آنا کندریک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آنا کندریک
نام هنگام تولدآنا کوک کندریک (به انگلیسی: Anna Cooke Kendrick)[۱]
زادهٔ۹ اوت ۱۹۸۵ ‏(۳۸ سال)
پورتلند، ایالت مین
محل زندگیهالیوود هیلز(لس آنجلس)
ملیتآمریکایی
پیشههنرپیشه و خواننده
سال‌های فعالیت۱۹۹۸-اکنون
شریک(های)
زندگی
ادگار رایت(۲۰۰۹–۲۰۱۳) بن ریچاردسون(۲۰۱۴-اکنون)
والدینجنیس کندریک ویلیام کندریک
جایزه(ها)لیست کامل جوایز و نامزدی‌ها
وبگاه
امضاء

آنا کندریک (به انگلیسی: Anna Kendrick) (زاده ۹ اوت ۱۹۸۵)[۱] هنرپیشه و خواننده آمریکایی است. او حرفه خود را از کودکی در تئاتر شروع کرد. اولین نقش اصلی او در سال ۱۹۹۸ در تئاتر برادوی در نمایش موزیکال High Society بود که برای او نامزدی در بهترین بازیگر زن تئاتر موزیکال در جوایز تونی را به همراه داشت.[۲] او بازیگری در فیلم را با Camp آغاز کرد و با بازی در مجموعه‌فیلم گرگ‌ومیش و مجموعه‌فیلم آوازخوان حرفه‌ای شناخته شد. او با بازی در کمدی-درام بالا در آسمان(Up In The Air) محبوبیت بیشتری کسب کرد، به طوری که نامزدی در جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به‌دست‌آورد.

از کندریک همچنین به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند اکشن-کمدی اسکات پیلگریم در برابر دنیا، کمدی-درام ۵۰/۵۰، جنایی-درام آخرین گشت، موزیکال-فانتزی به سوی جنگل، درام کیک، کمدی مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند، انیمیشن-کمدی ترول‌ها، کمدی-سیاه یک لطف ساده، فانتزی-کمدی نوئل و انیمیشن-کمدی تور جهانی ترول‌ها نیز یاد می‌شود. او همچنین موسیقی متن برخی از فیلم‌هایش را خوانده و خاطراتش را در قالب کتاب و کتاب صوتی Scrappy Little Nobody در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.

اوایل زندگی[ویرایش]

کندریک در نهم اوت سال ۱۹۸۵ در شهر پورتلند، در ایالت مین زاده شد.[۳][۴] او فرزند یک حسابدار به نام جنیس(Janice née Cooke) و یک معلم تاریخ به نام ویلیام(William Kendrick) است.[۵][۶] پدرش در زمینه مالی نیز فعالیت داشته.[۷] اصالت او انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی است.[۸] کندریک یک برادر بزرگتر دارد که او در فیلم درام Looking for an Echo بازی کرده‌است.[۹] کندریک از مدرسه Deering High School فارغ‌التحصیل شده‌است.[۱۰]

فعالیت‌های هنری[ویرایش]

۲۰۰۷–۱۹۹۸: ابتدای حرفه، تئاتر، آغاز بازی در فیلم[ویرایش]

کندریک حرفه بازیگری را از کودکی با دادن تست‌های بازیگری برای تئاتر در نیویورک آغاز کرد. وقتی دوازده سال داشت، نقش مکمل را در سال ۱۹۹۸ در برادوی در تئاتر موزیکال High Society به دست آورد. نمایش جذاب او برایش جایزه جهانی تئاتر و همچنین نامزدی برای بازیگر برجسته زن در تئاتر موزیکال در Drama Desk Award و جوایز تونی را به همراه داشت. وی در سال ۲۰۰۳ در New York City Opera در تئاتری موزیکال به کارگردانی استیون سوندهایم با نام A Little Night Music بازی کرد.

اولین فیلم او موزیکال 'Camp' است. بازی او برای نقش Fritzi Wagner نامزدی در Independent Spirit Awards به عنوان بهترین اولین اجرا(Best Debut Performance) به ارمغان آورد. در سال ۲۰۰۷ او نقش یک دبیرستانی مناظره کننده و جاه‌طلب را در Rocket Science بازی کرد و بار دیگر نامزد Independent Spirit Awards شد.

