تک‌تیرانداز نخبه ۴

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از تک تیرانداز نخبه 4)
تک تیرانداز نخبه ۴
پوستر بازی
توسعه‌دهنده(ها)Rebellion Developments
ناشر(ها)
سریتک‌تیرانداز نخبه
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشار
  • جهانی: ۱۴ فوریه ۲۰۱۷
ژانر(ها)شوتر تاکتیکال، سبک مخفی‌کاری
حالت(ها)بازی ویدئویی تک‌نفره، بازی ویدئویی چندنفره

تک تیرانداز نخبه ۴ یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی سوم شخص است که در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن ۴، اکس باکس وان عرضه شده‌است. جریانات این بازی پس از قسمت سوم و در ایتالیا دنبال می‌شود.

داستان بازی[ویرایش]

داستان بازی در مورد تک تیرانداز S.O.E بریتانیا به نام ستوان «کارل فیربرن»[الف] است که در تمام قسمت‌های این سری به عنوان شخصیت اصلی حضور داشته‌است.

در این داستان که حوادث آن پس از تک تیرانداز نخبه ۳ ادامه می‌یابد؛ سال ۱۹۴۳ متفقین به ایتالیا حمله می‌کنند و فیربرن مأمور می‌شود تا از پروژهٔ سری دیگری پرده بردارد پس برای انجام این مأموریت به ایتالیا اعزام می‌شود جایی که نازی‌ها سلاح سری خود را کامل می‌کنند. زمانی وجود این سلاح ثابت شد که در جزیرهٔ سن سلینی یکی از کشتی‌های ناوگان سلطنتی توسط این سلاح جدید که یک موشک هدایت شونده ضد کشتی بود غرق شد.

در این بازی ساخت این موشک قابل هدایت تحت نظارت دانشمندی به نام «آندریاس کسلر» [ب] و ژنرال عالیرتبه «هاینز باوم»[پ] صورت گرفته‌است.

روند بازی[ویرایش]

بازی عناصر سنتی خود (مانند دوربین سوم شخص) را حفظ کرده‌است و حتی قابلیت‌های جدیدی را یه شخصیت اصلی اضافه نموده‌است. دوربین ایکس-ری مانند دیگر شماره‌ها نیز در این بازی وجود دارد. هنگامی که بازیکن در فاصلهٔ دور از دشمن باشد و با تفنگ تک تیرانداز شلیک کند مسیر گلوله و مسیر حرکت آن را در بدن دشمن نیز نشان می‌دهد.

علاوه بر کشتن با تفنگ موارد دیگری به سیستم مبارزه‌ای بازی افزوده شده‌است و می‌توان با مشت، سرنیزه و … دشمنان را از پای درآورد. حالت «Stealth Kill» به صورت پیشرفته تر نیز به سیستم مبارزه افزوده شده‌است.

هوش مصنوعی بازی قدرتمندتر شده و دشمنان از هوش زیادی در این نسخه برخوردارند؛ مثلاً اگر یکی از دشمنان کشته شود باقی دشمنان به صورت فعالانه به دنبال بازیباز خواهند گشت. یک نکتهٔ مهم دراین بازی امکان تغییر درجه سختی بعد از اتمام هر مرحله است یعنی بدین شکل بازیکن می‌تواند یک مرحله را در درجهٔ «Cadet» و مرحلهٔ دیگر را در درجهٔ «Marksman» پیش ببرد و محدودیتی در انتخاب درجه سختی ندارد. (مانند برخی از بازی‌ها که تنها اجازه می‌دهند بازیباز درجات پایین‌تر را در حین بازی انتخاب نمایند)

بازیکنان در این نسخه همانند نسخه‌های پیشین می‌توانند با استفاده از دینامیت، مین زمینی، مین تله‌ای، کوکتل مولوتف و سایر مواد منفجره دشمنان را از بین ببرند.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که به شخصیت اصلی اضافه شده‌است، قابلیت بالا رفتن از دیوارها است که مشابه آنرا در بازی‌هایی مانند سری بازی «کیش یک آدمکش»[ت] می‌توان دید.[۱]

شمارهٔ ۴ این بازی نقشه‌های بزرگتری نسبت به سری سوم خود دارد و همچنین بازی آزادی عمل بیشتری در انجام این مأموریت‌ها به بازیباز می‌دهد.[۲] این نسخه همانند نسخه قبلی نیز دارای بخش چند نفره و آنلاین است.

دنباله[ویرایش]

در اواخر ۲۰۲۱ ساخت دنباله‌ای به نام تک تیرانداز نخبه ۵(به انگلیسی:Sniper Elite 5 تأیید شد و اعلام شد این بازی در سال ۲۰۲۲ برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴ پلی استیشن ۵ ایکس باکس وان|ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه می‌شود. داستان بازی پس از نسخه ی چهارم در فرانسه روایت می‌شود

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Sniper Elite 4». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۸.

  1. Makedonski, Brett (19 March 2016). "Sniper Elite 4, now with more Assassin's Creed". Destructoid. ModernMethod. Retrieved 3 June 2016.
  2. Robinson, Martin (16 March 2016). "Sniper Elite 4 brings a little more polish and a lot more scale to the series". Eurogamer. Gamer Network. Retrieved 3 June 2016.
  3. "Sniper Elite 4 for PC Reviews". Metacritic. Retrieved 13 February 2017.
  4. "Sniper Elite 4 for PlayStation 4 Reviews". Metacritic. Retrieved 13 February 2017.
  5. "Sniper Elite 4 for Xbox One Reviews". Metacritic. Retrieved 13 February 2017.
  6. Tolentino, Josh (18 February 2017). "Review: Sniper Elite 4". Destructoid. Retrieved 18 February 2017.
  7. Plessas, Nick (15 February 2017). "Sniper Elite 4 review". Electronic Gaming Monthly. Retrieved 15 February 2017.
  8. Shea, Brian (13 February 2017). "Hitting The Target - Sniper Elite 4 - PlayStation 4". Game Informer. Retrieved 13 February 2017.
  9. Kozanitis, James (13 February 2017). "Sniper Elite 4 Review". Game Revolution. Retrieved 13 February 2017.
  10. Wakeling, Richard (13 February 2017). "Sniper Elite 4 Review". GameSpot. Retrieved 13 February 2017.
  11. Blain, Louise (13 February 2017). "Sniper Elite 4 review: 'The murderous choice on offer is positively intoxicating'". GamesRadar. Retrieved 13 February 2017.
  12. Albert, Brian (13 February 2017). "Sniper Elite 4 Review". IGN. Retrieved 13 February 2017.
  13. Wilde, Tyler (16 February 2017). "Sniper Elite 4 review". PC Gamer. Retrieved 16 February 2017.
  14. Paprocki, Matt (18 February 2017). "Sniper Elite 4 review". Polygon. Retrieved 18 February 2017.
  15. Ahern, Colm (10 February 2017). "Sniper Elite 4 Review". VideoGamer.com. Retrieved 10 February 2017.


خطای یادکرد: خطای یادکرد: برچسب <ref> برای گروهی به نام «persian-alpha» وجود دارد، اما برچسب <references group="persian-alpha"/> متناظر پیدا نشد. ().