزارش یانگ سونگ ۶۰'، ۶۵'
لی مینگ ۷۵'
ورزشگاه: آزادی تهران
داور: سوریه محمد کوسا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۷۸ فینال استقلال score = ۱ – ۲ v ژاپن جوبیلو ایواتا ژاپن تهران، ایران
دین‌محمدی ۶۵'
فکری
سوزوکی ۳۴'
ناکایاما ۳+۴۵'
نانامی
ورزشگاه: آزادی تهران
داور: عربستان سعودی عمر محنا

جام برندگان جام آسیا ۲۰۰۰–۱۹۹۹[ویرایش]

۵ شهریور ۱۳۷۸ ۱/۱۶ نهایی استقلال ایران ۷ - ۰ لبنان هومنتمن لبنان تهران
گزارش ورزشگاه: آزادی تهران
داور: سوریه قادر حاجی
۲۵ شهریور ۱۳۷۸ ۱/۱۶ نهایی هومنتمن لبنان لبنان ۰ – ۸ ایران استقلال بیروت
گزارش ورزشگاه: برج حمود
داور: فهد دامسی
۵ آذر ۱۳۷۸ ۱/۸ نهایی الاتحاد عربستان عربستان سعودی ۱ – ۰ ایران استقلال جده
حمزه ادریس ۲۷' (پنالتی) گزارش همدانی
زرینچه
ورزشگاه: خالی الوفاض جده
داور: عمان عبدالله الحجمی
یادداشت: خطای پنالتی توسط هادی طباطبایی بر روی روبرتو دونادونی انجام شد
۱۲ آذر ۱۳۷۸ ۱/۸ نهایی استقلال ایران ۱ – ۱ عربستان سعودی الاتحاد عربستان تهران
فکری ۷۵' گزارش محمد صالح هساوی ۹۰' ورزشگاه: آزادی تهران
داور: سوریه محمود عباس

جام برندگان جام آسیا ۰۱–۲۰۰۰[ویرایش]

۱۳ آبان ۱۳۷۹ 1/8 نهایی السد قطر قطر ۰–۱ ایران استقلال دوحه، قطر
گزارش سامره ۷۱'
مجیدی
دین‌محمدی
اکبرپور
ورزشگاه: الدوم قطر
داور: نصرالله حاج
۲۷ آبان ۱۳۷۹ 1/8 نهایی استقلال ایران ۲–۱ قطر السد قطر تهران، ایران
مجیدی ۱۲'
واحدی‌نیکبخت ۲۳'
فکری
مجیدی
گزارش فهد محمد الکواری ۶۳' ورزشگاه: آزادی تهران
داور: عراق صباح قاسم خلف
۲۶ اسفند ۱۳۷۹ 1/4 نهایی استقلال ایران ۳–۰ قزاقستان کایرات قزاقستان تهران، ایران
یلوسینوف ۴۹' (گل‌به‌خودی)
دین‌محمدی ۶۴'
سامره ۷۶'
فکری
موسوی
گزارش ورزشگاه: آزادی تهران
داور: عراق علاء عبدالقدیر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۰ رده‌بندی شیمیزو ژاپن ژاپن ۳–۱ ایران استقلال جده، عربستان
تاکوما کوگا ۱۹'
یوکویاما ۷۶'، ۹۰'
واحدی‌نیکبخت ۳۴'
نوازی
ورزشگاه: شاهزاده عبدالله جده

جام باشگاه‌های آسیا ۰۲–۲۰۰۱[ویرایش]

۳۰ آذر ۱۳۸۰ پلی آف الاتحاد عربستان سعودی ۳ – ۲ ایران استقلال جده، عربستان
واحدی‌نیکبخت ۳۴' (گل‌به‌خودی)
محمد نور ۳۶'
لاندروما ۷۱'
گزارش واحدی‌نیکبخت ۱۶'
فکری ۴۵'
خرمگاه
فکری
ورزشگاه: ورزشگاه امیر عبدالله
داور: لبنان طلعت نجم
۱۴ دی ۱۳۸۰ پلی آف استقلال ایران ۲ – ۱ عربستان سعودی الاتحاد تهران، ایران
نوازی ۷۰' (پنالتی)
واحدی‌نیکبخت ۹۰'
واحدی‌نیکبخت
گزارش سرجیو ریکاردو ۶' ورزشگاه: آزادی تهران
داور: عراق محمد نورالدین
۱۷ بهمن ۱۳۸۰ ۱ الوحده امارات متحده عربی ۳ – ۵ ایران استقلال ابوظبی، امارات
دین‌محمدی ۴۱'
اکبرپور ۶۵'
فاطمی ۸۰'، ۸۴'
هاشمی‌نسب ۸۷'
خرمگاه
پاشازاده
گزارش بن حین رویسی ۱۲'
عبدالرحیم جمعه ۵۰'، ۷۳'
ورزشگاه: آل نهیان
داور: ژاپن اوکادا
۱۹ بهمن ۱۳۸۰ ۲ استقلال ایران ۱ – ۱ نسف قرشی ازبکستان ازبکستان ابوظبی، امارات
[[|]] ۵۹'
گزارش توشپولادف ۲۸' ورزشگاه: آل نهیان
داور: سوریه باسل هاجر
۲۱ بهمن ۱۳۸۰ ۳ استقلال ایران ۳ – ۰ کویت الکویت ابوظبی، امارات
اکبرپور ۶۵'
فاطمی ۸۰'، ۸۵'
واحدی‌نیکبخت
گزارش ورزشگاه: آل نهیان
داور: سوریه باسل هاجر
۱۶ فروردین ۱۳۸۱ رده‌بندی استقلال ایران ۵ – ۲ ازبکستان نسف قرشی تهران، ایران
برومند گزارش اویبک عثمان خودجائف ۱۲'
ظفر خول‌مرادف ۵۱'
ورزشگاه: آزادی تهران
داور: مالزی سوبخدین صالح

منبع[۷]

لیگ قهرمانان آسیا ۰۳–۲۰۰۲[ویرایش]

۱۷ مهر ۱۳۸۱ پلی‌آف اول استقلال ایران ۲ – ۰ اردن الفیصلی اردن تهران، ایران
پاشازاده ۵۷'
فاطمی ۹۰'
گزارش اسامه طلال صباح بعد از ۹۰ دقیقه ثبت شد '۹۰ ورزشگاه: تختی تهران
داور: ازبکستان لطفلین نائل
۱ آبان ۱۳۸۱ پلی‌آف اول الفیصلی اردن اردن ۰ – ۱ ایران استقلال امان، اردن
گزارش دین‌محمدی ۴۴'
مجیدی
خرمگاه
ورزشگاه: ملک عبداله
داور: عراق عبدالقادر
۵ آذر ۱۳۸۱ پلی‌آف دوم نفتچی فرغانه ازبکستان ۱ – ۲ ایران استقلال فرغانه، ازبکستان
سرگئی می ۴۹'
امید آساکوف ۵۲'
گزارش اکبری ۲۵'
مجیدی بعد از ۷۵ دقیقه ثبت شد '۷۵
ورزشگاه: استقلال فرغانه
داور: امارات متحده عربی محمد المرزوقی
۱۸ اسفند ۱۳۸۱ بازی اول استقلال ایران ۲ – ۱ قطر السد قطر العین، امارات
سامره ۸'
خطیبی ۶۰'
فکری
سامره
گزارش سرجیو ریکاردو ۷۲' ورزشگاه: طحنون بن محمد
داور: ژاپن کامیکاوا
۲۱ اسفند ۱۳۸۱ بازی دوم استقلال ایران ۲ – ۳ عربستان سعودی الهلال عربستان العین، امارات
اکبری ۱۷'
سامره ۴۳'
گزارش سوفو ۳۴'، ۷۳'، ۷۸' ورزشگاه: طحنون بن محمد
داور: مالزی فخرالدین صالح

