آشیانه گرگ‌ها: کمین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آشیانه‌گرگ‌ها کمین
نام‌های دیگروادی گرگ‌ها، کورتلار وادیسی
ژانراکشن
درام
پلیسی
نویسندهراجی شاشماز (۲۰۱۳–۲۰۰۷)
بهادیر اوزدنر (۲۰۱۳–۲۰۰۷)
جونیت آیسان (۲۰۱۳–۲۰۰۷)
گروه پانا فیلم (۲۰۱۵–۲۰۱۳)
مورات کوجا (۲۰۱۶–۲۰۱۵)
جاهیت کایا اوغلو (۲۰۱۶–۲۰۱۵)
سلما حاجی‌عثمان اوغلو (۲۰۱۶–۲۰۱۵)
عایشه‌گل حاجی‌عثمان اوغلو (۲۰۱۶)
کارگردانسعدالله شنتورک (۹۳–۷۱، ۵۱–۱)
زینب گونی تان (۶۲–۵۹، ۵۷–۵۲)
زبیر شاشماز (۷۰–۶۳، ۵۸)
علی‌جان گبش (۱۷۱–۱۶۲، ۹۹–۹۴)
صلاح الدین سانجاک‌لی (۱۲۸–۱۰۰)
اونور تان (۱۷۲–۲۲۹، ۱۶۱–۱۲۹)
دوعان اومیت کاراجا (۳۰۰–۲۳۰)
کارگردان هنری/ مدیر نوآوریفرهان آک‌گون
صلاح الدین سانجاک‌لی
ودات دمیر
ویسل تاک‌شاهین
آلپر درلی
مصطفی کوشچو
بازیگراننجاتی شاشماز
گورکان اویگون
آیشه چیدم باتور
کنعان چوبان
ارهان اوفاک
سازنده موسیقی متنگوکهان کردار
آهنگ آغازKurtlar Vadisi - Jenerik
کشور سازندهترکیه
زبان اصلیترکی استانبولی
شمار فصل‌ها۱۰
شمار قسمت‌ها۳۰۰
تولید
تهیه‌کننده‌هاراجی شاشماز (۲۰۱۳–۲۰۰۷)
نجاتی شاشماز (۲۰۱۶–۲۰۱۳)
مکان تولیداستانبول
مدت۱۲۰ دقیقه
تولیدکنندهپانا فیلم
پخش
شبکهٔ اصلیشو تی‌وی (۲۰۰۹–۲۰۰۷)
استار تی‌وی (۲۰۱۰–۲۰۰۹)
تی‌ان‌تی (۲۰۱۲–۲۰۱۱)
آ تی‌وی (۲۰۱۴–۲۰۱۲، ۲۰۱۱–۲۰۱۰)
کانال د (۲۰۱۶–۲۰۱۴)
فرمت تصویر۱۰۸۰آی
فرمت صدااستریو
انتشار اولیه۱۹ آوریل ۲۰۰۷ –
۱۶ ژوئن ۲۰۱۶
انتشار
پس ازآشیانه گرگ‌ها
پیش ازآشیانه گرگ‌ها: عراق

آشیانهٔ‌گرگ‌ها کمین (به ترکی استانبولی: Kurtlar Vadisi Pusu) یک مجموعه تلویزیونی در ژانر اکشن، درام و سیاسی ساخت کشور ترکیه است که توسط شرکت فیلم‌سازی پانا فیلم (Pana Film) تولید شده و ادامه سریال آشیانهٔ گرگ‌ها است که در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۳ پخش شد و ۹۷ قسمت به طول انجامید و با سریال آشیانهٔ گرگ‌ها: ترور که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد خاتمه یافت. این سریال که شامل ۱۰ فصل است، با سیصدمین (۳۰۰) قسمت خود که در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ منتشر شد به پایان رسید.

