ملانی مارتینز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ملانی مارتینز
مارتینز حین اجرا در تور کا-۱۲ خود در آتلانتا
نام هنگام تولدملانی ادل مارتینز
زادهٔ۲۸ آوریل ۱۹۹۵ ‏(۲۸ سال)
نیویورک، ایالات متحده
پیشه
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
سال‌های فعالیت۲۰۱۲–اکنون
وبگاه
پیشه موسیقی
ژانر
ساز(ها)
  • وکال
  • گیتار
ناشر(ان)آتلانتیک
امضاء

ملانی ادل مارتینز (به انگلیسی: Melanie Adele Martinez؛ زادهٔ ۲۸ آوریل ۱۹۹۵)[۱][۲] خواننده، ترانه‌سرا، کارگردان نماهنگ است. وی در آستوریا، کویینز زاده شده‌است و در جزیرهٔ لانگ آیلند در بالدوین، نیویورک بزرگ شده‌است. مارتینز در برنامهٔ تلویزیونی آوا به شهرت رسید. اما در هفتهٔ پنجم از مسابقه حذف شد که این اتفاق او را به سمت مستقل شدن هدایت کرد. در سال ۲۰۱۴ اولین کار مستقل خود خانه عروسکی را در قالب یک آلبوم چندآهنگه منتشر کرد که شامل تک‌آهنگ‌های خانه عروسکی و چرخ فلک بود که از آن در تریلر سریال تلویزیونی داستان ترسناک آمریکایی: نمایش عجایب استفاده شد. در سال ۲۰۱۵ مارتینز آلبوم مفهومی خود را به نام گریه کن بچه که شامل تک‌آهنگ‌هایی مانند مهمانی ترحم‌برانگیز، صابون و فنجان یک جرعه بود منتشر کرد. او چندین آلبوم لیک شده نیز منتشر کرده‌است. او همچنین دومین آلبوم استودیوی خود را با نام کا-۱۲ با فیلمی به همین نام در سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر کرد. او همچنین مینی آلبوم خود را به نام بعد از مدرسه در سپتامبر سال ۲۰۲۰ منتشر کرد.

اوایل زندگی[ویرایش]

مارتینز از والدین اهل جمهوری دومینیکن و پورتوریکو در آستوریا، کویینز، ایالات نیویورک زاده شد.[۳][۴][۵] هنگامی که مارتینز چهار سال داشت والدین وی به بالدوین، نیویورک در لانگ آیلند مهاجرت کردند.[۳] وی در هنگام بزرگ‌شدن به ترانه‌های خوانندگانی چون برندی نروود، بریتنی اسپیرز، شکیرا، بیتلز، توپاک شکور، نوتوریوس بی. آی. جی و کریستینا آگیلرا گوش می‌کرد و می‌خواست که از سن نوجوانی یک خواننده باشد.[۶][۷][۸][۹]

جنجال[ویرایش]

اتهام به آزار و تجاوز جنسی[ویرایش]

تیموتی هلر کسی که با مارتینز سابقه دوستی داشته‌است، در ۴ دسامبر ۲۰۱۷، از طریق حساب توییتر خود اعلام کرد که مارتینز او را مورد آزار جنسی قرار داده و به او تجاوز جنسی کرده‌است.[۱۰] روز بعد مارتینز در واکنش به اتهامات هلر در یک توییت برای او نوشت «وحشت‌زده و متأثر شده‌است». هلر هرگز در واکنش به مارتینز چیزی نگفت.[۱۱][۱۲] مارتینز ترانه پیگی‌بک را در پاسخ به اتهامات هلر در ساوندکلاود منتشر کرد. و در نهایت تیموتی هلر با انتشار استوری اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ بخاطر انتشار این اتهامات از ملانی مارتینز و طرفدارانش عذرخواهی کرد.[۱۳][۱۴]

آلبوم‌شناسی[ویرایش]

تورها[ویرایش]

  • تور خانهٔ عروسکی (۱۴–۲۰۱۳)
  • تور بچه گریون (۱۶–۲۰۱۵)
  • تور کا-۱۲ (۲۰–۲۰۱۹)

منابع[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام ToolAutoGenRef2 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام ToolAutoGenRef1 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ «'Voicing' her thoughts». ۷ اوت ۲۰۱۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ اوت ۲۰۱۶.
  4. «Melanie Martinez on 'Cry Baby,' Not Wanting to Be a Role Model & What She Learned From 'The Voice'». بیلبورد. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ ژوئیه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  5. «Melanie Martinez Doesn't Own Jeans: 25 Things You Don't Know». Us Weekly. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ مه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  6. «Melanie Martinez: From Biggie to Pastels». ۲۴ فوریه ۲۰۱۴. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  7. نیلوفر حیدری (۵ دسامبر ۲۰۱۶). «I Took Melanie Martinez on a Date to an Ice Cream Parlour». بایگانی‌شده از اصلی در ۳ اوت ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  8. «Life's a 'Carousel' for rising artist Melanie Martinez». AXS. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  9. «Next Up Artist of the Week: Melanie Martinez». KIIS-FM. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  10. «Melanie Martinez Accused of Sexually Assaulting Former Friend». بایگانی‌شده از اصلی در ۵ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  11. «Melanie Martinez, Accused of Sexual Assault by Ex-Friend, Responds: 'She Never Said No'». ۵ دسامبر ۲۰۱۷. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  12. «'The Voice's' Melanie Martinez accused of sexual assault by former friend, denies allegations». Fox News. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  13. «Melanie Martinez Drops New Song "Piggyback" In Response To Rape Accusations». BreatheHeavy.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.
  14. «Melanie Martinez Has Released A Song In Response To The Sexual Assault Allegations Against Her». PopBuzz.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸.

پیوند به بیرون[ویرایش]