انجمن پرستاران آمریکا

مختصات: ۳۸°۵۹′۴۲″شمالی ۷۷°۰۱′۳۷″غربی / ۳۸٫۹۹۴۸۷۹°شمالی ۷۷٫۰۲۶۸۵۰°غربی / 38.994879; -77.026850
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انجمن پرستاران آمریکا
تأسیس۱۱–۱۲ ژانویه، ۱۸۹۷؛ ۱۲۷ سال پیش (۱۸۹۷-خطا: زمان نامعتبر}})
گونهغیرانتفاعی انجمن تخصصی
۱۳- [۱]
وضعیت حقوقی۵۰۱(c)(۶)[۲]
هدفپیشبرد، ارتقاء و بهبود استانداردهای بهداشتی و استانداردهای پرستاری و تحریک و ارتقای رشد حرفه‌ای پرستاران و ارتقای رفاه اقتصادی و عمومی آنان.[۲]
ستادسیلور اسپرینگ، مریلند، ایالات متحده آمریکا
مکان
مختصات۳۸°۵۹′۴۲″شمالی ۷۷°۰۱′۳۷″غربی / ۳۸٫۹۹۴۸۷۹°شمالی ۷۷٫۰۲۶۸۵۰°غربی / 38.994879; -77.026850
مدیر اجرایی انجمن
لورسا کول [۳]
رئیس انجمن
جنیفر منسیک کندی[۳]
شرکت‌های تابعهبنیاد پرستاران آمریکایی ۵۰۱(c)(۳)
مرکز تایید صلاحیت پرستاران آمریکا ۵۰۱(c)(۶)
آکادمی پرستاری آمریکا ۵۰۱(c)(۳)
موسسه تحقیقات و آموزش پرستاری ۵۰۱(c)(۳)
شرکت خدمات پرستاری آمریکا شرکت بازاری تبادل پرستار
شرکت کورپوریشن خدماتی پرستاری [۲]
درآمد (۲۰۱۷)
$۴۵/۰۵۱/۹۱۳[۲]
هزینه‌ها (۲۰۱۷)$۴۸/۰۰۰/۳۶۶[۲]
پشتوانه مالی$۳۱۵/۷۸۳ (۲۰۱۷)[۲]
شمار کارکنان (۲۰۱۷)
۲۵۵[۲]
شمار داوطلبان
۶۹۹[۲]
وبگاه
نام پیشین
فارغ التحصیلان مرتبط با پرستاران

انجمن پرستاران آمریکا (به انگلیسی: American Nurses Association) با نشان اختصاری ANA ارگانی حرفه‌ای برای پیشبرد و حمایت از تخصص پرستاری در آمریکا بوده و در سال ۱۸۹۶ آغاز به فعالیت نمود.[۴] مرکز این انجمن در سیلور اسپرینگ، مریلند قرار گرفته است.[۵]

معرفی کلی[ویرایش]

انجمن پرستاران آمریکا با سرواژه (ANA) یک سازمان حرفه ای فدرال 501(c)(6) برای پیشبرد و محافظت از حرفه پرستاری است. در سال ۱۸۹۶ به عنوان فارغ التحصیلان مرتبط با پرستاران آغاز شد و در سال ۱۹۱۱ به انجمن پرستاران آمریکا تغییر نام داد. مرکز این انجمن در شهر سیلور اسپرینگ، مریلند مستقر است و جنیفر منسیک کندی رئیس‌کل فعلی آن است.

انتشارات[ویرایش]

  • American Nurse Today(به فارسی: پرستار آمریکایی امروز)
  • The American Nurse(به فارسی: پرستار آمریکایی)
  • OJIN: The Online Journal of Issues in Nursing(به فارسی: مجله آنلاین مسائل پرستاری)

[۶] "ANA" بیان می کند که پرستاری؛ محافظت، ارتقاء و بهینه سازی سلامت و توانایی ها، پیشگیری از بیماری و آسیب، کاهش درد و رنج از طریق تشخیص و درمان با اعمال پرستار، و حمایت از مراقبت از افراد، خانواده ها، جوامع و جمعیت است.