منبع[۸]

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۹[ویرایش]

۲۱ اسفند ۱۳۸۷ ۱ الاتحاد عربستان سعودی ۲ – ۱ ایران استقلال جده، عربستان
۲۱:۰۰ متعب ۸۷'
ابوچرانه ۹۰+۴'
حدید بعد از ۴۵ دقیقه ثبت شد '۴۵
الصقری بعد از ۵۲ دقیقه ثبت شد '۵۲
گزارش برهانی ۷۷'
طالب‌لو بعد از ۷۴ دقیقه ثبت شد '۷۴
کاظمی بعد از ۹۰ دقیقه ثبت شد '۹۰
ورزشگاه: امیر عبداله فیصل
تماشاگران: ۱۹٬۰۰۰
داور: ژاپن ماساکی توما
۲۸ اسفند ۱۳۸۷ ۲ استقلال ایران ۱ – ۱ امارات متحده عربی الجزیره تهران، ایران
۱۵:۰۰ جانواریو بعد از ۳۵ دقیقه ثبت شد '۳۵
کاظمی ۳+۴۵'
برهانی از دست دادن پنالتی ۶۳
گزارش بایانو ۱۰' بعد از ۴۳ دقیقه ثبت شد '۴۳
خاطر بعد از ۱۶ دقیقه ثبت شد '۱۶
صالح عبداله عبید بعد از ۳۴ دقیقه ثبت شد '۳۴
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۴۰٬۰۰۰
داور: ازبکستان روشن ایرماتوف
یادداشت: برهانی در بار اول پنالتی را گل کرد ولی داور به دلیل مکث طولانی دستور به تکرار پنالتی داد که در بار دوم دروازه‌بان حریف ضربه برهانی را مهار کرد
۱۸ فروردین ۱۳۸۸ ۳ ام صلال قطر ۱ – ۰ ایران استقلال دوحه، قطر
۲۰:۳۰ فابیو سزار ۶۷'
حبیل بعد از ۳ دقیقه ثبت شد
ابراهیم نادیا بعد از ۵۶ دقیقه ثبت شد '۵۶
آلوز بعد از ۹۰ دقیقه ثبت شد '۹۰
گزارش مجیدی بعد از ۷۴ دقیقه ثبت شد '۷۴ ورزشگاه: سحیم بن حمد
تماشاگران: ۲۰۰۰
داور: سنگاپور مالک عبدالبشیر
۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۴ استقلال ایران ۱ – ۱ قطر ام صلال تهران، ایران
۱۶:۰۰ برهانی ۴۴'
کوشکی بعد از ۴۵ دقیقه ثبت شد '۴۵
اکبرپور بعد از ۷۲ دقیقه ثبت شد '۷۲
تقی‌پور بعد از ۷۹ دقیقه ثبت شد '۷۹
گزارش محمد موسی بعد از ۴۴ دقیقه ثبت شد '۴۴
مصطفی عدن بعد از ۶۹ دقیقه ثبت شد '۶۹
قانم ۷۰'
ابراهیم نادیا بعد از ۷۱ دقیقه ثبت شد '۷۱
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۲۷٬۱۶۵
داور: عمان عبداله محمد الهلال
۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۵ استقلال ایران ۱ – ۱ عربستان سعودی الاتحاد تهران، ایران
۱۷:۰۰ طالب‌لو بعد از ۴۳ دقیقه ثبت شد '۴۳
تقی‌پور بعد از ۴۸ دقیقه ثبت شد '۴۸
حیدری بعد از ۷۱ دقیقه ثبت شد '۷۱
قربانی بعد از ۷۳ دقیقه ثبت شد '۷۳
علیزاده ۸۹'
گزارش ابوچرانه ۸۰'
محمد سالم بعد از ۵۸ دقیقه ثبت شد '۵۸
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۱۵٬۸۸۵
داور: سوریه محسن بسما
۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۶ الجزیره امارات متحده عربی ۲ – ۲ ایران استقلال ابوظبی، امارات
۲۱:۰۰ علی مبخوت ۴۹'
محسن سعد ۷۰'
سلطان صالح بعد از ۷۶ دقیقه ثبت شد '۷۶
احمد محمد مبارک بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
گزارش علیزاده ۷۹'
شکوری ۸۴' بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
ورزشگاه: محمد بن زاید
تماشاگران: ۱٬۶۰۰
داور: چین سان باوجی

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰[ویرایش]

۳ فروردین ۱۳۸۹ ۳ استقلال ایران ۳ – ۰ قطر الغرافه قطر تهران
۱۷:۳۰ (یوتی‌سی ۴:۳۰+) مجیدی ۱۳'، ۵۳'
منتظری ۷۹'
report ورزشگاه: ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگران: ۶۰،۰۰۰
داور: والنتین کوالنکو (ازبکستان)
۱۱ فروردین ۱۳۸۹ ۴ الغرافه قطر قطر ۱ – ۱ ایران استقلال دوحه
۱۸:۴۵ (یوتی‌سی ۳:۰۰+) محمود ۴۵+۳' report ۵۹' سیدصالحی ورزشگاه: ورزشگاه الغرافه
تماشاگران: ۶،۰۲۳
داور: پیتر گرین (استرالیا)
۸ اردی‌بهشت ۱۳۸۹ ۶ الجزیره امارات امارات متحده عربی ۲ – ۱ ایران استقلال ابوظبی
۱۹:۴۵ (یوتی‌سی ۴:۰۰+) بشیر ۵۱'
احمد ۵۳'
report ۳۸' مجیدی ورزشگاه: ورزشگاه محمد بن زاید
تماشاگران: ۲،۱۲۹
داور: مینورو توجو (ژاپن)
۲۱ اردی‌بهشت ۱۳۸۹ یک هشتم نهایی الشباب عربستان عربستان سعودی ۳ – ۲ ایران استقلال ریاض
۲۰:۴۵ (یوتی‌سی ۳:۰۰+) ابن سلطان ۲۲'
الطیب ۴۷'
الجیزانی ۸۸'
report ۲۴' (پنالتی) اکبرپور
۳۱' کاظمی
ورزشگاه: ورزشگاه ملک فهد
تماشاگران: ۶،۸۵۳
داور: ماساکی (ژاپن)

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۱[ویرایش]

۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ۱ استقلال ایران ۱ – ۱ قطر السد قطر تهران، ایران
۱۷:۳۰ عمران‌زاده بعد از ۸ دقیقه ثبت شد
مجیدی ۲۶', بعد از ۷۵ دقیقه ثبت شد '۷۵
مبعلی بعد از ۲۹ دقیقه ثبت شد '۲۹
امیرآبادی بعد از ۴۹ دقیقه ثبت شد '۴۹
برهانی بعد از ۷۴ دقیقه ثبت شد '۷۴
گزارش البلوشی بعد از ۱۸ دقیقه ثبت شد '۱۸
رزق بعد از ۲۷ دقیقه ثبت شد '۲۷
کیتا ۸۷'
ورزشگاه: ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگران: ۱۵٬۰۰۰
داور: کره جنوبی کیم دونگ‌جین
۱۷ فروردین ۱۳۹۰ ۳ استقلال ایران ۴ – ۲ ازبکستان پاختاکور ازبکستان تهران، ایران
۱۷:۳۰ شکوری بعد از ۵ دقیقه ثبت شد
هوار ۱۲'
مجیدی ۲۳'
سیدصالحی بعد از ۵۷ دقیقه ثبت شد '۵۷, ۵۷'
برهانی ۳+۹۰'
گزارش ساویچ ۴'
یواریف بعد از ۱۱ دقیقه ثبت شد '۱۱
تیمور بعد از ۷۸ دقیقه ثبت شد '۷۸
شیخف ۹۰'
ورزشگاه: ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگران: ۱۷٬۶۵۴
داور: امارات متحده عربی علی حمد البدواوی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۵ السد قطر قطر ۲ – ۲ ایران استقلال دوحه، قطر
۱۹:۵۰ ابراهیم ۵۵'
الهیدوس ۷۶'
لی جونگ-سو بعد از ۸۸ دقیقه ثبت شد '۸۸
گزارش مجیدی ۶'، ۳۷'
هوار بعد از ۱۰ دقیقه ثبت شد '۱۰
ک. رحمتی بعد از ۸۰ دقیقه ثبت شد '۸۰
ورزشگاه: ورزشگاه جاسم بن حمد
تماشاگران: ۵٬۰۶۰
داور: استرالیا بن ویلیامز
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۶ استقلال ایران ۲ – ۱ عربستان سعودی النصر عربستان تهران، ایران
۱۶:۰۰ برهانی بعد از ۳۰ دقیقه ثبت شد '۳۰
مجیدی ۶۲'
هوار ۸۹'
گزارش البیشی بعد از ۴۵ دقیقه ثبت شد '۴۵
برناوی بعد از ۵۵ دقیقه ثبت شد '۵۵
المطوع ۶۰'
العنزی بعد از ۹۰+۴ دقیقه ثبت شد '۹۰+۴
ورزشگاه: ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگران: ۸۵٬۴۲۲
داور: ژاپن ماساکی توما

