بحث:کشته‌شدن حمیدرضا الداغی

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مه ۲۰۲۳[ویرایش]

درود. @Realityforall: محترم. من از ویرایش شما در این مقاله خوشحالم.

در رابطه با این ویرایش شما: Special:Diff/37089941 به نظرم در عنوان بخش، لازمه کلمه «بدون حجاب» در آن قرار بگیرد، وگرنه از دید من عنوان «تصاویر خانوادگی» برای خواننده مقاله چه معنا و مفهومی میتواند داشته باشد؟

در ویرایش قبل‌تر خود نیز نوشته بودید: «تصاویر خصوصی» که این ابهام دارد. لازم می‌بینم کلمه‌ای مثل «پخش‌شدن تصاویر بدون حجاب» یا شبیه آن در این بخش بماند تا مفهوم مطلب خود را نشان دهد.

همچنین این متن افزوده شده توسط شما: «خطاب به او گفت؛ «شما اگر «مرد» بودید، قبل از انتشار از ما اجازه می گرفتید»» ابهام دارد. به او گفت یعنی به چه کسی گفت؟ (مشخص نیست چه کسی/کسانی عمل فاش‌شدن اینترنتی تصاویر را انجام داد)

در کل به نظر من در آن ویدئوی خبری، صحبت همسرش ابهام دارد: «شما اگر مرد بودید». یعنی جنسیت آن شخص مرد است و زن نیست؟

همینطور مادر وی در ویدئو می‌گوید: «بخدا اینا گناه داره، اینا باید جواب بدن» و نه آن متن به نوشته شما «مسببینش باید پاسخگو باشند»

جمله نوشته‌شده توسط شما: «مگر پوشش یک زن در کنار شوهرش چگونه است؟» نیز اینگونه در ویدئو بیان میشود: «مگه شماها تو خونه‌هاتون، جلو شوهراتون همینجور که این خانم بوده نیستید؟» که به نظر من، این نوشته شما ممکن است نقص زندگی‌نامه زندگان و دیدگاه بی‌طرف باشد.

از توجه و مشارکت شما در این مقاله بسیار سپاسگزارم. NameGame (بحث) ‏۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۴:۵۱ (UTC)[پاسخ]

سپاس فراوان بابت توضیحات
  • در خصوص ذکر کلمه بی حجاب، نظر شخصی بنده این است که وقتی فردی خود مایل به انتشار تصاویرش نیست و این را علنا اعلام می می کند، یعنی آن تصاویر خصوصی بوده و مصداقی از حریم خصوصی است.
نیازی نیست که ما در تیتر هم به نحوی محتوای این تصاویر منتشر شده را «توصیف» کنیم و به نظرم این خود به نوعی «نقض حریم خصوصی» است.
به ویژه این که خود همسر الداغی نیز در توضیحات خود به کلمه بی حجاب اشاره نمی کند بلکه واژه «تصاویر خصوصی» را به کار می برد.
  • درباره جمله مرد بودن، کاملا واضح است که در جمله منظور مردانگی و است نه جنسیت مرد و این در فرهنگ داخل کشور بسیار رایج است که این دو موضوع متفاوت بوده و خواننده کاملا متوجه خواهد شد که جنسیت در اینجا مد نظر نیست، همانطور که وقتی گفته می شود «جوان مرد» خواننده متوجه میشود که منظور «جنسیت مرد، در سنین جوانی» نیست ...
و جمله ای که آورده ام «به هر حال نقل قول مستقیم» است و اتفاقا حذف آن و انتشار گزینشی برخی نکات مصاحبه ممکن است مصداق تقطیع سخنان و نقض بی طرفی و همچنین نقض زندگی‌نامه زندگان باشد.
در مورد این که خطاب جمله به چه کسی است از ابتدا همسر الداغی در مورد فردی در خارج از کشور صحبت می کند و با بیان یک سری مشخصه ها بدون ذکر اسم وی را مسئول انتشار تصاویر می داند. و به وضوح کاملا مشخص است جمله «اگر شما مرد بودید از ما اجازه می گرفتید» ادامه جملات قبلی وی بوده و همان فرد را خطاب قرار میدهد
-در خصوص سایر موارد با نظر شما تا حدی موافقم و معتقدم متن گفت و گو می بایست «بدون انتشار گزینشی» و همچنین دقیقا مطابق با موارد گفته شده پیاده شود.
با سپاس Realityforall (بحث) ‏۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۳۴ (UTC)[پاسخ]
@Realityforall: به شما پیشنهاد می‌کنم قبل از انجام دوباره ویرایش، صفحه‌های «ویکی‌پدیا:روزنامه نیست» و «ویکی‌پدیا:درمتن» را مطالعه و به آن عمل کنید. همچنین می‌توانید برای رفع خطا، از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید. با آرزوی موفقیت.
NameGame (بحث) ‏۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۵۱ (UTC)[پاسخ]
حتما
البته بنده راجع به بند به بند ایرادات شما توجه کردم و نظرات خودم را هم به تفصیل بیان کردم. انتظار پاسخ تفصیلی به مطالب بنده بود به جای ارجاع به صفحه تمرین
با آرزوی سربلندی Realityforall (بحث) ‏۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۱۰ (UTC)[پاسخ]

نامزد حذف شدن یک پروندهٔ ویکی‌انبار استفاده‌شده در این صفحه[ویرایش]

پروندهٔ زیر از ویکی‌انبار که در این صفحه استفاده شده نامزد حذف شده است:

در بحث حذف که در صفحهٔ نامزدی صورت می‌گیرد شرکت کنید. —Community Tech bot (بحث) ‏۲۱ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۲۳ (UTC)[پاسخ]

منابع معتبر[ویرایش]

در این صفحه، ۹ تا از منابع را خبرگزاری فارس منتشر کرده‌است. برچسب بهبود منبع را به مقاله زدم. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۰ (UTC)[پاسخ]