۲۰۱۱–۲۰۰۸: مجموعه‌فیلم گرگ‌ومیش و بالا در آسمان[ویرایش]

کندریک در فستیوال فیلم کانادا در سال ۲۰۰۹

کندریک در سال ۲۰۰۸ با بازی در فیلم مجموعه‌فیلم گرگ‌ومیش بر اساس رمانی به قلم استفانی میر با همین نام به شهرت رسید. کندریک نفش جسیکا استنلی، دوست قهرمان داستان بلا سوان را بر عهده داشت. وی در کمدی تجربه مارک پیز نقش آفرینی کرد و نقش اول را در جنایی-دلهره‌آور Elsewhere به عهده داشت؛ و در فیلم دیگری از مجموعه‌فیلم گرگ‌ومیش یعنی گرگ‌ومیش: ماه نو نقش جسیکا استنلی را بازی کرد.

او سپس در در فیلم بالا در آسمان به کارگردانی جیسون رایتمن و در کنار جورج کلونی بازی کرد. اجرای او در نقش فردی بلند پرواز و تازه فارغ‌التحصیل شده از دانشکده را بر عهده داشت و بازی او توسط منتقدان ستایش شده بود به طوریکه گفتند «بامزه و گیرنده»[۱۱] و اضافه کردند «او در هر صحنه ای که از فیلم بود، آن را به دست می‌گرفت».[۱۲] کندریک برای این نقش نامزد جوایزی برای بهترین بازیگر مکمل زن شد و از برجسته‌ترین آنها می‌توان به نامزدی در جوایز اسکار، جوایز گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران فیلم و جوایز بفتا اشاره کرد.

در ۲۰۱۰، کندریک بار دیگر نقش جسیکا استنلی را در سومین فیلم از مجموعه‌فیلم گرگ‌ومیش با نام خسوف بازی کرد. در انتهای همان سال او در فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا نقش خواهر شخصیت اصلی فیلم را داشت، این فیلم در باکس آفیس موفق نبود ولی در گذر زمان به عنوان کالت کلاسیک ظهور کرد. در سال ۲۰۱۱ او در فیلم کمدی-درام ۵۰/۵۰ که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت نقش‌آفرینی کرد، او نقش روان‌شناس بی‌تجربه برای بیمار سرطانی که نقش آن را جوزف گوردون لویت بر عهده داشت، ایفا کرد. انتهای آن سال نیز برای آخرین بار نقش جسیکا استنلی در چهارمین از پنج فیلم از مجموعه‌فیلم گرگ‌ومیش با نام سپیده‌دم - قسمت اول ایفا کرد.

او از سال ۲۰۱۰ به عضویت آکادمی علوم و هنرهای سینما در شاخه بازیگران درآمد.[۱۳]

۲۰۱۵–۲۰۱۲: آوازخوان حرفه‌ای و به سوی جنگل[ویرایش]

کندریک در Geffen's Fundraiser در سال ۲۰۱۴

در ۲۰۱۲، کندریک در فیلم وقتی حامله هستی باید منتظر چه چیزی باشی نقش آفرینی کرد که اقتباس ضعیفی از کتاب What to Expect When You're Expecting بود. همچنین در همان سال او صداگذاری یکی از شخصیت‌های انیمیشن پارانورمن به عهده داشت، در فیلم از نظر تجاری موفق آخرین گشت ایفای نقش داشت و در فیلم هیجانی-سیاسی شراکتی که نگاه می‌داری به کارگردانی رابرت ردفورد بازی کرد. موفق‌ترین فیلم کندریک در سال ۲۰۱۲ فیلم موزیکال-کمدی 'آوازخوان حرفه‌ایکهاقتباسی ضعیف از کتاب غیر داستانی با نام "Pitch Perfect: The Quest for Collegiate A Cappella Glory" بود. کندریک نقش بکا میچل را ایفا کرد، دانشجوی سرکش سال اولی که به عضویت گروه موسیقی آکاپلا به نام باردن بلاز(Barden Bellas) درآمد و متوجه شد که تلاش‌های او برای اجرای موسیقی مدرن با آرمان‌های سنتی رهبر گروه مغایرت دارد. این فیلم از نظر تجاری بسیار موفق شد ونقدهای مثبت بسیاری دریافت کرد، منتقدان اجرای کندریک را "پر زرق و برق" خواندند و اشاره کردند "نت‌های موسیقی را بسیار عالی اجرا کرده‌است".[۱۴] در ۲۰۱۳، کندریک در فیلم رومانتیک کمدی-درامهم‌پیاله‌ها نقش‌آفرینی کرد، این فیلم با نظر مثبت منتقدان رو به رو شد هرچند فیلم دیگری که در آن سال بازی کرد یعنی Rapture-Palooza به باد انتقاد گرفته شد. او در فستیوال فیلم Sundance در ژانویه ۲۰۱۴ در سه فیلم نقش‌آفرینی کرد. او نقش اصلی در کمدی-درام Happy Christmas و کمدی-ترسناک صداها ایفا کرد که از سمت منتقدان، نقدهای مطلوبی دریافت کردند. او همچنین نقش مکمل را در فیلم زامبی-کمدی Life After Beth بازی کرد. هر دو فیلم Happy Christmas و Life After Beth به صورت محدود در انتهای ۲۰۱۴ پخش شدند ولی فیلم صداها در ابتدای سال ۲۰۱۵ به صورت محدود پخش شد.[۱۵]

