اختاپوس (فیلم ۱۳۹۱)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اختاپوس
دفتر اول: آهوی پیشونی‌سفید
پوستر فیلم
کارگردانسید جواد هاشمی
تهیه‌کنندهمسعود اطیابی
نویسندهسید جواد هاشمی
بازیگرانترلان پروانه
امین حیایی
امین زندگانی
محمدرضا شریفی نیا
گوهر خیراندیش
هومن حاجی عبداللهی
امیر غفارمنش
نیلوفر خوش خلق
نادر سلیمانی
سید جواد هاشمی
ساغر عزیزی
موسیقیبهنام صبوحی
فیلم‌بردارفرشاد خالقی
تدوین‌گرمهدی حسینی‌وند
تاریخ‌های انتشار
۱۹ مهر ۱۳۹۱
مدت زمان
۹۰ دقیقه
کشورایران
زبانفارسی
فروش گیشه۸۰۶٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

آهوی پیشونی‌سفید با نام قبلی اختاپوس که در پوستر نام آن را اختاپوس:‌ دفتر اول، آهوی پیشونی‌سفید و اختاپوس (آهوی پیشونی‌سفید) نیز نوشته‌اند و به دلیل نام دنباله‌هایش با عنوان پیشونی‌سفید ۱ نیز شناخته می‌شود، یک فیلم خانوادگی به تهیه‌کنندگی مسعود اطیابی و نویسندگی و کارگردانی سید جواد هاشمی است. این فیلم در ۱۹ مهر ۱۳۹۱ اکران و با نظر خوب منتقدان و مردم مواجه شد. این فیلم نخستین قسمت از سه‌گانهٔ اختاپوس است که در دنبالهٔ آن، قسمت دوم با نام پیشونی‌سفید ۲ در ۱۳۹۶ و قسمت سوم با نام پیشونی‌سفید ۳ در ۱۳۹۷ در سینماهای سراسر ایران اکران‌شد.

داستان[ویرایش]

آهوی پیشونی سفید که از دست سخت‌گیری‌های پدرش خسته شده، با فریب عجوزه راهی شهر آرزوها می‌شود و در آن جا با حوادثی رو به رو می‌شود که در انتظار او نشسته‌اند…[۱]

داستان فیلم به گونه‌ای نوشته شده که در آن شخصیت‌های فولکلور، قدیمی و معروف ایرانی از جمله خاله سوسکه و آقا موشه، آهوی پیشونی سفید، عفریته، عجوزه، سالار، گرگ، روباه، خرس پلیس و… نیز حضور دارند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «اختاپوس (آهوی پیشونی سفید) / دفتر اول». نقد فارسی. نقد و بررسی فیلم. ۱۳۹۱-۰۸-۲۱T22:29:23+00:00. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ اوت ۲۰۲۰. دریافت‌شده در 2020-10-09. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)

اختاپوس - صفحه مربوط به عوامل فیلم سینمایی اختاپوس

پیوند به بیرون[ویرایش]