مجموعه تلویزیونی در ژانر اکشن، مافیایی و سیاسی آشیانه‌گرگ‌ها کمین، در ۱۹ آوریل ۲۰۰۷ با نام دیگری در شو تی‌وی دوباره نمایش داده شد، که ۳ فصل اول آن در شو تی‌وی پخش شد. در فصل ۴ به دلایل مالی به استار تی‌وی منتقل شد. با این حال، به دلیل همپوشانی مکرر قسمت‌های این سریال با مسابقات لیگ یوفا در لیگ اروپا که عصرهای پنجشنبه پخش می‌شد، پس از یک فصل، قرارداد خود را فسخ و در فصل ۵ به ATV انتقال داده شد. در فصل ۶ به شبکهٔ TNT انتقال داده شد و مجدداً به دلیل تعطیلی شبکهٔ TNT، فصل‌های ۷ و ۸ از ATV پخش شد. بعداً فصل‌های ۹ و ۱۰ از کانال د پخش شد.

از زمان شروع فصل دوم سریال آشیانه‌گرگ‌ها کمین، اولین سری این مجموعه (آشیانه گرگ‌ها)، هر قسمت آن در روز پنجشنبه پخش می‌شد.

واژه‌شناسی[ویرایش]

  • شورای بزرگان: یک سازمان مخفی دولتی تُرک هستند که از روز تأسیس دولت وجود دارد. این برای دولت ترکیه مفید است تا به یک قدرت منطقه ای در برابر قدرت‌های جهانی تبدیل شود.
  • آکساچلی: او عضوی از هیئت رئیسه است و شخصی است که از بین اعضا انتخاب می‌شود و ریاست کمیته را بر عهده دارد. آخرین آکساچلی، استاد است.
  • نائیپ (Naip): او مرد شماره یک و دستیار آکساچلی است. او عضو هیئت نیست.
  • کتاب قرمز: این کتابی است که شامل تمام اسرار ترکیه است. مکان اسلحه‌های مخفی، اتاق‌های مخفی، مراکز تحقیقات استراتژیک و افرادی که به هیئت وابسته هستند که نقشی اساسی در توسعه استراتژی کشور دارند، در این کتاب گنجانده شده‌است. کتاب قرمز تحت حمایت شورای بزرگان است.
  • کتاب شجره نامه: کتابی است که در آن افراد به‌خصوصی در صورت مرگ همه اعضای هیئت، هیئت جدید را تشکیل می‌دهند.
  • Guardians Rasadi: تیمی که حافظ کتاب شجره نامه هستند. هیچ‌کس نمی‌داند آنها چه کسانی هستند یا کجا هستند. کتاب شجره نامه ضروری نیست.
  • کوه خدا: این قدیمی‌ترین سنت ترک‌ها است، متوفیان را به کوه خدا فرستاده‌اند.
  • سازمان امنیت عمومی (کا.گ.ت:KGT): این یک سازمان اطلاعاتی مخفی است. این بنا توسط دوعو اشرف اوغلو تأسیس شد. اولین رئیس آن اصلان آک‌بی است. اگرچه این یک نهاد غیررسمی است اما مستقیماً در اختیار شورای بزرگان است. آخرین رئیس‌جمهور آن محسن است.
  • آژانس امنیت سایبری : تابع شورای بزرگان است. مسئول امنیت سایبری، اردم آخرین کارشناس امنیت سایبری بود. پس از مرگ وی دوباره ساخته نشد.
  • آژانس امنیت مالی : تابع شورای بزرگان است. این موسسه ای است که در جنگ های جهانی سرمایه به سود کشور کار می کند. سامی بی (آقای سامی) آخرین رئیس این موسسه بود و پس از مرگ وی مجدداً تأسیس نشد.
  • تخته سیاه : این یک تیم وابسته به شورای بزرگان است. این تیم با تیم Armageddon می جنگد. این بنا توسط کارا به دستور پولات علمدار تاسیس شد. با این حال ، هنگامی که مرگ غیرمنتظره کارا و اعضای تیم باقی مانده در سوریه توسط سازمان İEDİD کشته شدند ، تیم با دستور پولات دوباره توسط یاسین تاسیس شد و به مبارزات خود ادامه داد و IDEDID را شکست داد و آن را پراکنده کرد. آخرین رهبر آن یاسین است.