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۲[ویرایش]

۲۱ بهمن ۱۳۹۰ پلی‌آف ۱ استقلال ایران ۲ – ۰ ایران ذوب‌آهن اصفهان تهران
۱۷:۱۵ حیدری ۲۳'
برهانی ۶۷' بعد از ۶۵ دقیقه ثبت شد '۶۵
گزارش علی احمدی بعد از ۳۴ دقیقه ثبت شد '۳۴ ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۳۳۷۵۰
داور: ژاپن مینورو توجو
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ پلی‌آف ۲ استقلال ایران ۳ – ۱ عربستان سعودی الاتفاق عربستان تهران
۱۷:۲۰ یرکوویچ ۳۷' بعد از ۳۸ دقیقه ثبت شد '۳۸
حیدری ۶۲'
برهانی ۶۵' بعد از ۷۷ دقیقه ثبت شد '۷۷
گزارش صالح بعد از ۴۴ دقیقه ثبت شد '۴۴
یوسف ۵۹'
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۶۱۱۲۰
داور: ازبکستان والنتین کوالنکو
۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ۱ الریان قطر قطر ۰ – ۱ ایران استقلال ریان، قطر
۱۸:۴۵ گزارش امیرآبادی بعد از ۱۹ دقیقه ثبت شد '۱۹
حمودی بعد از ۳۰ دقیقه ثبت شد '۳۰
شریفات بعد از ۳۵ دقیقه ثبت شد '۳۵
یرکوویچ ۱+۹۰'
ورزشگاه: احمد بن علی
تماشاگران: ۵۴۲۲
داور: استرالیا بن ویلیامز
۱ فروردین ۱۳۸۱ ۲ استقلال ایران ۰ – ۰ ازبکستان نسف قرشی تهران، ایران
۱۹:۰۵ گزارش بوکسوویچ ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۴۱۵۲۰
داور: عمان عبدالله الهلالی
۱۵ فروردین ۱۳۹۱ ۳ استقلال ایران ۱ – ۲ امارات متحده عربی الجزیره تهران، ایران
۱۹:۰۰ عمران‌زاده بعد از ۱+۴۵ دقیقه ثبت شد '۱+۴۵
زندی ۶۸'
گزارش جمعه عبداله ۵'
باره ۷۲'
خصیف بعد از ۸۲ دقیقه ثبت شد '۸۲
علی عباس بعد از ۸۴ دقیقه ثبت شد '۸۴
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۳۶۷۳۵
داور: کره جنوبی کیم دونگ جین
۳۰ فروردین ۱۳۹۱ ۴ الجزیره امارات متحده عربی ۱ – ۱ ایران استقلال ابوظبی، امارات
۲۰:۱۵ جمعه عبداله بعد از ۵۲ دقیقه ثبت شد '۵۲
ریکاردو ۶۳'
گزارش برهانی ۲۴'
تیموریان بعد از ۲۶ دقیقه ثبت شد '۲۶
ورزشگاه: محمد بن زاید
تماشاگران: ۴۵۶۲
داور: ژاپن ماساکی توما
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۵ استقلال ایران ۳ – ۰ قطر الریان قطر تهران، ایران
۱۹:۲۰ برهانی ۲۳'
زندی بعد از ۴۲ دقیقه ثبت شد '۴۲
تیموریان بعد از ۶۸ دقیقه ثبت شد '۶۸
رحمتی بعد از ۷۰ دقیقه ثبت شد '۷۰
عمران‌زاده بعد از ۷۱ دقیقه ثبت شد '۷۱
شریفات ۷۶'
حمودی بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
برهانی ۴+۹۰'
گزارش عفیفه بعد از ۴۹ دقیقه ثبت شد '۴۹ ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۵۳۷۷۴
داور: چین تان های
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۶ نسف قرشی ازبکستان ۰ – ۲ ایران استقلال نسف، ازبکستان
۱۹:۰۰ ارکین بویدولایف بعد از ۳۰ دقیقه ثبت شد '۳۰
جهانگیر مرادف بعد از ۴۹ دقیقه ثبت شد '۴۹
کنجا تورائف بعد از ۷۵ دقیقه ثبت شد '۷۵
گزارش یرکوویچ ۱۰'
امیرآبادی بعد از ۳۴ دقیقه ثبت شد '۳۴
ساموئل بعد از ۴۳ دقیقه ثبت شد '۴۳
جباری ۵۰' (پنالتی)
امیرآبادی Yellow card '۶۹ Yellow-red card
ورزشگاه: مرکزی قرشی
تماشاگران: ۹۲۹
داور: ژاپن مينورو توجو
۲ خرداد ۱۳۹۱ 1/8 نهایی سپاهان اصفهان ایران ۲ – ۰ ایران استقلال اصفهان، ایران
۲۰:۳۰ سزار ۸'
بنگر ۳۴'
نویدکیا بعد از ۲۹ دقیقه ثبت شد '۲۹
گزارش عمران‌زاده بعد از ۱۸ دقیقه ثبت شد '۱۸
ساموئل بعد از ۸۶ دقیقه ثبت شد '۸۶
تیموریان بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگران: ۱۲۳۵۱
داور: کره جنوبی کیم دونگ جین

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۳[ویرایش]

