علیرضا امیرقاسمی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
علیرضا امیرقاسمی
زادهٔ۲۸ شهریور ۱۳۴۴ ‏(۵۸ سال)
تهران، ایران
محل زندگیلس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
ملیتایرانی
پیشهمجری تلویزیون،مدیر تلویزیونی، تهیه‌کننده کنسرت[۱]
سال‌های فعالیت۱۳۶۳–اکنون
کارهای برجستهتأسیس شبکهٔ تلویزیونی تپش
فرزنداناردشیر و یاسمین
والدینمنصوره آبتین امیرقاسمی، تیمسار داود امیرقاسمی[۲][۳]

علیرضا امیرقاسمی (زاده ۲۸ شهریور ۱۳۴۴) تهیه‌کننده و مجری شبکه تلویزیونی تپش و تهیه‌کننده کنسرت‌های خوانندگان ایرانی در لس آنجلس است.[۱] او در اکتبر سال ۱۹۸۹ به همراه مسعود جمالی شبکه تلویزیونی تپش را راه‌اندازی کرد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

علیرضا امیرقاسمی در ۲۸ شهریور ماه ۱۳۴۴ در شهر تهران به دنیا آمد. در سن ۱۳ سالگی از ایران خارج و به انگلستان مهاجرت کرد و مدت کوتاهی را در آنجا گذراند، سپس از آنجا به آمریکا رفت و دوران دبیرستان و دانشگاه خود را در ایالات متحده آمریکا گذراند و در رشته فیلم و سینما تحصیل کرد. او در ۱۹ سالگی با تهیه آلبومی به نام همسایه‌ها و به خوانندگی سیاوش شمس کارش را شروع کرد که از موفق‌ترین آلبوم‌های آن سال شد. او مؤسس شبکه تلویزیونی تپش و تی ۲ است.[۴]

حواشی[ویرایش]

حواشی اخیرا ایجاد شد در رابطه با طرفداری او از پرویز پرستویی و خطاب کردن افراد اعتراض گر به مجاهدین . این حواشی باعث شد تمامی شبکه های داخلی ایران نیز پوشش دهند . شامل : صدا سیما و سایت های خبری و روزنامه های رسمی ایران .[۵][۶][۷][۸]

آثار[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Tapesh Entertainment in Alignable" (به انگلیسی).
  2. «تسلیت به آقای علیرضا امیر قاسمی». جوانان امروز. ۱ ژوئیه ۲۰۱۳.
  3. «تیره و تبار موسیقی برانداز». روزنامه رسالت. ۲۱ مرداد ۱۳۹۷.
  4. «گفتگو با علیرضا امیرقاسمی مدیر شبکه جهانی تپش». توریست مالزی.
  5. ايران، عصر (۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۷:۲۹). «واکنش مدیر شبکه لس آنجلسی». fa. دریافت‌شده در 2022-07-29. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  6. "علیرضا امیرقاسمی: معترضان به پرویز پرستویی از اعضای مجاهدین (منافقین) بودند". تریبون هنر (به انگلیسی). 2022-05-04. Retrieved 2022-07-29.
  7. «واکنش علیرضا امیرقاسمی به اقدام علیه پرویز پرستویی». ایسنا. ۲۰۲۲-۰۵-۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۷-۲۹.
  8. گفت، بابک (۲۰۲۲-۰۵-۱۱). «فیلم | واکنش علیرضا امیر قاسمی به ماجرای پرویز پرستویی | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز». انصاف نیوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۷-۲۹.
  9. «بزرگداشت بیژن پاکزاد در لس آنجلس». BBC News فارسی. ۲۰۱۱-۰۵-۰۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۲-۰۷.
  10. «بازیگران برجسته سینمای ایران پس از مهاجرت در نمایش «خانه امن» روی صحنه می‌روند». یورونیوز فارسی. ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳. دریافت‌شده در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۳.
  11. «علیرضا امیرقاسمی: امروز زمان آن است که تفاوتها را کنار بگذاریم و با هم یکی شویم». voanews.com. ۲۰۲۳-۰۸-۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۱۲-۰۲.