جفری داناوان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جفری داناوان
داناوان در نوامبر ۲۰۰۹
زادهٔ۱۱ مهٔ ۱۹۶۸ ‏(۵۵ سال)
آمسبری، ماساچوست، آمریکا
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۱۹۹۵–اکنون
همسر(ها)میشل وودز (۲۰۱۲–اکنون)

جفری داناوان (به انگلیسی: Jeffrey Donovan) متولد ۱۱ می ۱۹۶۸[۱] یک بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون است که بیشتر برای بازی در سریال مهره سوخته در نقش مایکل وستن شناخته شده‌است. از دیگر فیلم‌هایی که او بازی کرده می‌توان به هیچ، بچه جایگزین و ایفای نقش رابرت اف. کندی در فیلم جی. ادگار به کارگردانی کلینت ایستوود اشاره کرد.[۲]

زندگی[ویرایش]

داناوان در شهر آمسبری در ایالت ماساچوست به دنیا آمد[۱] و به همراه دو برادرش، مایکل و سین توسط مادرشان بزرگ شد. او کودکی سختی داشت که درباره‌اش گفته:

ما خیلی فقیر بودیم. یک مادر تنها و سه پسر. هیچ چیزی نداشتیم. کریسمس‌ها می‌آمدند و می‌رفتند و مادرمان همان هدایایی که قبلاً برایمان گرفته بود را دوباره بسته‌بندی می‌کرد و به ما می‌داد. حدود ۱۰ بار محل زندگی خود را عوض کردیم. وقتی از مدرسه به خانه می‌آیی و می‌بینی که چراغ‌ها روشن نمی‌شوند به این فکر می‌افتی که ما دوباره باید نقل مکان کنیم و از عهده پول برق برنمی‌آییم و ما همیشه مجبور به صرفه‌جویی بودیم.[۳]

جف از دانشگاه ماساچوست در امهرست در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد. او سپس به دانشگاه نیویورک رفت تا در برنامه کلاسهای بازیگری آنها شرکت کند.

جفری در ورزشهای رزمی بیش از ۲۰ سال تجربه دارد. در زمان دانشگاهش کمربند مشکی کاراته گرفت و در مسابقات ایالتی نیز شرکت کرد. او همچنین سابقه بیش از شش سال آیکیدو و جوجیتسو برزیلی هم دارد.[۴]

در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۹، او بخاطر رانندگی بی‌ملاحظه دستگیر شد.[۵]

داناوان در یک رابطه طولانی با کاترین کواریک بود.[۶]

در اوت ۲۰۱۱ داناوان با مدلی به نام میشل وودز نامزد کرد. آنها در ۲۵ اوت ۲۰۱۲ ازدواج کردند.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Buchanan, Jason. "Jeffrey Donovan Biography". The New York Times. Retrieved June 25, 2012. {{cite web}}: Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)
  2. Melena Ryzik (2011-03-09). "Jeffrey Donovan to Play Robert Kennedy in Eastwood's 'J. Edgar'". The New York Times.
  3. Donovan, Jeffrey.Interview on Jimmy Kimmel Live بایگانی‌شده در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ توسط Wayback Machine, February 18, 2009.
  4. Dan Snierson (2009-06-28). "Jeffrey Donovan Fact: The 'Burn Notice' star can bring a grown man to his knees. For real". Entertainment Weekly.
  5. "'Burn Notice' Star Convicted of Reckless Driving". TMZ.com. 2011-02-02.
  6. "Actor Jeffrey Donovan". Retrieved January 23, 2013.
  7. Rosenbaum, Claudia (June 25, 2012). "Burn Notice Star Jeffrey Donovan Engaged to Model Girlfriend!". E! Online. Retrieved June 25, 2012.

پیوند به بیرون[ویرایش]