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ گروهی ۲ استقلال ایران ۲ – ۰ امارات متحده عربی العین ایران، تهران
۱۹:۰۰ صادقی بعد از ۴۱ دقیقه ثبت شد '۴۱
ساموئل ۶۴'
مجیدی ۷۳'
[۳] [۴] اکوکو بعد از ۵۱ دقیقه ثبت شد '۵۱
عبدالرحمان بعد از ۷۷ دقیقه ثبت شد '۷۷
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۴۵۰۰۰
داور: ازبکستان والنتین کوالنکو
۱۴ فروردین ۱۳۹۲ گروهی ۳ الهلال عربستان سعودی ۱ – ۲ ایران استقلال عربستان، ریاض
۲۲:۱۰ القحطانی بعد از ۳۶ دقیقه ثبت شد '۳۶
الزوری بعد از ۴۸ دقیقه ثبت شد '۴۸
الدوساری ۶۷'
اوزیا بعد از ۷۱ دقیقه ثبت شد '۷۱
[۵] [۶] موسوی بعد از ۷ دقیقه ثبت شد
منتظری بعد از ۵۳ دقیقه ثبت شد '۵۳ ۸۰'
برهانی ۸۵'
نکونام بعد از ۴+۹۰ دقیقه ثبت شد '۴+۹۰
ورزشگاه: فیصل بن فهد
تماشاگران: ۱۱۴۷۵
داور: بحرین نواف شکرالله
۲۰ فروردین ۱۳۹۲ گروهی ۴ استقلال ایران ۰ – ۱ عربستان سعودی الهلال ایران، تهران
۲۱:۰۰ صادقی بعد از ۳۸ دقیقه ثبت شد '۳۸
حاتمی بعد از ۷۰ دقیقه ثبت شد '۷۰
اکبرپور بعد از ۷۶ دقیقه ثبت شد '۷۶
[۷] [۸] عابد ۳۵'
البیشی
الدوساری بعد از ۸۸ دقیقه ثبت شد '۸۸
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۸۰۳۰۰
داور: سنگاپور عبدل بشير
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ گروهی ۵ استقلال ایران ۳ – ۰ قطر الریان ایران، تهران
۲۱:۰۰ مجیدی ۴۵'
بیک‌زاده ۷۳'
رحمتی بعد از ۷۵ دقیقه ثبت شد '۷۵
برهانی ۱+۹۰'
[۹] [۱۰] تاباتا بعد از ۲۶ دقیقه ثبت شد '۲۶
هارون بعد از ۳۱ دقیقه ثبت شد '۳۱
گوما Red card '۷۵
عبدالکریم العلی بعد از ۴+۹۰ دقیقه ثبت شد '۴+۹۰
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۳۰۰۰۰
داور: لبنان آندره حداد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ گروهی ۶ العین امارات متحده عربی ۰ – ۱ ایران استقلال امارت، العین
۲۰:۲۰ هلال سعید بعد از ۵۲ دقیقه ثبت شد '۵۲
اسماعیل بعد از ۷۹ دقیقه ثبت شد '۷۹
[۱۱] [۱۲] بیک‌زاده بعد از ۲۱ دقیقه ثبت شد '۲۱
نکونام ۸۰' (پنالتی)
ورزشگاه: طحنون بن محمد
تماشاگران: ۴۱۷۳
داور: ژاپن ماساكی توما
یادداشت: نکونام بار اول این پنالتی را گل کرد که داور دستور به تکرار داد که در تکرار نیز توپ تبدیل به گل شد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ 1/8 نهایی الشباب امارات متحده عربی ۲ – ۴ ایران استقلال امارت، دبی
۲۰:۱۰ لوئیز هنریکه ۲+۴۵' بعد از ۶۲ دقیقه ثبت شد '۶۲
ادگار ۸۵'
الحمدی بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
[۱۳] [۱۴] حمودی
ساموئل ۵۵' بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
نکونام ۷۳'
حاتمی بعد از ۷۹ دقیقه ثبت شد '۷۹
مجیدی ۸۰'
حیدری ۸۹'
ورزشگاه: مکتوم بن راشد
تماشاگران: ۵۰۰۰
داور: ژاپن یوییچی نیشیمورا
۱ خرداد ۱۳۹۲ 1/8 نهایی استقلال ایران ۰ – ۰ امارات متحده عربی الشباب ایران، تهران
۲۱:۰۰ نکونام بعد از ۳۰ دقیقه ثبت شد '۳۰
صادقی بعد از ۳۵ دقیقه ثبت شد '۳۵
حیدری بعد از ۷۱ دقیقه ثبت شد '۷۱
[۱۵] [۱۶] ابراهیم بعد از ۵۹ دقیقه ثبت شد '۵۹
حمدان قاسم بعد از ۷۵ دقیقه ثبت شد '۷۵
محمود قاسم بعد از ۷۸ دقیقه ثبت شد '۷۸
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگران: ۲۵۷۰۰
داور: چین تان های

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴[ویرایش]

۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ۲ الریان قطر قطر ۱ – ۰ ایران استقلال ریان، قطر
۱۸:۳۰ ساعت قطر (یوتی‌سی ۳:۰۰+) اوچه ۱۴'
علاءالدین کارت زرد در دقیقه۲۶ '۲۶
العلی کارت زرد در دقیقه۶۰ '۶۰
AFC
Scoresway
عمران‌زاده کارت زرد در دقیقه۷۵ '۷۵
بیک‌زاده کارت زرد در دقیقه۸۱ '۸۱
ورزشگاه: ورزشگاه احمد بن علی
تماشاگران: ۲٬۳۹۴
داور: استرالیا پیتر گرین
مرد مسابقه: عمر بری (الریان)
۱۳ فروردین ۱۳۹۳ ۴ الجزیره امارات امارات متحده عربی ۰ – ۱ ایران استقلال ابوظبی، امارات متحده عربی
۱۹:۴۰ ساعت امارات (یوتی‌سی ۴:۰۰+) قاسم کارت زرد در دقیقه۸۵ '۸۵
فایض کارت زرد در دقیقه۴+۹۰ '۴+۹۰
AFC
Scoresway
ساموئل کارت زرد در دقیقه۶۲ '۶۲
قاضی ۷۰'
رحمتی کارت زرد در دقیقه۷۹ '۷۹
ورزشگاه: ورزشگاه محمد بن زاید
تماشاگران: ۱۳٬۵۵۰
داور: کره جنوبی دونگ جین
مرد مسابقه: محمد قاضی
۳ اردی‌بهشت ۱۳۹۳ ۶ استقلال ایران ۳ – ۱ قطر الریان قطر تهران، ایران
۲۱:۰۰ ساعت ایران (یوتی‌سی ۴:۳۰+) برهانی از دست دادن پنالتی '۲۸
قاضی کارت زرد در دقیقه۳۱ '۳۱، ۵۹'
کبه ۵۴'، ۷۳'
AFC
Scoresway
یعقوب کارت زرد در دقیقه۵۳ '۵۳
الفریجی کارت زرد در دقیقه۵۹ '۵۹
خلفان ۸۱'
اوتاویو کارت زرد در دقیقه۸۲ '۸۲
ورزشگاه: ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگران: ۳۳۰
داور: مالزی امیرالزوان بن یعقوب
مرد مسابقه: بوبکر کبه

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷[ویرایش]

۱ خرداد ۱۳۹۶ یک هشتم نهایی استقلال ایران ۱–۰ امارات متحده عربی العین امارات ورزشگاه آزادی تهران، تهران
۲۰:۴۵ یوتی‌سی ۳:۰۰+ (وقت ایران) مکویان بعد از ۵۶ دقیقه ثبت شد '۵۶
باقری بعد از ۸۲ دقیقه ثبت شد '۸۲
اسماعیلی Red card '۸۵
رضایی ۲+۹۰' (پنالتی)
گزارش خالد بعد از ۳۸ دقیقه ثبت شد '۳۸
جمعه Red card '۷۷
کایو بعد از ۷۸ دقیقه ثبت شد '۷۸
تماشاگران: ۶۷٬۲۰۲
داور: فو مینگ
۸ خرداد ۱۳۹۶ یک هشتم نهایی العین امارات امارات متحده عربی ۶–۱ ایران استقلال ورزشگاه هزاع بن زاید، العین
۲۳:۱۵ یوتی‌سی ۳:۰۰+ (وقت ایران) کایو ۲۷'، ۳۳'
عبدالرحمان ۴۹'، ۶۰'
لی ۵۶'
الشمرانی ۷۵'
گزارش رضایی ۸۳' تماشاگران: ۱۱٬۲۲۶
داور: کو هیونگ-جین

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸[ویرایش]