در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سپتامبر ۲۰۱۴، کندریک در دو فیلم نقش‌آفرینی کرد. او در فیلم موزیکال-رومانتیک The Last Five Years بازی کرد، فیلمی که برگفته و گسترش یافته از تئاتری به همان نام است. در حالی که فیلم نمرات متوسطی دریافت کرد ولی کندریک توانست برای اجرایش تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد. او همچنین در فیلم کمدی-درام کیک به عنوان نقش مکمل بازی کرد. کیک در نهایت به صورت گسترده در ژانویه ۲۰۱۵ پخش شد ولی فیلم The Last Five Years به صورت محدود در فوریه ۲۰۱۵ منتشر شد.

کندریک نقش سیندرلا را در سال ۲۰۱۴ در فیلم به‌سوی جنگل به کارگردانی راب مارشال ایفای نقش کرد. فیلمی که اقتباسی از فیلم موزیکالی به همان نام به کارگردانی استیون سوندهایمبود. این فیلم بسیار در زمینه تجاری موفق شد و از طرف منتقدان عموماً نظرات مثبتی دریافت کرد.

کندریک در مسابقه لب‌خوانی با جان کرازینسکی یکی از عوامل اجرایی آن برنامه در قسمتی که آوریل ۲۰۱۵ پخش شد رقابت کرد. او آهنگ دزدیدن دوست‌دخترم از گروه وان دایرکشن را اجرا کرد که در آن به شوخی محبت خودش را به همسر جان کرازینسکی یعنی امیلی بلانت که تازه ازدواج کرده بودند، نشان داد. در حین اجرا او، به تصویر امیلی بلانت در مانیتور به حالت پرستش خیره شده بود هنگامی که تی-شرتی با عکس خودش و امیلی بلانت در قالب قلب روی آن چاپ شده بود، به تن داشت. کندریک پس از آن آهنگ کپل از جنیفر لوپز اجرا کرد که در انتها لوپز برای سوپرایز به روی صحنه آمد. کرازینسکی آهنگ Bye Bye Bye از گروه انسینک و آهنگ Proud Mary از Ike & Tina Turner اجرا کرد. بیندگان کندریک را برنده اعلام کردند. این قسمت ۱/۷۵ میلیون مخاطب از آمریکا داشت.[۱۶]

کندریک نقش مکمل را در فیلم حفاری برای آتش داشت، این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم Sundance نمایش داده شد و در اوت همان سال به صورت محدود پخش شد. او برای بار دیگر نقش بکا میچل در آوازخوان حرفه‌ای ۲ بازی کرد که در آن بکا (آنا کندریک) در سال آخر کالج قرار دارد و رهبری گروه بادرن بلاز را به عهده گرفته، این فیلم بسیار فروش موفقی داشت، به فیلمی پر مخاطب و محبوب تبدیل شد و از فیلم قبلی پیشی گرفت.

۲۰۱۶-اکنون: مجموعه ترول‌ها و پروژه‌های دیگر[ویرایش]

کندریک در کامیک-کان سن دیگو در سال ۲۰۱۶

کندریک در فیلم آقای مطلوب نقش اصلی را داشت. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای اولین بار به نمایش گذاشته شد و در هشتم آوریل ۲۰۱۶ منتشر شد. او همچنین در فیلم کمدی-درام The Hollars به کارگردانی جان کرازینسکی که اولین بار در جشنواره فیلم Sundance در سال ۲۰۱۶ به نمایش داده‌شد و در اوت همان سال منتشر شد، نقش‌آفرینی کرد. پس از آن او در فیلم یه شغل پیدا کن حاضر شد که در ماه مارس سال ۲۰۱۶ به صورت محدود منتشر شد، این فیلم از سال ۲۰۱۲ تأخیر خورده بود.[۱۷]

همچنین در سال ۲۰۱۶، کندریک در فیلم مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند که از نظر تجاری بسیار موفق بود به عنوان نقش اول بازی کرد؛ صداگذاری شخصیت پاپی(Poppy) در انیمیشن ترول‌ها را به عهده داشت.[۱۸] او در فیلم اکشن-هیجانی حسابدار بازی کرد.[۱۹][۲۰][۲۱] کندریک خاطراتش را در قالب یک کتاب در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر کرد.[۲۲] اون همچنین نسخه صوتی همین کتاب را که توسط خودش خوانده شده منتشر کرده‌است.

