گلستان (شرکت)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از شرکت گلستان)
گلستان
نوعسهامی خاص
بنا نهادهمحمد گرامی یزدی، تهران (۱۳۳۲)
دفتر مرکزیتهران
محصولاتچای، برنج، پسته، زعفران
تعداد کارکنانبیش از 6000 نفر
وبگاه

شرکت گلستان یک شرکت تولید و بسته‌بندی محصولات غذایی در ایران با سرمایه‌گذاری گروه تجاری گلستان GBG (گروه تجاری گرامی) است. این شرکت در سال ۱۳۳۲ با هدف بسته‌بندی و توزیع چای تأسیس شد و از آنجایی که گلستان اولین شرکت بسته‌بندی و توزیع چای در ایران است، مؤسس شرکت گلستان را می‌توان پدر بازاریابی و توزیع چای در ایران دانست.[۱][منبع بهتری نیاز است]

شرکت گلستان در زمره اولین تولیدکنندگان چای کیسه‌ای و بسته‌بندی‌کننده پسته و برنج در ایران است.[۱][منبع بهتری نیاز است]

نیروی انسانی[ویرایش]

بیش از ۲ هزار نفر پرسنل[۲] در ۳ منطقه و ۱۶ ناحیه و ۶۰ شعبه در سراسر کشور بیش از ۷۰۰۰۰ مرکز فروش را تحت پوشش قرار می‌دهند.

در حال حاضر ۵۴ درصد نیروی انسانی در استان تهران و ۴۶ درصد نیروی انسانی شاغل نیز در سایر استان‌های کشور[۳] در تولید محصولات گلستان فعالیت دارند ضمن آنکه ۴۰ درصد نیروی انسانی در سازمان فروش و ۳۴ نفر نیز در بخش مدیریت کیفیت اشتغال دارد.

پراکندگی شعب فروش و توزیع در کل کشور به گونه‌ای است که ۷۰۰ ویزیتور ۱۰۰ هزار مشتری را در سراسر کشور سرویس می‌دهند.[نیازمند منبع]

همکاری با یونیسف[ویرایش]

با توجه به این‌که مشارکت‌های اجتماعی در فعالیت‌های خیرخواهانه همواره از برنامه‌های شرکت گلستان بوده‌است، طی قراردادی در زمستان ۱۳۸۶ شرکت گلستان به جمع حامیان یونیسف در پروژهٔ رشد و تکامل همه‌جانبهٔ کودکان خردسال پیوست.

با حمایت گلستان ۲۵ روستا مهد[۴] در مناطق محروم سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی، توسط یونیسف و وزارت بهداشت تأسیس و تجهیز می‌گردد.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «تولیدکننده و صادرکنندهٔ چای، برنج، حبوبات، ادویه، زعفران، پسته و …». وبگاه بیستون دات کام.
  2. «اطلاعات بیشتر». وبگاه دایرکتوری جامع محصولات ایرانی.[پیوند مرده]
  3. «۵۰۱ جایزه به مصرف‌کنندگان محصولات گلستان اهدا شد». وبگاه خبرگزاری مهر. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ اکتبر ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۱۰ اوت ۲۰۰۸.
  4. «طعم یونیسف در نمایشگاه صنایع غذایی در تهران». وبگاه رسمی سازمان یونیسف ایران.

پیوند به بیرون[ویرایش]