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱ الریان قطر قطر ۲ – ۲ ایران استقلال دوحه، قطر
۱۸:۰۰ تاباتا Yellow card '۱۳ Yellow-red card '۸۱
۲۸'
حمدالله ۱۸'
متولی بعد از ۸۳ دقیقه ثبت شد '۸۳
گزارش تاباتا ۷' (گل‌به‌خودی)
قربانی ۸۸'
ورزشگاه: جاسم بن حمد
داور: سری‌لانکا کریستانا دیلان پریرا
۱ اسفند ۱۳۹۶ ۲ استقلال ایران ۱ – ۰ عربستان سعودی الهلال عربستان السیب، عمان
۱۹:۰۰ حسینی بعد از ۳۷ دقیقه ثبت شد '۳۷
ابراهیمی بعد از ۴۳ دقیقه ثبت شد '۴۳
الحافظ ۴۶' (گل‌به‌خودی)
رحمتی بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
گزارش الحافظ بعد از ۵۲ دقیقه ثبت شد '۵۲
الحبسی Red card '۶۷
چروتی بعد از ۸۰ دقیقه ثبت شد '۸۰
ورزشگاه: السیب عمان
داور: ژاپن ریوجی ساتو
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ۳ العین امارات امارات متحده عربی ۲ – ۲ ایران استقلال العین، امارات متحده عربی
۱۸:۰۰ بری ۶۳'
خلیل ۸۹' (پنالتی)
الاحبابی بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
گزارش چشمی بعد از ۲۲ دقیقه ثبت شد '۲۲
تیام ۵۲'، ۷۷'
منتظری بعد از ۸۷ دقیقه ثبت شد '۸۷
ورزشگاه: هزاع بن زاید
داور: مالزی محمد امیرول ایزوان یعقوب
یادداشت: در این بازی داور ۲ بار به اشتباه برای تیم العین اعلام پنالتی کرد که پنالتی اول را سید حسین حسینی در دو مرتبه مهار کرد و پنالتی دوم تبدیل به گل دوم العین شد.
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۴ استقلال ایران ۱ – ۱ امارات متحده عربی العین امارات تهران، ایران
۱۹:۰۰ تیام ۴۲' (پنالتی)
اسماعیلی بعد از ۴+۹۰ دقیقه ثبت شد '۴+۹۰
گزارش برمان بعد از ۳۲ دقیقه ثبت شد '۳۲
عیسی بعد از ۴۱ دقیقه ثبت شد '۴۱
شیوتانی ۷۸'
ورزشگاه: آزادی تهران
داور: هنگ کنگ لیو ووک مان
۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ۵ استقلال ایران ۲ – ۰ قطر الریان قطر تهران، ایران
۲۰:۰۰ جپاروف ۴'
چشمی بعد از ۳۸ دقیقه ثبت شد '۳۸
غفوری ۵۸' (پنالتی)
ابراهیمی بعد از ۳+۹۰ دقیقه ثبت شد '۳+۹۰
گزارش ویرا بعد از ۳۴ دقیقه ثبت شد '۳۴
هارون بعد از ۷۲ دقیقه ثبت شد '۷۲
ورزشگاه: آزادی تهران
داور: کره جنوبی کیم دونگ جین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ یک هشتم نهایی ذوب‌آهن ایران ایران ۱ – ۰ ایران استقلال اصفهان، ایران
نژادمهدی Yellow card '۵۱ Yellow-red card '۸۹
ولسانی ۲+۹۰' (پالتی)
کیروس بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
گزارش شجاعیان بعد از ۲۲ دقیقه ثبت شد '۲۲
اسماعیلی بعد از ۹۰ دقیقه ثبت شد '۹۰
ورزشگاه: ورزشگاه فولادشهر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ یک هشتم نهایی استقلال ایران ۳ – ۱
(۳ – ۲ گ.ح.)
ایران ذوب‌آهن ایران تهران، ایران
۲۰:۴۵ تیام بعد از ۱ دقیقه ثبت شد، ۱۱' (پنالتی)، ۴۱'، ۶۴'
باقری بعد از ۲۳ دقیقه ثبت شد '۲۳
حیدری بعد از ۶۷ دقیقه ثبت شد '۶۷
گزارش حسینی بعد از ۴۹ دقیقه ثبت شد '۴۹
فخرالدینی بعد از ۵۱ دقیقه ثبت شد '۵۱
حدادی‌فر ۶۵'
ورزشگاه: ورزشگاه آزادی تهران
۵ شهریور ۱۳۹۷ یک چهارم نهایی استقلال ایران ۱ – ۳ قطر السد قطر تهران، ایران
۲۰:۳۰ برشام ۱۲' (گل‌به‌خودی)
نویمایر بعد از ۴۲ دقیقه ثبت شد '۴۲
سهرابیان بعد از ۴۷ دقیقه ثبت شد '۴۷
ف.باقری بعد از ۶۴ دقیقه ثبت شد '۶۴
گزارش جونگ بعد از ۲۴ دقیقه ثبت شد '۲۴
عفیف ۶۱'
بونجاح ۶۵'، ۷۴' (پنالتی)
ورزشگاه: ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگران: ۷۸٬۰۰۰
داور: چین ما نینگ
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ یک چهارم نهایی السد قطر قطر ۲ - ۲
(۵ - ۳ گ.ح.)
ایران استقلال دوحه، قطر
۱۹:۰۰ عفیف ۲۷'
ابوبکر بعد از ۸۰ دقیقه ثبت شد '۸۰
بونجاح ۲+۹۰' (پنالتی)
گزارش چشمیYellow card '۲۲ Yellow-red card '۵۰
ر.باقری ۳۲'
تبریزی ۴۹'
اسماعیلی بعد از ۸۶ دقیقه ثبت شد '۸۶
رحمتی بعد از ۱+۹۰ دقیقه ثبت شد '۱+۹۰
ورزشگاه: ورزشگاه جاسم بن حمد
تماشاگران: ۶،۴۶۲
داور: سنگاپور محمد تقی

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹[ویرایش]

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۴ الهلال عربستان عربستان سعودی ۱ – ۰ ایران استقلال ابوظبی، امارات
۱۹:۳۰ عابد بعد از ۲۵ دقیقه ثبت شد '۲۵
البریک بعد از ۴۸ دقیقه ثبت شد '۴۸
جووینکو ۵۱'
عابد Yellow card '۵۲ Yellow-red card
الشهرانی بعد از ۷۴ دقیقه ثبت شد '۷۴
جووینکو بعد از ۸۸ دقیقه ثبت شد '۸۸
گزارش منشا بعد از ۱۵ دقیقه ثبت شد '۱۵
دانشگر بعد از ۳۰ دقیقه ثبت شد '۳۰
شجاعیان بعد از ۴۵ دقیقه ثبت شد '۴۵
چشمی بعد از ۶۰ دقیقه ثبت شد '۶۰
ورزشگاه: محمد بن زاید
داور: ژاپن ریوجی ساتو
یادداشت: جووینکو دقایقی بعد از تعویضش در حالی روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود به دلیل اعتراضش کارت زرد گرفت
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۶ العین امارات امارات متحده عربی ۱ – ۲ ایران استقلال العین، امارات
۲۲:۳۰ مارکوس برگ ۱۳'
کایو بعد از ۳۴ دقیقه ثبت شد '۳۴
مارکوس برگ بعد از ۳۸ دقیقه ثبت شد '۳۸
سعید جمعه بعد از ۳+۹۰ دقیقه ثبت شد '۳+۹۰
گزارش دانشگر ۲۲'
تبریزی ۱+۴۵'
چشمی بعد از ۵۰ دقیقه ثبت شد '۵۰
دانشگر بعد از ۷۸ دقیقه ثبت شد '۷۸
ورزشگاه: هزاع بن زاید
داور: کره جنوبی کو هیونگ-جین

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰[ویرایش]