کندریک در فیلم Table 19 نقش اصلی را بازی کرد؛ این فیلم در سوم مارس ۲۰۱۷ منتشر شد.[۲۳] او باری دیگر نقش بکا میچل در فیلم آوازخوان حرفه‌ای ۳ که در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شد را اجرا کرد.[۲۴] در سپتامبر او نقش استفانی اسماثرز را در فیلم رمزآلود-هیجانی یک لطف ساده بازی کرد. همچنین در سپتامبر ۲۰۱۸ کندریک در چندسری از تبلیغات برای هتل‌های هیلتون ظاهر شد.[۲۵]

در سال ۲۰۱۹ کندریک در فیلم کمدی جنایی روز موعود خواهد آمد بازی کرد و در فیلم کریسمس-کمدی نوئل متعلق به شبکه دیزنی+ نقش‌آفرینی کرد. کندریک همچنین وظیفه صدا گذاری شخصیت نورا در سریال انیمیشن Human Discoveries، ساخته و منتشر شده توسط Facebook Watch، را بر عهده داشت.

کندریک در انیمیشن بعدی در ادامه انیمیشن ترول‌ها یعنی تور جهانی ترول‌ها صداگزاری پاپی را بر عهده داشت، باتوجه به شیوع جهانی ویروس کووید ۱۹، استودیو یونیورسال پیکچرز آن را بر روی شبکه‌های محبوب به صورت اجاره‌ای در دهم آوریل منتشر کرد.[۲۶] او در سریال کمدی Dummy که توسط شبکه کوییبی ساخته شده بود نقش اصلی را داشت و همچنین از تهیه‌کنندگان اجرایی آن سریال نیز بود. او برای اجرایش نامزدی در بازیگر برتر زن در سریال کمدی کوتاه در جوایز امی را کسب کرد.[۲۷] همچنین در سال ۲۰۲۰، کندریک نقش اصلی در سریال رومانتیک-کمدی Love Life متعلق به اچ‌بی‌او مکس (که اکنون از BBC iPlayer نیز پخش می‌شود)، بر عهده داشت و او در این سریال هم یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی آن بود. او بعدها به عنوان نقش اول در فیلم دلهره‌آور و علمی-تخیلی مسافر قاچاق ظاهر شد، این فیلم در ۲۲ آوریل سال ۲۰۲۱ در شبکه نتفلیکس به نمایش گذاشته شد. او همچنین نقش سربازی ایالتی که به کاهش شنوایی برگشت‌ناپذیر مبتلا است را در فیلم Unsound بازی کرد؛ این فیلم توسط بهارات نالوری کارگردانی می‌شود.

زندگی شخصی[ویرایش]

کندریک در شهر لس آنجلس در منطقه هالیوود هیلز ساکن هست.[۲۸] او در سال ۲۰۰۹ شروع به ملاقات با فیلمساز انگلیسی ادگار رایت کرد،[۲۹][۳۰][۳۱] آنها همدیگر را حین ساخت فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا ملاقات کردند. آن دو در مارس ۲۰۱۳ از هم جدا شدند.[۳۲] پس از آن از فوریه ۲۰۱۴، او با فیلمبردار انگلیسی بن ریچاردسون وارد رابطه شد،[۳۳][۳۴][۳۵] آنها هم دیگر را در فیلمبرداری فیلم هم‌پیاله‌ها ملاقات کردند. کندریک صدای زیری دارد.[۳۶][۳۷][۳۸]

فیلم‌شناسی[ویرایش]

فیلم سینمایی[ویرایش]

سال عنوان نقش یادداشت
۲۰۰۳ Camp Fritzi Wagner

(فریتزی وگنر)

۲۰۰۷ Rocket Science Ginny Ryerson

(جینی رایرسون)

۲۰۰۸ Twilight

(گرگ‌ومیش)

Jessica Stanley

(جسیکا استنلی)

۲۰۰۹ Elsewhere Sarah

(سارا)

The Marc Pease Experience

(تجربه مارک پیز)

Meg Brickman

(مگ بریک‌من)

The Twilight Saga: New Moon

(گرگ‌ومیش: ماه نو)

Jessica Stanley

(جسیکا استنلی)

Up in the Air

(بالا در آسمان)

Natalie Keener

(ناتالی کینر)

۲۰۱۰ Scott Pilgrim vs. the World

(اسکات پیلگریم در برابر دنیا)

Stacey Pilgrim

(استیسی پیلگریم)

The Twilight Saga: Eclipse

(گرگ‌ومیش: خسوف)

Jessica Stanley

(جسیکا استنلی)