تاریخچه[ویرایش]

قرن ۱۹[ویرایش]

برنامه های سازمانی اولیه برای "فارغ التحصیلان وابسته به پرستاران ایالات متحده آمریکا" در ۲ سپتامبر ۱۸۹۶ در هتل ساحلی منهتن در نزدیکی شهر نیویورک انجام شد. در ۱۱ تا ۱۲ فوریه ۱۸۹۷، این طرح ها در شهر بالتیمور در جلسه ای که مصادف با کنفرانس سالانه انجمن آمریکایی سرپرستان مدارس آموزش پرستاران بود، تصویب شد. ایزابل همپتون راب به عنوان اولین رئیس آن خدمت کرد. هدف اولیه اصلی این سازمان، افزایش مراقبت های پرستاری برای سربازان آمریکایی بود. "ICN"(بزرگترین سازمان پرستاری بریتانیا) در سال ۱۸۹۹ بعنوان سازمان پرستاری از بریتانیای کبیر، "ANA" برای ایالات متحده و یک نهاد پرستاری در آلمان به عنوان اعضای منشور تأسیس شد. اولین کنگره "ICN" در بوفالو نیویورک در سال ۱۹۰۱ برگزار شد.

قرن ۲۰[ویرایش]

کنگره بعدی، نهمین کنگره چهارساله "ICN" در سال ۱۹۴۷، در آتلانتیک سیتی، نیوجرسی برگزار شد. با حضور بیش از ۵۰۰۰ نماینده به نمایندگی از ۲۵۰ هزار پرستار در ۳۲ کشور، این یک گام بزرگ به جلو در برقراری مجدد روابط بین المللی در زمان صلح در جامعه مراقبت های بهداشتی بود.رهبری "اردوی ملی افغانستان"(این اردوی آموزشی-خدماتی بهداشتی برای مردم محروم و فقیر افغانستان بود.) همه ترتیبات را از جمله تعیین محل اقامت برای شرکت کنندگان در میان ساکنان محلی، و جمع آوری بودجه برای پوشش هزینه های سفر انجام داد. در سال ۱۹۷۰، متیدنا جانسون در یک کنوانسیون "ANA" در مورد فقدان نمایندگی پرستاران آفریقایی آمریکایی سخنرانی کرد. او معتقد بود که این یک مسئله مهم بود که منجر به تأسیس انجمن ملی پرستاران سیاه پوست در سال ۱۹۷۱ شد.

قرن ۲۱اُم[ویرایش]

در فوریه ۲۰۲۲، "ANA" با نماینده کنگره، دبورا راس و دیو جویس، نماینده کنگره در مورد قانون بازرسان "پرستاران تجاوز جنسی"SANEs شریک شد، که برای رفع کمبود در سراسر کشور "پرستاران تجاوز جنسی"SANEs و بهبود مراقبت از بازماندگان از آسیب جنسی طراحی شده است. خشونت این لایحه همچنین توسط "RAINN" و "شبکه ملی پایان دادن به خشونت خانگی" تأیید شد.

ماموریت[ویرایش]

این انجمن یک سازمان حرفه ای است که پرستاران ثبت شده RNs در ایالات متحده را از طریق ۵۴ انجمن عضو تشکیل دهنده خود نمایندگی می کند. اردوی ملی افغانستان در ایجاد استانداردهای عملکرد پرستاری، ارتقای حقوق پرستاران در محیط کار، پیشبرد رفاه اقتصادی و عمومی پرستاران مشارکت دارد.بیانیه های ANA در نشریاتی که علیه نسبت اجباری پرستار به بیمار بحث می کنند، ارائه شده است. انجمن پرستاران آمریکا می گوید که "نگرانی های واقعی در مورد ایجاد اعداد ثابت نسبت پرستار به بیمار" دارد. اردوی ملی افغانستان همچنین دارای سه سازمان تابعه به نام‌های آکادمی پرستاری آمریکا است که برای خدمت به عموم و حرفه پرستاری از طریق پیشبرد سیاست و عملکرد بهداشتی از طریق تولید، سنتز و انتشار دانش پرستاری، بنیاد پرستاران آمریکا، بازوی خیریه و بشردوستانه تشکیل شده است.و مرکزاعتبارسنجی پرستاران آمریکا، که پرستاران را در تخصص خود و امکانات اعتبارنامه‌ای که برتری پرستاری را نشان می‌دهند، اعتبار می‌دهد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام ۹۹۰-۲۰۱۷ وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ ۲٫۴ ۲٫۵ ۲٫۶ ۲٫۷ "Form ۹۹۰: استرداد سازمان معاف از مالیات بر درآمد". انجمن پرستاران آمریکا. راهنما. December 31, 2017.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "Leadership". ANA. Retrieved March 20, 2020.
  4. "American Nurses Association, ANA". Health Care Finder. Archived from the original on 10 October 2012. Retrieved 2009-03-24.
  5. "ANA Contact Us". American Nurses Association. Archived from the original on 10 November 2014. Retrieved 2009-03-24.
  6. "AANA Periodicals". American Nurses Association. Archived from the original on 1 February 2009. Retrieved 2009-03-24.