ارنست-روبرت گراویتس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ارنست-روبرت گراویتس
گراویتس در حال بازدید از اعضای مدرسهٔ پیشوای ملی صلیب سرخ آلمان، فوریه ۱۹۳۹
زاده۸ ژوئن ۱۸۹۹
شارلوتنبورگ، پادشاهی پروس، امپراتوری آلمان
درگذشته۲۴ آوریل ۱۹۴۵ (۴۵ سال)
پوتسدام-بابلسبرگ، آلمان نازی
وفاداری آلمان نازی
شاخه نظامی صلیب سرخ آلمان
درجهاوبرگروپنفورر
جنگ‌ها/عملیات‌هاجنگ جهانی اول
جنگ جهانی دوم

ارنست-روبرت گراویتس (به آلمانی: Ernst-Robert Grawitz)(زاده ۸ ژوئن ۱۸۹۹- مرگ ۲۴ آوریل ۱۹۴۵)پزشک آلمانی عضو اس اس و رئیس صلیب سرخ آلمان در خلال جنگ جهانی دوم بود.

زندگی و کار[ویرایش]

گراویتس در شارلوتنبورگ در غرب برلین به دنیا آمد. وی به عنوان پزشک رایش اس‌اس و پلیس (Reichsarzt SS und Polizei) رئیس صلیب سرخ آلمان بود. همسر وی ایلزه، دختر ژنرال زیگفرید تاوبرت بود.

او کوشش‌هایی در جهت «ریشه‌کنی» و «درمان» همجنس‌گرایی در آلمان نازی انجام داد. این کار شامل آزمایش‌ها بر روی زندانیان اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها نیز می‌شد. محققان چه در داخل و چه خارج اس‌اس سعی داشتند تا از زندانیان اردوگاه‌ها به عنوان «خوکچه‌های هندی انسانی» در آزمایش‌ها استفاده کنند. به منظور انجام این کار آن‌ها می‌بایست درخواست خود را به گراویتس مطرح می‌کردند. او درخواست‌ها را برای هاینریش هیملر رئیس اس‌اس می‌فرستاد تا او تأیید نهایی را انجام دهد.

در پایان جنگ جهانی دوم در اروپا، گراویتس در فورربونکر در کنار آدولف هیتلر حضور داشت. وی هنگامی‌که شنید که مقامات رسمی به منظور فرار از پیشروی‌های ارتش سرخ شوروی در حال ترک برلین هستند، از هیتلر درخواست کرد که اجازه ترک برلین را به او و خانواده‌اش بدهد اما هیتلر درخواست او را رد کرد.

مرگ[ویرایش]

در نهایت گراویتس در روزهای آخر پیش از سقوط برلین، خود و خانواده‌اش را در خانه‌شان در بابلسبرگ با نارنجک کشت.

مدال‌های نظامی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

Wikipedia contributors, "Ernst-Robert Grawitz," Wikipedia, The Free Encyclopedia, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Ernst-Robert_Grawitz&oldid=755747810 (accessed December 19, 2016).