۲۰۱۱ 50/50

(۵۰/۵۰)

Katherine McKay

(کاترین مک‌کی)

The Twilight Saga: Breaking Dawn-Part 1'

(گرگ‌ومیش: سپیده‌دم - قسمت اول)

Jessica Stanley

(جسیکا استنلی)

۲۰۱۲ The Company You Keep

(شراکتی که نگاه می‌داری)

Diana

(دایانا)

End of Watch

(آخرین گشت)

Janet Taylor

(جنت تیلور)

ParaNorman

(پارانورمن)

Courtney Babcock (voice)

(کورتنی ببکاک (صدا گذار))

Pitch Perfect

(آوازخوان حرفه‌ای)

Beca Mitchell

(بکا میچل)

What to Expect When You're Expecting

(وقتی حامله هستی باید منتظر چه چیزی باشی)

Rosie Brennan

(رزی برنان)

۲۰۱۳ Drinking Buddies

(هم‌پیاله‌ها)

Jill

(جیل)

Rapture-Palooza Lindsey Lewis

(لیندزی لوییز)

۲۰۱۴ Cake

(کیک)

Nina Collins

(نینا کالینز)

Happy Christmas Jenny

(جنی)

Into the Woods

(به‌سوی جنگل)

Cinderella

(سیندرلا)

The Last Five Years Cathy Hiatt

(کتی هیِت)

Life After Beth Erica Wexler

(اریکا وکسلر)

The Voices

(صداها)

Lisa

(لیزا)

۲۰۱۵ Digging for Fire

(حفاری برای آتش)

Alicia

(آلیسیا)

Mr. Right

(آقای مطلوب)

Martha McKay

(مارتا مک‌کی)

Pitch Perfect 2

(آوازخوان حرفه‌ای ۲)

Beca Mitchell

(بکا میچل)

۲۰۱۶ The Accountant

(حسابدار)

Dana Cummings

(دانا کامینگز)

Get a Job

(یه شغل پیدا کن)

Jillian Stewart

(جیلین استوارت)

The Hollars Rebecca

(ربکا)

Mike and Dave Need Wedding Dates

(مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند)

Alice

(آلیس)

Trolls

(ترول‌ها)

Poppy (voice)

(پاپی (صدا گذار))

۲۰۱۷ Pitch Perfect 3

(آوازخوان حرفه‌ای ۳)

Beca Mitchell

(بکا میچل)

Table 19 Eloise McGarry

(الوییز مک‌گری)

۲۰۱۸ A Simple Favor

(یک لطف ساده)

Stephanie Smothers

(استفانی اسماثرز)

۲۰۱۹ The Day Shall Come

(روز موعود خواهد آمد)

Kendra Glack

(کندرا گلک)

Noelle

(نوئل)

Noelle Kringle

(نوئل کرینگل)

۲۰۲۰ Trolls World Tour

(تور جهانی ترول‌ها)

Poppy (voice)

(پاپی (صداگذار))

۲۰۲۱ Stowaway

(مسافر قاچاق)

Zoe Levenson

(زوئی لونسون)

در دست ساخت
نامعلوم Unsound معرفی شده

تلویزیون و سریال[ویرایش]

سال عنوان نقش یادداشت
۲۰۰۷ Viva Laughlin Holly

(هالی)

قسمت: "What a Whale Wants"
۲۰۰۹ Fear Itself Shelby Johnson

(شلبی جانسون)

قسمت: "The Spirit Box"
۲۰۱۲ Family Guy

(فامیلی گای)

Nora (voice)

(نورا (صداگذاری))

قسمت: "Internal Affairs"
۲۰۱۳ Comedy Bang! Bang!

(کمدی بنگ! بنگ!)

Herself

(خودش)

قسمت: "Anna Kendrick Wears A Patterned Blouse & Burgundy Pants"
۲۰۱۴ Saturday Night Live

(پخش زنده شنبه شب)

Herself (host)

(خودش (مجری))

قسمت: "آنا کندریک/فارل ویلیامز"[۳۹]
۲۰۱۵ Lip Sync Battle

(مسابقه لب‌خوانی)

Herself(خودش) قسمت: "Anna Kendrick vs. John Krasinski"
۲۰۱۷ Last Week Tonight with John Oliver

(هفته پیش امشب با جان اولیور)

Nan Britton

(نان بریتون)

قسمت: "Harding"
۲۰۱۷ Trolls Holiday Poppy (voice)

(پاپی (صداگذار))

ویژه تلویزیون
۲۰۱۹ Human Discoveries Jane (voice)

(جین (صداگذار))

نقش اصلی؛ همچنین تهیه‌کننده اجرایی[۴۰]
۲۰۲۰ Down to Earth with Zac Efron Herself

(خودش)

