کاربر:وب پدر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از کاربر:فرمانده)
امروز

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شعار وب‌پدر[ویرایش]

                                           آزادی، دانش، دموکراسی

وب‌پدر بر روی ویکی پدیا[ویرایش]

من دانشنامه ویکی پدیا را بسیار دوست دارم؛ چرا که می‌تواند دانشمندانه و غیر جانبدارانه باشد. یکی از ویژگی‌های وب‌گاه‌های وب ۲٫۰ مشارکت عمومی کاربران بر پایهٔ آگاهی آنهاست که یک ویکی مانند ویکی پدیا از همین نوع است. ویکی پدیا آگاهی دهنده‌است و آگاهی بنیان دموکراسی است؛ هر چند که ویکی پدیا هرگز یک مکان مجازی برای تمرین دموکراسی نیست.


من بر روی شبکه جهانی اینترنت به دو کار عمده مشغول هستم:


۱- تحصیل دانش و فن‌آوری: تحصیلات دانش و فن‌آوری من به شکل مجازی و از منابع معتبر وب جهان‌گستر(به انگلیسی World Wide Web) است. از این‌رو دانشنامه ویکی پدیا یکی از مهم‌ترین منابع تحصیلی من خواهد بود.


۲- تولید دانش و فن‌آوری: من از تحصیلات دانش و فن‌آوری خود برای تولید دانش و فن‌آوری بر روی شبکه جهانی اینترنت استفاده می‌کنم.

فهرست فعالیت‌های وب‌پدر بر روی ویکی‌پدیا


نمایهٔ وب‌پدر[ویرایش]

نمایهٔ وب‌پدر پیش از ماه مارس ۲۰۱۷

نمایه من از نیم‌تنه‌ای است که با استفاده از جلوه‌های سیاه‌قلم، سایه و روشنایی خیره‌کننده از روی چهره واقعی من طراحی شده است. با این حال این نمایه هیچ نوع هویت حقوقی از من بر جای نخواهد گذاشت. نمایه من برای اولین‌ بار در سال ۲۰۰۶، به شکل رنگی برای وب‌گاه «مجموعه ادبی فرمانده» طراحی شد و پس از آن در سال ۲۰۰۸ به شکل سیاه‌رنگ و مزین به نام مستعار من، «وب‌پدر» (WebFather) بازسازی شد.


کلاه ملوانی که بر سر نیم‌تنه من قرار دارد، بر اساس یک داستان علمی-تخیلی با نام «فرمانده میان‌ملیتی» است که در دهه نود میلادی – دوران نوجوانی‌ام – در ذهن آفریدم. نشانی که بر روی کلاه نصب شده است، نشان باستانی «شیر و خورشید» است که ریشه در تاریخ سرزمین‌های فارسی دارد. در پایین نیم‌تنه من، نام مستعار من، «وب‌پدر» (WebFather) قرار گرفته است.


در ماه مارس ۲۰۱۷، به دلیل پیوند من با یک فرشته خندان، لبخند ملایمی بر روی لب‌های نمایه من قرار گرفت!

نمایه وب‌پدر با تغییر جزئی در ماه مارس ۲۰۱۷