دین نوریس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دین نوریس
نوریس در سال ۲۰۱۳
نام هنگام تولددین جوزف نوریس
زادهٔ۸ آوریل ۱۹۶۳ ‏(۶۱ سال)
ساوث بند, ایندیانا, آمریکا
محل زندگیتموکولا، کالیفرنیا
تحصیلاتهنرهای دراماتیک
هاروارد
پیشههنرپیشه
سال‌های فعالیت۱۹۸۵-تاکنون
همسر(ها)بریجت
فرزندان۵

دین جوزف نوریس (به انگلیسی: Dean Joseph Norris) یک بازیگر تلویزیونی و سینمایی آمریکایی است. او بیشتر برای بازی در نقش مامور اداره مبارزه با مواد مخدر، هنک شریدر در مجموعه تلویزیونی بریکینگ بد (۲۰۰۸-۲۰۱۳) که از شبکه ای‌ام‌سی پخش می‌شد، شناخته می‌شود. او همچنین نقش نماینده شهر جیمز "بیگ جیم" رنی در مجموعه زیر گنبد (۲۰۱۳-۲۰۱۵) که از شبکه سی‌بی‌اس پخش می‌شد، شناخته شده است. و در حال حاضر در نقش "عمو ددی" در مجموعه پنجه ها (۲۰۱۷-تاکنون) که از شبکه تی‌ان‌تی پخش می شود ایفای نقش می کند.[۱]

از فیلم های سینمایی که نوریس در آن ایفای نقش کرده می توان به اسلحه مرگبار ۲ (۱۹۸۹)، سخت کش (۱۹۹۰)، یادآوری کامل (۱۹۹۰)، نابودگر ۲ (۱۹۹۱)، مرد چمن‌زن (۱۹۹۲)، سربازان سفینه (۱۹۹۷)، سلول (۲۰۰۰)، میس سان‌شاین کوچولو (۲۰۰۶)، ایوان قادر مطلق (۲۰۰۷)، پسران آزادی (۲۰۱۵) و کتاب هنری (۲۰۱۷) و فریب کاری (۲۰۱۹) نام برد.

اوایل زندگی[ویرایش]

دین جوزف نوریس در تاریخ ۸ آوریل ۱۹۶۳ در ساوث بند، ایندیانای آمریکا متولد شد.[۲] پدر وی یک صاحب فروش مبلمان و مادرش یک مجارستانی است. نوریس دو خواهر دارد ، کانی و نیکی. وی در دانشگاه های هنرهای دراماتیک و هاروارد به خوبی موفق به کسب مقام های بالا شده است.

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Dean Norris». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳.
  2. Krein, Debra (2013-08-14). "Dean Norris". Hollywood Life (به انگلیسی). Retrieved 2019-09-07.

پیوند به بیرون[ویرایش]