  • اوجاک‌لار (Ocaklar) : هنگامی که جنگ جهانی اول آغاز شد ، امپراتوری عثمانی استانبول را که مرکز آن بود محکم نگه داشت تا بتواند از این طریق دفاع بهتری انجام دهد و در سرزمین های روملیا و شبه جزیره عربستان دولت های جدیدی تأسیس کند. امپراتوری عثمانی از طریق معادن سنگی مستقر در این ایالت ها ، با تعداد کل ۵٢ کشور ، بر این ایالت ها سلطه داشت. کانون ها نقش اصلی را در پیروزی در جنگ استقلال ترکیه در آناتولی داشتند. این معادن سنگین موجودیت خود را در دوره جمهوری خواهان حفظ کرده و تا به امروز باقی مانده اند. پس از مرگ بابا عمر ، سوها طارق ، منشی مخفی استانبولی اوجاک‌لار ، به پولات اطلاع داد که رئیس مخفی رئیس اوجاک‌لار ، بابا عمر است و وصیت نامه مخفی خود را اعلام کرد. بابا عمر؛ وی در وصیت نامه مخفی خود خواست که رهبری اوجاک‌لار به پولات داده شود. سوها طارق به پولات اطلاع داد كه با گرفتن سر اوجاک‌لار كسی برای جنگ با دشمنان وجود ندارد ، زیرا دلیلی كه منقل علی رغم وجود آن نمی تواند اقدام مهمی انجام دهد ، اما این قابل فهم است كه پولات می تواند انجام دهد این وظیفه را با عملیات هرم انجام دهد. بنابراین ، پولات این را پذیرفت و رئیس اوجاک‌لار شد. آخرین رهبر اوجاک‌لار، پولات علمدار است.
  • شورای گرگها : قدرت برتر مافیا است. این شورا در سال ١٩٨٣ تحت سلطه محمد کاراهانلی تأسیس شد و تأثیرگذارترین سالهای آن بین سالهای ٢٠٠٣ و ٢٠٠۵ بود. این شورا در سال ٢٠٠۵ با عملیاتی که توسط نظام الدین گو ونچ به دستور معبدها و قتل لاز ضیا و سرانجام توسط پولات علمدار آغاز شد منحل شد. پس از آن ، تمپلارها به فهمی كوزوزاده ، فرزند وهاب كوزوزاده دستور دادند كه شورا را مجدداً تأسیس كنند و فهمی نیز به زودی شورا را تأسیس كرد. در این شورا ، همه اعضا توسط پولات علمدار و آخرین بارون ، فهمی کوزوزاده، توسط زینب اوعوز ، عضو سابق KGT کشته شدند.
  • زیرمجموعه امنیت ملی : نام دیگر آن زیرمجموعه امنیت عمومی است. این زیرمجموعه زیرمجموعه ای است که توسط اسکندر بویوک اداره می شود. هنگامی که اسکندر به دلیل مشکلات عمده سلامتی برکنار شد ، اونسال کمال آلنیاچیک به عنوان معاون وزیر منصوب شد و پس از مرگ وی منحل شد.
  • گلادیو: جنگ سرد این یک سازمان بزرگ دولتی عمیق است که در آن دوره تأسیس شده است. فعال ترین دوره در ترکیه بین سالهای ١٩٨٠-١٩۶٠ بود. مهمترین نمایندگان آرون فلر و بولنت فوات آراس هستند و اسكندر بویوک توسط آنها بدون اطلاع آنها مورد استفاده قرار گرفت. پس از کشته شدن آرون فلر توسط پولات علمدار ، جوزف بیل ، نماینده سیا ترکیه ، جانشین وی ، توسط موساد و شامیر هبرون ، نماینده موساد در ترکیه ، توسط پولات علمدار در شمال عراق و بعد از اعتراف کنندگان که به آنها خدمت می کردند ، کشته شدند. با پراکنده شدن ، قدرت خود را به طور کامل از دست داد و کشور ترکیه را ترک کرد.

موضوع (داستان)[ویرایش]

پُلات علِمدار (به ترکی استانبولی: Polat Alemdar) مأموریتی را که به او داده شده بود با موفقیت انجام داد و شورای گرگ‌ها را که در راس مافیای ترکیه بود فرو ریخت و پایان ساختار مافیایی در ترکیه را به ارمغان آورد. او پس از انجام صحیح این وظیفه، رئیس سازمان امنیت عمومی (کا.گ.ت:KGT) می‌شود و برای انجام عملیات‌های مهم از طرف دولت اقدام می‌کند. اما مأموریت جدید او عمیق‌تر و خطرناک تر است.

پانویس[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Kurtlar Vadisi Pusu». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای ترکی استانبولی، بازبینی‌شده در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱.