دس گریفین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

دس گریفین نویسنده راست گرای آمریکایی و منتقد سیستم‌های قدرت است.[۱] او موضعی مسیحی دارد و بیشتر به مسائل جهانی به خصوص موضوع نظم نوین جهانی آنگونه که در ۶ مارس ۱۹۹۱ توسط جرج بوش مطرح شد علاقه‌مند است. کتاب‌های او سعی دارد روابط بین فساد دولت‌ها و تاثیر برنامه‌های ایلومیناتی خانواده روتشیلد و فراماسونری و بانک‌های جهانی (موضوع‌های متدوال توهم‌های توطئه که بعد از کتاب‌های ویلیام گای کار به شهرت رسیدند) را نشان دهد. دس گریفین به تاثیر مخفیانه خانواده روتشیلد و راکفلر بر سیاست جهانی اعتقاد دارد. کتاب او با نام "رایش چهارم ثروتمندان" هشت بار چاپ شد. در دهه ۱۹۸۰ او به بررسی شخصیت مارتین لوتر کینگ پرداخت و تلاش کرد شخصیت پنهان شده در پس این افسانه را پیدا کند.

در سال ۱۹۷۵ او یکی از بنیان گذاران اصلی انتشارات امیساری بود. او همچنین برای دیگر تارنماها و روزنامه‌های نظریه پرداز توطئه مقاله می‌نویسد، با توجه به مقاله‌های او در مورد صهیونیزم اتحادیه ضد افترا او را یهودی ستیز معرفی کرده است.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. The Public Eye, Political Research Associates, "Selected Historic Right-Wing Critic, Populist, and Racist Texts (1790-1989)"
  2. "Ted Pike/National Prayer Network - Tactics". Anti-Defamation League. 2007. Retrieved 2007-10-18.