بحث کاربر:Irantabnak

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

به ویکی‌پدیا خوش آمدید![ویرایش]

درود. به ویکی‌پدیای فارسی خوش آمدید. ویرایش چند لحظه پیش شما، کاربران ویکی را خوش‌حال کرده‌است؛ چراکه اضافه‌شدن شما به جمع نویسندگان ویکی‌پدیا، به مفهوم پربارتر شدن این دانشنامه (دائرةالمعارف) است. اگر این راهنما را دنبال کنید، می‌توانید ظرف چند دقیقه و طی سه درس (راهنمایی) اصلی، به یک ویکی‌نویس موفق تبدیل شوید.

راهنمای اول
  • بدانید که اگر ویرایش‌های شما بازگردانی یا نوشته‌های شما حذف شد، معمولاً دلیل موجهی دارد. می‌توانید دوستانه دلیل آن را از کاربران و ویرایشگران باتجربه‌تر جویا شوید. بیشتر کاربرانی که نام و ویرایش‌های آنها را در صفحهٔ تغییرات اخیر می‌بینید، از کاربران تازه‌کار باتجربه‌ترند. سؤال‌ها و مطالبتان را با توجه به وپ:نزاکت در اینجا مطرح کنید و پاسخ بگیرید. مدیران اینجا تقریباً همواره برخط هستند.
راهنمای دوم
  • ویکی‌پدیا دانشنامه‌ای است که شما نیز می‌توانید به تکمیل آن کمک کنید. برای ویرایش مقاله‌ها، دکمهٔ «این صفحه را ویرایش کنید» را که در بالای مقالات آمده، فشار دهید و مطالب را ویرایش کنید. برای اطمینان از درستی ویرایش خود، قبل از ثبت تغییرات، ابتدا از دکمهٔ «پیش‌نمایش» استفاده کنید و پس از بررسی مجدد، مطالب خود را توسط دکمهٔ «صفحه ذخیره شود» ثبت نمایید. برای تمرین، می‌توانید از صفحهٔ تمرین استفاده کنید.
برای آشنایی با ساختار کلی و سبک نگارش مقالات، شیوه‌نامهٔ ویکی‌پدیا را بخوانید. مقاله‌های برگزیده نمونه‌هایی از مقالات بسیار خوبِ این دانشنامه هستند.
کاربران باتجربه‌تر مطالب شما را درصورت نیاز ویرایش می‌کنند و نکات ضروری را برای پیشرفت شما در همین صفحه یا صفحهٔ بحث مقاله‌ای که آن را ویرایش کرده‌اید، به شما خواهند آموخت.
راهنمای سوم
  • از منابع دیگر کپی نکنید. کپی خط‌به‌خط از وبگاه‌ها، کتاب‌ها و مقاله‌ها و آوردنِ آن‌ها در ویکی‌پدیا قابل قبول نیست. نتایج تحقیقات خودتان را هم نمی‌توانید به مقالات ویکی‌پدیا اضافه کنید. مطالب نوشته‌شده بایستی منابع متعدد و قابل اعتماد داشته باشند. همچنین، مطالبِ دارای منبع را حذف نکنید. سعی کنید خودتان را با فارسی‌نویسی وفق دهید. بی‌دلیل یا به شکل افراطی از کلمات بیگانه (حتی عربی و انگلیسی) استفاده نکنید، به‌ویژه وقتی که واژه‌ها معادل فارسی‌ای دارند و برای اغلب مخاطبان آشنا هستند.

اکنون شما یک کاربر ویکی‌پدیا هستید. خودآموز ویکی‌پدیا مطالب بسیار مفیدی برای کاربران جدید دارد. برای به‌دست‌آوردن اطلاعات مفصل دربارهٔ ویکی‌پدیا و نحوهٔ مشارکت، ابتدا راهنماهای موجود را بخوانید و اگر پاسخ موردنظر خود را نیافتید، پرسشتان را در ویکی‌پدیا:درخواست راهنمایی مطرح کنید تا به آنها پاسخ داده شود. --SalmanParsi ‏۲۱ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۲۰ (UTC)[پاسخ]