۵ بهمن ١٣٩٨ پلی‌آف ۱ استقلال ایران ۳ – ۰ کویت الکویت دبی، امارات
۱۷:۵۰ ریگی بعد از ۱۸ دقیقه ثبت شد '۱۸
دیاباته ۲۷'، ۵۳'
غفوری ۵۹'
کریمی بعد از ۷۷ دقیقه ثبت شد '۷۷
طاهرخانی بعد از ۷۷ دقیقه ثبت شد '۷۷
ورزش سه فارس الرشیدی بعد از ۳۹ دقیقه ثبت شد '۳۹
عباس بعد از ۴۴ دقیقه ثبت شد '۴۴
بیسمارک بعد از ۵۲ دقیقه ثبت شد '۵۲
الخبیزی بعد از ۶۳ دقیقه ثبت شد '۶۳
ورزشگاه: مکتوم بن راشد
تماشاگران: ۳۴۲۰
داور: مالزی محمد بن نصرالدین
یادداشت: پس از یک هفته مجادله بین باشگاههای ایران و کمیته اجرایی AFC قرار شد که بازی اول پلی‌آف دو نماینده ایران در خارج از ایران برگزار شود.
۸ بهمن ١٣٩٨ پلی‌آف ۲ الریان قطر ۰ – ۵ ایران استقلال دوحه، قطر
۱۸:۴۵ مفتاح بعد از ۵۶ دقیقه ثبت شد '۵۶
عبدالمقصود بعد از ۵۷ دقیقه ثبت شد '۵۷
جاییک بعد از ۶۳ دقیقه ثبت شد '۶۳
یونس بعد از ۸۲ دقیقه ثبت شد '۸۲
عبدالعزیز بعد از ۸۶ دقیقه ثبت شد '۸۶
ورزش سه فارس AFC دیاباته ۸'
قایدی ۴۰'، ۴۷'
دانشگر بعد از ۸۲ دقیقه ثبت شد '۸۲
مطهری ۸۳'، ۱+۹۰'
رضاوند بعد از ۸۶ دقیقه ثبت شد '۸۶
ورزشگاه: جاسم بن حمد
داور: ژاپن مینورو توجو
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۲ الاهلی عربستان سعودی ۲ – ۱ ایران استقلال کویت، کویت
۱۹:۰۰ المؤشر ۱۷'، ۲۹' (پنالتی)بعد از ۱+۹۰ دقیقه ثبت شد '۱+۹۰
المجحد بعد از ۲۷ دقیقه ثبت شد '۲۷
اسماری بعد از ۳۴ دقیقه ثبت شد '۳۴
هندی بعد از ۵۲ دقیقه ثبت شد '۵۲
AFCورزش سه فارس چشمی بعد از ۱ دقیقه ثبت شد
مطهری ۲۲'
غفوری از دست دادن پنالتی '۴۱
ورزشگاه: جابر الاحمد
داور: کره جنوبی کو هیونگ-جین
یادداشت: در دقیقه ۸۷ امیرارسلان مطهری با یک شوت از راه دور گل تساوی را به‌ثمر رساند اما داور به اشتباه گل را مردود اعلام کرد.
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ۳ الوحده امارات متحده عربی v ایران استقلال دوحه، قطر
۲۲:۳۰ ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه
۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ۴ استقلال ایران v امارات متحده عربی الوحده دوحه، قطر
۲۲:۳۰ ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه
۵ مهر ۱۳۹۹ یک‌هشتم نهایی استقلال ایران ۱–۲ ازبکستان پاختاکور الوکره، قطر
۲۱:۱۵ علی کریمی ۳۲' گزارش دراگان چران ۴۳'
ارن دردیوک ۴۷'
ورزشگاه: الجنوب (الوکره)
تماشاگران: ۰

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱[ویرایش]

۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱ استقلال ایران ۵ – ۲ عربستان سعودی الاهلی جده، عربستان سعودی
۰۰:۴۵ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) اسماعیلی ۶'
نادری ۵۴'
قایدی ۶۷'، ۸۶'
دیاباته ۸۸' (پنالتی)
AFC
ورزش سه
فارس
السومه ۲۷' (پنالتی)، ۷۹' بعد از ۳۷ دقیقه ثبت شد '۳۷
المؤشر بعد از ۶۹ دقیقه ثبت شد '۶۹
ورزشگاه: زمین شماره دو ملک عبداله
داور: اردن احمد فیصل
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ۲ الشرطه عراق ۰ – ۳ ایران استقلال جده، عربستان سعودی
۰۰:۴۵ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) کاظم Red card '۱۱
الطمیمی بعد از ۸۵ دقیقه ثبت شد '۸۵
عامر بعد از ۳+۹۰ دقیقه ثبت شد '۳+۹۰
AFC
ورزش سه
فارس
مرادمند بعد از ۲۶ دقیقه ثبت شد '۲۶
نادری ۴۴'
اسماعیلی ۵۵'
خاقانی بعد از ۶۱ دقیقه ثبت شد '۶۱
دیاباته ۶۵'
ورزشگاه: زمین شماره دو ملک عبداله
داور: سری‌لانکا نایفون رویش جیمانی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۳ الدحیل قطر ۴ – ۳ ایران استقلال جده، عربستان سعودی
۲۲:۱۵ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) اولونگا ۱۰'، ۲۷'، ۸۵'
الاحرق ۴۳'
معز علی بعد از ۵۹ دقیقه ثبت شد '۵۹
AFC
ورزش سه
فارس
مطهری ۴'
دیاباته ۳۴' بعد از ۶۷ دقیقه ثبت شد '۶۷
اسماعیلی ۷۴'
ورزشگاه: زمین شماره دو ملک عبداله
داور: اردن احمد فیصل
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۵ الاهلی عربستان سعودی ۰ – ۰ ایران استقلال جده، عربستان سعودی
۰۰:۴۵ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) AFC
ورزش سه
فارس
ورزشگاه: زمین شماره دو ملک عبداله
داور: ژاپن ریوجی ساتو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۶ استقلال ایران ۱ – ۰ عراق الشرطه جده، عربستان سعودی
۲۲:۱۵ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) دیاباته ۱۴' (پنالتی)
دیاباته از دست دادن پنالتی '۲۰
AFC
ورزش سه
خضر علی بعد از ۱۹ دقیقه ثبت شد '۱۹
محمد داوود بعد از ۲۱ دقیقه ثبت شد '۲۱
فیاض بعد از ۲۲ دقیقه ثبت شد '۲۲
قاسم بعد از ۸۵ دقیقه ثبت شد '۸۵
ناطق بعد از ۸۸ دقیقه ثبت شد '۸۸
ورزشگاه: زمین شماره دو ملک عبداله
داور: تایلند سیواکورن پو اودوم

جام‌های دوستانه[ویرایش]

فستیوال استقلال افغانستان ۱۹۵۰[ویرایش]

۸ شهریور ۱۳۲۹
(احتمالی)
دانشگاه کابل افغانستان ۲ –۲ ایران تاج کابل

جام میلز ۱۹۶۹[ویرایش]

۱۵ آبان ۱۳۴۸ ۱ تاج ایران ۱۰ – ۱ هند کامپ هند دهلی‌نو، هند
جباری
مصطفوی
افتخاری
حاج‌محمد
؟ ۴۶' (پنالتی)
۱۷ آبان ۱۳۴۸ ۲ تاج ایران ۳ – ۱ هند نیروی هوایی هند دهلی‌نو، هند
مصطفوی ۷۵' (پنالتی)
جباری ۸۰'
مظلومی ۸۹'
۲۱ آبان ۱۳۴۸ نیمه‌نهایی تاج ایران ۱ – ۰ هند سیکا هند دهلی‌نو، هند
افتخاری ۶۸'
۲۵ آبان ۱۳۴۸ فینال تاج ایران ۴ – ۰ هند راه‌آهن سیلان دهلی‌نو، هند
مظلومی
افتخاری
مصطفوی

منبع[۹]

جام میلز ۱۹۷۰[ویرایش]