قسمت: "France"
Dummy Cody Heller

(کدی هلر)

نقش اصلی؛ همچنین تهیه‌کننده اجرایی[۴۱]
Love Life Darby Carter

(داربی کارتر)

نقش اصلی؛ همچنین تهیه‌کننده اجرایی

موزیک ویدئو[ویرایش]

سال عنوان نقش اجراکننده
۲۰۱۰ "Pow Pow" Shape Shifter ال‌سی‌دی ساوندسیستم
۲۰۱۲ "Do It Anyway" Secretary

(منشی)

Ben Folds Five
۲۰۱۲ "Starships"

(سفینه فضایی)

Herself

(خودش)

مایکل تامپکینز به همراه عوامل و طرفداران آوازخوان حرفه‌ای
۲۰۱۳ "Cups (When I'm Gone)" Kitchen Worker

(کارگر آشپزخانه)

آنا کندریک
۲۰۱۷ "Freedom! '90" / "Cups" Beca Mitchell

(بکا میچل)

گروه بلا از آوازخوان حرفه‌ای ۳ و دوازده شرکت‌کننده برتر از مسابقه د ویس فصل ۱۳[۴۲]
۲۰۲۰ "Love On Top"

(عشق در اولویت)

عوامل آوازخوان حرفه‌ای[۴۳]

تئاتر[ویرایش]

سال عنوان نقش یادداشت
۱۹۹۸ High Society Dinah Lord

(داینا لرد)

St. James Theatre

(تئاتر سنت جیمز)

۲۰۰۳ A Little Night Music Fredrika Armfeldt

(فردریکا آرمفلدت)

New York City Opera

موسیقی‌شناسی[ویرایش]

تک‌آهنگ[ویرایش]

عنوان سال برترین جایگاه در جدول گواهی‌ها آلبوم
آمریکا استرالیا اتریش کانادا ایرلند نیوزلند بریتانیا
Cups ۲۰۱۳ ۶ ۴۴ ۷۵ ۱۲ ۲۶ ۲۶ ۷۱ (Pitch Perfect (Soundtrack

دیگر اجراها[ویرایش]

Year Album Title
۱۹۹۹ High Society (Original Cast Recording) "Throwing A Ball Tonight" (به همراه لیزا بانس، ملیسا اریکو و جان مک‌مارتین)
"Little One" (به همراه دنیل مک‌دونالد)
"I Love Paris" (به همراه ملیسا اریکو)
۲۰۰۳ Camp: Music from the Motion Picture "The Ladies Who Lunch"
۲۰۰۹ Up in the Air (Music from the Motion Picture) "Time After Time"
۲۰۱۴ Into the Woods (Motion Picture Soundtrack) "A Very Nice Prince" (به همراه امیلی بلانت)
"On the Steps of the Palace"
"Your Fault" (به همراه دنیل هاتلستون، جیمز کوردن, Lilla Crawford و مریل استریپ)
"No One is Alone" (به همراه جیمز کوردن, Lilla Crawford و دنیل هاتلستون)
۲۰۱۵ The Last Five Years (Motion Picture Soundtrack) "Still Hurting"
"See I'm Smiling"
"A Part of That"
"A Summer in Ohio"
"The Next Ten Minutes" (به همراه جرمی جردن)
"A Miracle Would Happen / When You Come Home to Me" (به همراه جرمی جردن)
"Climbing Uphill"
"I Can Do Better Than That"
"Goodbye Until Tomorrow" (به همراه جرمی جردن)
Pitch Perfect 2 (Motion Picture Soundtrack) "Winter Wonderland / Here Comes Santa Claus" (به همراه اسنوپ داگ)
۲۰۱۶ Trolls: Original Motion Picture Soundtrack

(ترول‌ها (موسیقی متن))

"Move Your Feet / D.A.N.C.E. / It's a Sunshine Day"(به همراه گوئن استفانی، جیمز کوردن، Ron Funches، والت دورن، آیکان پاپ و کونال نایر)
"Get Back Up Again"
"The Sound of Silence"

(صدای سکوت)

"I'm Coming Out / Mo Money Mo Problems"(به همراه زویی دشانل، گوئن استفانی، جیمز کوردن، والت دورن، Ron Funches، آیکان پاپ و کونال نایر)
"True Colours" (به همراه جاستین تیمبرلیک)
"Can't Stop the Feeling!"(به همراه جاستین تیمبرلیک، گوئن استفانی، جیمز کوردن، زویی دشانل، والت دورن، Ron Funches، آیکان پاپ، کریستوفر مینتس-پلس و کونال نایر)(نمی‌توانم جلوی احساسم را بگیرم!)
"September"(به همراه جاستین تیمبرلیک و ارت، ویند اند فایر)(سپتامبر (ترانه ارت، ویند اند فایر))
۲۰۲۰ Trolls World Tour: Original Motion Picture Soundtrack

