بورلی مارش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بورلی مارش
شخصیت آن
از بالا، چپ به ترتیب: امیلی پرکینز، انت اوتول، سوفیا لیلیس و جسیکا چستین که نقش نوجوانی و بزرگسالی بورلی مارش را ایفا کرده‌اند.
نخستین حضورآن
آخرین حضورآن: بخش دوم
پدیدآوراستیون کینگ
ایفاگرمینی‌سریال ۱۹۹۰:
امیلی پرکینز
(دوران کودکی)
انت اوتول
(دوران بزرگسالی) نسخه سینمایی ۲۰۱۷ و
سینمایی ۲۰۱۹:

سوفیا لیلیس
(دوران کودکی)
جسیکا چستین
(دوران بزرگسالی)
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام‌های مستعار
پیشهطراح مد
خانوادهآلوین مارش (پدر، فوت‌شده), الفریدا مارش (مادر، فوت‌شده)
افراد مهمتام روگان (شوهر سابق، طلاق‌گرفته)
بن هنسکام (شوهر فعلی)
خانهدری، آمریکا

بورلی مارش (به انگلیسی: Beverly Marsh)، یک شخصیت خیالی داستانی و یکی از پروتاگونیست‌های اصلی رمان ترسناک آن (۱۹۸۶) است که توسط استیون کینگ خلق شده‌است.[۱] بورلی دختر نوجوانی است که در فقیرترین بخش از شهر دری در ایالت مین آمریکا زندگی می‌کند. بورلی اصلاً اوضاع خانوادگی و اجتماعی خوبی ندارد؛ مادرش مدت‌ها پیش مرده و پدرش که یک دائم‌الخمر است نیز از وی سوءاستفاده جنسی می‌کند و در مدرسه نیز مدام مورد حمله و تهمت از سوی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. بورلی، اوقات خوش را تنها با اندک دوستان صمیمی خود می‌گذراند که به باشگاه بازندگان شهرت دارند. در دوران بزرگسالی، بورلی تبدیل به یک طراح مد موفق می‌شود و برای نبرد آخر با دشمن دیرینه گروه، یعنی پنی‌وایز به شهر دری بازمی‌گردد.

در اقتباس‌های صورت گرفته از رمان آن، افراد مختلفی در نقش بورلی مارش قرار گرفته‌اند. در نسخه مینی‌سریال ۱۹۹۰، امیلی پرکینز و انت اوتول به ترتیب در نقش نوجوانی و بزرگسالی وی ظاهر شدند.[۲] در اقتباس سینمایی ۲۰۱۷ و دنباله آن در سال ۲۰۱۹، سوفیا لیلیس در نقش نوجوانی[۳] و جسیکا چستین در نقش بزرگسالی بورلی مارش قرار گرفتند.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "There's a Cameo in 'It Chapter Two' that's pretty damn perfect". Popsugar (به انگلیسی). 2019-09-05. Retrieved 2019-09-07.
  2. "Jessica Chastain on filming that 'It Chapter Two' bloody sequence: 'It was super, super, gross'". Yahoo! (به انگلیسی). 2019-09-10. Retrieved 2019-09-15.
  3. "IT: What Happened To Beverly In The IT Book". ScreenRant (به انگلیسی). 2019-08-24. Retrieved 2019-09-15.
  4. "It Chapter Two Proves Bev Marsh Is The Most Important Loser Of The Entire IT Story". CinemaBlend (به انگلیسی). 2019-09-10. Retrieved 2019-09-15.