دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل arums
نوعدانشگاه عمومی
بنیانگذاری شده۱۳۷۲
بنیان گذاردکتر نورالدین پیرموذن
رئیسدکتر علی محمدیان اردی درجه علمی: استاد تمام؛ رشته تخصصی: متخصص بیهوشی (فلوشیپ درد)
اعضای هیئت علمی۱۲۶-
کارمندان مدیریتی۶۹۰۰-
  • دکتر قبادی؛ درجه علمی: استاد تمام؛ درجه دانشگاهی:متخصص بیماری‌های ریه(معاون آموزشی)
دانشجویان۱۹۲۹-
موقعیتاردبیل
وبگاه

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یکی از دانشگاه‌های ایران در شهر اردبیل می‌باشد. این دانشگاه در کنار دریاچه شورابیل و دانشگاه محقق اردبیلی واقع شده‌است.

سردر ورودی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

تاریخچه[ویرایش]

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به همت دکتر نورالدین پیرموذن در سال ۱۳۷۲ با پذیرش ۸۶ دانشجو در رشته‌های پزشکی، پرستاری، مامایی و کاردانی علوم آزمایشگاهی تأسیس گردید. دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال ۱۳۷۲ با پذیرش تعداد ۳۶ دانشجو در محل بیمارستان بوعلی تشکیل و آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۷۵ به ساختمان اصلی نقل مکان نمود. آموزشکده پیراپزشکی نیز در سال ۱۳۷۵ فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. آموزشکده بهداشت در سال ۱۳۷۵ وابسته به دانشکده پزشکی و پیراپزشکی بود که در سال ۱۳۷۸ از دانشکده‌های مذکور منفک شده‌است. دانشکده پرستاری و مامایی نیز، همزمان با دانشکده پزشکی در سال ۱۳۷۲ در محل بیمارستان بوعلی فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. دانشکده پرستاری و مامایی خلخال نیز در سال ۱۳۷۲ افتتاح و با پذیرش ۲۰ نفر دانشجو در رشته کارشناسی پرستاری فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. دوره‌های شبانه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در مهر ماه ۱۳۷۴ تأسیس و از طریق آزمون سراسری نسبت به پذیرش دانشجویان در رشته‌های پرستاری، مامایی، رادیولوژی، هوشبری و اتاق عمل اقدام نمود

دانشکده‌ها[ویرایش]

دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده می‌باشد:

مراکز تحقیقات[ویرایش]

رشته‌ها[ویرایش]

درحال حاضر پذیرش در رشته‌های این دانشگاه به صورت متمرکز و صرفاً ازطریق کنکور سراسری در دو دوره روزانه و پردیس خودگردان می‌باشد و رشته‌های دایر دراین دانشگاه عبارتند از:

جستارهایی وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «ساخت دانشکده دندانپزشکی در اردبیل پیگیری می‌شود». پایگاه خبری تسنیم|. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۱-۲۹.
  2. «-TMHRC Home». research.arums.ac.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۹-۲۶.[پیوند مرده]