(تور جهانی ترول‌ها (موسیقی متن))

"Trolls Wanna Have Good Times"(به همراه جاستین تیمبرلیک، جیمز کوردن، استر دین، آیکان پاپ، کینن تامسون و The Pop Trolls)
"Just Sing"(به همراه جاستین تیمبرلیک، کلی کلارکسون، مری جی. بلایژ، Anderson Paak و کینن تامسون)
"Trolls 2 Many Hits Mashup"(به همراه جاستین تیمبرلیک، جیمز کوردن، آیکان پاپ و The Pop Trolls)
"Just Sing (Trolls World Tour)"(به همراه جاستین تیمبرلیک، جیمز کوردن، کلی کلارکسون، جرج کلینتون، مری جی. بلایژ، en:Anderson Paak، ریچل بلوم، کینن تامسون، Anthony Ramos، رد ولوت، آیکان پاپ، کونال نایر و سم راکول)

کتاب‌شناسی[ویرایش]

  • کندریک, آنا (2016). Scrappy Little Nobody. نیویورک: Touchstone Books. ISBN 978-1-5011-1720-6. OCLC 946903044.

جوایز و نامزدی‌ها[ویرایش]

لیست کامل جوایز و نامزدی‌ها که توسط آنا کندریک دریافت شده‌اند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Anna Kendrick Biography". Retrieved June 27, 2020.
  2. "Anna Kendrick Says Acting Is 'The Way That I Learn About Other People'". NPR. Retrieved May 11, 2020.
  3. Rahman, Ray (August 9, 2013). "Monitor". Entertainment Weekly. No. 1271. p. 22. Archived from the original on 6 October 2014. Retrieved 26 December 2020.
  4. Willis, John (2002). Theatre World 1998-1999. Vol. 55. Applause Theatre & Cinema Books. p. 234. ISBN 1-55783-433-4.
  5. Ronald Cooke Obituary, May 26, 2006, Sarasota, FL, Herald Tribune, Retrieved 09/12/16
  6. Ruth Cooke Obituary - Portland, ME, November 4, 2011, Portland Press Herald/Maine Sunday Telegram, Retrieved 11/23/14
  7. Gibbs, Ed (October 21, 2012). "Classic-era Hollywood has always been Anna Kendrick's inspiration". The Sydney Morning Herald. Retrieved June 10, 2013.
  8. Hughes, Jason (September 20, 2011). "Anna Kendrick Talks About an Awkward Compliment, on 'Chelsea Lately' (VIDEO)". Archived from the original on 6 October 2014. Retrieved June 10, 2013.
  9. https://www.imdb.com/name/nm0447720/
  10. Pacheco, Patrick. "Portland Native Anna Kendrick Charms Hollywood". Archived from the original on November 25, 2013. Retrieved November 15, 2013.
  11. Lumenick, Lou (December 4, 2009). "Top flight!". New York Post. Retrieved February 13, 2016.
  12. Dargis, Manohla (December 3, 2009). "Neither Here Nor There". The New York Times. Retrieved February 13, 2016.
  13. https://ew.com/article/2010/06/25/academy-new-members-bono-gabourey-sidibe/
  14. Richards, Olly (June 20, 2012). "Pitch Perfect Review". Empire. Retrieved February 13, 2016.
  15. Jon Frosch (۳ مارس ۲۰۱۶). "'Get a Job': Film Review". The Hollywood Reporter (به انگلیسی).
  16. Bibel, Sara (April 17, 2015). "Thursday Cable Ratings: 'Lip Sync Battle' Wins Night, 'Vikings', 'WWE Smackdown', 'Impractical Jokers', 'Ridiculousness' & More". TV by the Numbers. Archived from the original on April 18, 2015. Retrieved May 14, 2020.
  17. Jon Frosch (۲۱ مارس ۲۰۱۶). "'Get a Job': Film Review". The Hollywood Reporter (به انگلیسی).
  18. AnnaKendrick [@AnnaKendrick47] (January 6, 2016). "Hair we go! Meet Poppy! #DreamWorksTrolls #HairGoals #NewYearNewMe" (Tweet). Retrieved June 8, 2016 – via Twitter.
  19. Kroll, Justin (November 12, 2014). "Anna Kendrick In Talks to Join Ben Affleck in 'The Accountant'". variety.com. Retrieved June 8, 2016.
  20. Hayden, Erik (August 7, 2015). "Ben Affleck's 'Accountant' and 'Live By Night' Pushed Back by Warner Bros". hollywoodreporter.com. Retrieved June 8, 2016.
  21. Justin Kroll (April 1, 2015). "'Mike and Dave Need Wedding Dates': Anne Kendrick Joins Zac Efron". Variety. Retrieved June 8, 2016.
  22. Kendrick, Anna (2016). Scrappy Little Nobody. New York: Touchstone. ISBN 978-1-5011-1720-6. OCLC 946903044. Archived from the original on 11 March 2018. Retrieved 26 December 2020.