۱۵ آبان ۱۳۴۹ مرحله گروهی تاج ایران ۳ – ۰ هند پلیس پنجاب دهلی‌نو، هند
مژدهی ۳۵'
جباری ۴۲'
قراب ۸۲'
ورزشگاه: استادیوم دهلی گیت
۱۹ آبان ۱۳۴۹ مرحله گروهی تاج ایران ۲ – ۰ هند جولاندر B.S.A دهلی‌نو، هند
قراب ۷'
مژدهی ۴۲'
ورزشگاه: استادیوم دهلی گیت
داور: تنال هند
۲۲ آبان ۱۳۴۹ نیمه‌نهایی تاج ایران ۴ – ۰ هند نیروی هوایی هند دهلی‌نو، هند
جباری ۳۰'، ۸۹'
مژدهی ۵۲'
قراب ۷۸'
ورزشگاه: استادیوم دهلی گیت
داور: اکرام الحق هند
۲۴ آبان ۱۳۴۹ فینال تاج ایران ۳ – ۱ هند پلیس حیدرآباد هند دهلی‌نو، هند
قراب ۷۵'
قلیچ‌خانی ۸۲'، ۸۵'
؟ ۵۰' ورزشگاه: استادیوم دهلی گیت
داور: باتاجارچی هند

جام میلز ۱۹۷۱[ویرایش]

منبع[۱۰]

۲۳ آبان ۱۳۵۰ مرحله گروهی آ.ث.بی کانتری هند ۴ – ۱ ایران تاج هند
منشی‌زاده ۳۸'، ۴۴'
مظلومی ۶۶'
قراب ۸۴'
۲۶ آبان ۱۳۵۰ مرحله گروهی واسکوزی هند ۴ – ۲ ایران تاج هند
مظلومی ۸'، ۲۵'، ۴۸'، ۷۴'
۲۹ آبان ۱۳۵۰ مرحله گروهی بی.اس.اف هند ۱ – ۰ ایران تاج هند
مظلومی ؟'
۱ آذر ۱۳۵۰ نیمه نهایی ؟ هند ؟ – ؟ ایران تاج هند
یادداشت: تیم تاج در بازی نیمه نهایی برنده شده است ولی از نام تیم و نتیجه بازی اطلاعاتی در دست نیست
۳ آذر ۱۳۵۰ فینال جولیندر هند ۱ – ۰ ایران تاج هند
مظلومی ۳'

جام میلز ۱۹۷۲[ویرایش]

۲۲ مهر ۱۳۵۱ مرحله گروهی تاج ایران ۷ – ۰ هند اردنانس ارتش هندوستان (A.O.C) دهلی‌نو
مظلومی ۱۸'، ۴۴'، ۸۵'
مژدهی ۲۹'، ۳۰'، ۷۴'
جباری
ورزشگاه: استادیوم شهرداری دهلی‌نو
۲۶ مهر ۱۳۵۱ مرحله گروهی تاج ایران ۹ – ۰ هند جاجیت بنگالور (I.C.T) دهلی‌نو
حاج‌قاسم ۱۵'، ۷۵'
حق‌وردیان ۲۰'، ۶۰'
مظلومی ۴۰'، ۵۰'، ۶۴'
قراب ۵۸'
روشن ۸۵'
ورزشگاه: استادیوم شهرداری دهلی‌نو
۲۸ مهر ۱۳۵۱ نیمه نهایی تاج ایران ۰ – ۰ کره شمالی ۲۵ آوریل کره‌شمالی دهلی‌نو
ورزشگاه: استادیوم شهرداری دهلی‌نو
داور: تابی هند
یادداشت: به خاطر عدم توافق در تاریخ برگزاری بازی تکراری تیم تاج جام را نیمه کاره رها کرد و به تهران بازگشت

جام موستار ۱۹۷۸[ویرایش]

جام وحدت ۱۹۸۲[ویرایش]

منبع[۱۱]

۲۷ بهمن ۱۳۶۰ بازی اول استقلال ایران ۰ – ۲ الجزایر ارتش الجزایر تهران
بغداد صغیر ۵'
ناصر بوعیش ۸۹'
ورزشگاه: شهید شیرودی
داور: محمد صالحی
۳۰ بهمن ۱۳۶۰ بازی دوم استقلال ایران ۱ – ۳ سوریه ارتش سوریه تهران
برهان‌زاده ۶۲' کیفورت مردبکیان ۶'
محمود السعید ۲۰'، ۷۷'
ورزشگاه: شهید شیرودی
داور: بهرام رضوی
۲ اسفند ۱۳۶۰ بازی سوم استقلال ایران ۰ – ۰ ایران ارتش ایران تهران
فتح‌آبادی Red card '? ورزشگاه: شهید شیرودی
داور: مرتضی رحمانیان

جام میلز ۱۹۸۹[ویرایش]

۱۳ آبان ۱۳۶۸ ۱ آیس بنگال هند ۰ – ۱ ایران استقلال دهلی‌نو، هندوستان
یکه ؟'
۱۵ آبان ۱۳۶۸ ۲ پنجاب بنگال هند ۰ – ۲ ایران استقلال دهلی‌نو، هندوستان
قلعه‎‌نویی ؟'
زیوری ؟'
۱۷ آبان ۱۳۶۸ ۳ جی سی تی دهلی‌نو هند ۰ – ۳ ایران استقلال دهلی‌نو، هندوستان
یکه ؟' ؟'
کلهر ؟'

جام بوردولوی ۱۹۸۹[ویرایش]


۲۳ آبان ۱۳۶۸ ۱ پلیس آسان هندوستان هند ۰ – ۶ ایران استقلال ایالت آسام، هندوستان
ترکاشوند ؟' ؟'
یکه ؟'
کلهر ؟'
نعلچگر ؟'
فلاحت‌زاده ؟'
۲۵ آبان ۱۳۶۸ ۲ پنجاب پاکستان پاکستان ۰ – ۲ ایران استقلال ایالت آسام، هندوستان
هاشمی‌مقدم ؟'
یکه ؟'
۲۷ آبان ۱۳۶۸ نیمه‌نهایی نپال نپال ۰ – ۵ ایران استقلال ایالت آسام، هندوستان
کلهر ؟' ؟'
ومزیار ؟'
فلاحت‌زاده ؟'
یکه ؟'

جام استقلال قطر ۱۹۹۱[ویرایش]

۱۸ شهریور ۱۳۷۰ بازی اول استقلال ایران ۵ – ۱ مصر الطیران مصر دوحه، قطر
سرخاب
نامجومطلق
حسن‌زاده
۲۰ شهریور ۱۳۷۰ بازی دوم استقلال ایران ۲ – ۰ عمان الظفار عمان دوحه، قطر
قلعه‌نویی ۱۰'
سرخاب ۶۵'
۲۲ شهریور ۱۳۷۰ بازی سوم استقلال ایران ۵ – ۱ قطر الشمال قطر دوحه، قطر
قلعه‌نویی ۷'، ۲۵'
سرخاب ۴۶'، ۷۵'
نعلچگر ۸۷'
۲۴ شهریور ۱۳۷۰ بازی چهارم استقلال ایران ۱ – ۰ قطر الوکره قطر دوحه، قطر
سرخاب
۲۶ شهریور ۱۳۷۰ نیمه‌نهایی استقلال ایران ۱ – ۰ مصر الترسانه مصر دوحه، قطر
سرخاب

جام خداحافظی جمعه مبارک ۱۹۹۳[ویرایش]

۲۱ شهریور ۱۳۷۲ مرحله گروهی نادی الکویت کویت ۱ – ۰ ایران استقلال کویت
زیدان ۳۵' ورزشگاه: استادیوم نادی الکویت
۲۳ شهریور ۱۳۷۲ مرحله گروهی الاسماعیلی مصر مصر ۳ – ۱ ایران استقلال کویت
مهرانپور ؟' ورزشگاه: استادیوم نادی الکویت
۲۵ شهریور ۱۳۷۲ مرحله گروهی السالمیه الکویت کویت ۰ – ۱ ایران استقلال کویت
عالمی ۷۵' ورزشگاه: استادیوم نادی الکویت

جام وحدت امارات ۱۹۹۴[ویرایش]

جام نقش جهان اصفهان ۱۹۹۶[ویرایش]

منبع[۱۲][۱۳]

جام صداقت امارات ۱۹۹۷[ویرایش]

منبع[۱۴]

۳ اردیبهشت ۱۳۷۶ ۱ استقلال ایران ۳ – ۱ سودان الهلال سودان دبی، امارات
مرفاوی ۳۵'، ۵۴'، ۸۷' محمد احمد ۴۹' ورزشگاه: ورزشگاه آل مکتوم
۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ ۲ استقلال ایران ۱ – ۲ مصر المنصوره مصر دبی، امارات
مرفاوی ۳۴' ایمن محب ۳'
یاسر تحسین ۴۷'
ورزشگاه: ورزشگاه آل مکتوم
۷ اردیبهشت ۱۳۷۶ ۳ استقلال ایران ۴ – ۳ امارات متحده عربی الاهلی امارات دبی، امارات
اکبریان ۷'، ۸۵'، ۹۰'
حجازی ۸'
ورمزیار Red card '؟
خالد ساران ۳۰'
سعید معطوف ۵۵'
خالد سادات ۸۶'
ورزشگاه: ورزشگاه آل مکتوم

جام خزر ۱۹۹۷[ویرایش]

منبع[۱۵][۱۶][۱۷]

۲۵ تیر ۱۳۷۶ بازی اول استقلال ایران ۰ – ۱ جمهوری آذربایجان کپز گنجه رشت
زرینچه گزارش عاشیق جباروف ۶۰' ورزشگاه: عضدی رشت
داور: مسعود فلاح
۲۷ تیر ۱۳۷۶ بازی دوم استقلال ایران ۵ – ۱ ایران چوکا تالش رشت
مرفاوی ۲'، ۶۲' (پنالتی)، ۶۷'
گروسی ۲۹'، ۴۱'
نوری
گزارش حاج‌علیزاده ۵۳' ورزشگاه: عضدی رشت
داور: محمد فنایی
۱ مرداد ۱۳۷۶ بازی نیمه‌نهایی استقلال ایران ۲ – ۱ ایران استقلال رشت رشت
مرفاوی ۴۳' (پنالتی)
مهرانپور ۷۸'
حسین پاکدل ۶۹' (پنالتی) ورزشگاه: عضدی رشت
داور: محمد فنایی
۳ مرداد ۱۳۷۶ بازی فینال استقلال ایران ۲ – ۰ ایران چوکا تالش رشت
مجیدی ۴۱'، ۸۱' گزارش فیضی‌مقدم Red card '۲۲ ورزشگاه: عضدی رشت
داور: مسعود فلاح

جام پرچم ترکمنستان ۱۹۹۸[ویرایش]

منابع[۱۸][۱۹]

۳۰ بهمن ۱۳۷۶ فینال استقلال ایران ۰ – ۰
(۷ – ۶ پنالتی)
روسیه زنیت سن پترزبورگ عشق‌آباد، ترکمنستان
مهرانپور Red card '۴۴ گزارش والکسی ایگونین Red card '۴۴ ورزشگاه: کپه‌داغ عشق‎‌آباد‎
ضربات پنالتی
مرفاوی Penalty scored
خرمگاه از دست دادن پنالتی
ملکیان Penalty scored
زرینچه Penalty scored
پاشازاده Penalty scored
حسن‌زاده Penalty scored
تیموریان Penalty scored
برومند از دست دادن پنالتی
نوری Penalty scored
Penalty scored ؟
Penalty scored ؟
Penalty scored ؟
Penalty scored ؟
از دست دادن پنالتی ؟
Penalty scored ؟
Penalty scored ؟
از دست دادن پنالتی ؟
از دست دادن پنالتی ؟
یادداشت: پنالتی‌های پنجم و هشتم تیم زنیت توسط پرویز برومند مهار شد و پنالتی نهم این تیم نیز به خارج از چارچوب دروازه زده شد

چهار جانبه مشهد ۲۰۰۱[ویرایش]

منبع[۲۰]

۲۳ مهر ۱۳۸۰ نیمه‌نهایی استقلال ایران ۰ – ۰
(۳ – ۴ پنالتی)
ایران فجرسپاسی شیراز مشهد
ورزشگاه: تختی مشهد
تماشاگران: ۶۰۰۰
داور: محمد ظریف
ضربات پنالتی
موسوی Penalty scored
داداش‌زاده Penalty scored
قلی‌اف Penalty scored
نوازی از دست دادن پنالتی
بختیاری‌زاده از دست دادن پنالتی
Penalty scored رجب‌زاده
Penalty scored رضایی
Penalty scored کمالی
Penalty scored خرمزی
۲۵ مهر ۱۳۸۰ رده‌بندی استقلال ایران ۴ – ۰ ترکمنستان کپه‌داغ ترکمنستان مشهد
نوازی ۴۴' (پنالتی)
مجیدی ۴۵'
قلی‌اف ۶۳'
موسوی ۶۶ '
ورزشگاه: تختی مشهد
تماشاگران: ۱۰۰۰۰
داور: حسین کرد

جام دوستی عربستان ۲۰۰۲[ویرایش]

منبع[۲۱]

۱۲ مرداد ۱۳۸۱ بازی اول عیسر عربستان عربستان سعودی ۱ – ۳ ایران استقلال جده، عربستان
عبداله مشعاب ۹۰' (پنالتی) موسوی ۳۳'
قربانی ۴۳'
فکری بعد از ۵۰ دقیقه ثبت شد '۵۰
فاطمی بعد از ۶۵ دقیقه ثبت شد '۶۵
نوازی ۸۶'
ورزشگاه: امیر فیصل
داور: عربستان سعودی محمد المارونی
۱۴ مرداد ۱۳۸۱ بازی دوم امید عمان عمان ۱ – ۱ ایران استقلال جده، عربستان
عماد بن سلیمان ۷۶' نوازی ۷۳' (پنالتی)
قربانی بعد از ۷۷ دقیقه ثبت شد '۷۷
ورزشگاه: امیر فیصل
داور: عربستان سعودی احمد وداعی
۱۶ مرداد ۱۳۸۱ بازی سوم تیم ملی سوریه سوریه ۰ – ۰ ایران استقلال جده، عربستان
بختیاری‌زاده ورزشگاه: امیر فیصل
داور: عربستان سعودی عمر محنا

الگو:Footballbox collapsible

جام اتحادیه تهران ۲۰۰۳[ویرایش]

منبع[۲۲]الگو:Footballbox collapsible

الگو:Footballbox collapsible

جام صلح و دوستی ۲۰۰۴[ویرایش]

الگو:اصلیالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible

جام شیخ راشد دبی ۲۰۰۴[ویرایش]

الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible پس از انجام بازی دوم به دلیل فوت امیر امارات بازیها تعطیل شد و استقلال به ایران بازگشت.[۲۳] [۲۴]

جام ولایت ۲۰۱۱[ویرایش]

الگو:اصلیالگو:Football box collapsibleالگو:Football box collapsible

بازی‌های دوستانه[ویرایش]

منبع[۲۷]

۴۹–۱۳۲۰[ویرایش]

الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible

۷۹–۱۳۵۰[ویرایش]

الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible

اکنون–۱۳۸۰[ویرایش]

الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsibleالگو:Footballbox collapsible الگو:Footballbox collapsible

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

الگو:پانویس الگو:باشگاه استقلال