  23. Anthony D'Alessandro (March 24, 2015). "Anna Kendrick Reunites With 'Rocket Science' Director For 'Table 19′". Deadline. Retrieved May 30, 2015.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:نام‌های متعدد:فهرست نویسندگان (link)
  24. Lesnick, Silas (May 31, 2016). "Pitch Perfect 3 Release Date Moves to December - ComingSoon.net". ComingSoon.net. Retrieved December 2, 2016.
  25. New Hilton Campaign Featuring Anna Kendrick Urges Travelers to ‘Expect Better. Expect Hilton’ بایگانی‌شده در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱ توسط Wayback Machine (September 28, 2018) Hilton.
  26. Lang, Brent (March 16, 2020). "Universal to Make Trolls World Tour, The Hunt, Invisible Man Available Early on Home Entertainment". Variety. Retrieved March 28, 2020.
  27. "Emmys 2020: List of Nominations". Variety. July 28, 2020. Retrieved July 28, 2020.
  28. Shapiro, Bee (January 6, 2015). "Anna Kendrick's Beauty Routine, Complete With 'Schmancy-Schmancy' Lip Cream". Skin Deep (column). The New York Times. Retrieved March 9, 2017.
  29. Collin, Robbie (November 18, 2011). "Anna Kendrick is coming up for air". The Daily Telegraph. London.
  30. Synnot, Siobhan (August 31, 2010). "Interview: Edgar Wright, film director". The Scotsman. Retrieved October 2, 2011.
  31. John, Emma (August 15, 2010). "Edgar Wright: the ultimate fanboy film director". The Guardian. London. Retrieved October 2, 2011.
  32. Johnson, Zach (March 13, 2013). "Anna Kendrick Splits With Director Edgar Wright After Four Years". US Weekly. Retrieved December 17, 2018.
  33. Nessif, Bruna (January 27, 2015). "Anna Kendrick Steps Out With Boyfriend Ben Richardson for a Coffee Run". eonline.com. E! News. Retrieved December 2, 2017.
  34. "Anna Kendrick gets Surprise Visit from her BF". popplz.com. Popplz. November 25, 2017. Archived from the original on 23 November 2018. Retrieved December 2, 2017.
  35. Byrne, Suzy (July 22, 2015). "Anna Kendrick Steps Out With Boyfriend Ben Richardson in Hawaii". yahoo.com. Yahoo Entertainment. Retrieved December 2, 2017.
  36. Hall, Sandra. "FILM REVIEW: Into the Woods". Archived from the original on 22 October 2017. Retrieved 2015-03-15.
  37. Thomas, Leah (27 December 2014). "All The Best And Worst Singers in Disney's 'Into the Woods' Ranked". Bustle. Retrieved 16 February 2018.
  38. Gioia, Michael (22 October 2014). "Anna Kendrick Dishes on 'Into the Woods' Changes and a Gender-Reversed Role That'd Get Her Back to Broadway". Playbill. Retrieved 16 February 2018.
  39. "Pharrell, Seth Rogen, Anna Kendrick Coming to SNL – Time". Time.
  40. McCarter, Reid. "Watch prehistoric Anna Kendrick and Zac Efron discover booze, fire, and misogyny in Human Discoveries trailer". AV Club. Retrieved July 3, 2019.
  41. Petski, Denise. "Meredith Hagner Joins Anna Kendrick & Donal Logue In Quibi Comedy 'Dummy'". Deadline. Retrieved July 3, 2019.
  42. Romero, Nick (November 22, 2017). "Pitch Perfect 3 stars sing aca-awesome mashup with The Voice top 12". Entertainment Weekly. Archived from the original on 8 January 2021. Retrieved September 27, 2020.
  43. Kinane, Ruth (August 17, 2020). "Pitch Perfect's Barden Bellas reunite to sing Beyoncé and raise money for Unicef". Entertainment Weekly. Retrieved August 18, 2020.
  44. "RIAA - Gold & Platinum Searchable Database - May 21, 2015". Retrieved May 21, 2015.
  45. "ARIA Charts - Accreditations - 2013 Singles". Australian Recording Industry Association. December 31, 2013. Archived from the original on May 8, 2013.

پیوند به بیرون[ویرایش]