سامسونگ گلکسی اس۶

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از S۶ اج)
سامسونگ گلکسی اس۶
سامسونگ گلکسی اس۶ اج
سامسونگ گلکسی اس۶ اج پلاس
+S6.S6 EDGE.S6 EDGE
سازندهسامسونگ الکترونیکس
سریسری گلکسی، سری اس
شبکه‌هاGSM ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰
GPRS, EDGE
HSDPA ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۹۰۰ / ۲۱۰۰، LTE
رونمایی۱۰ آوریل ۲۰۱۵
پس‌ازگلکسی اس۵
پیش‌ازگلکسی اس۷
وابستهگلکسی نوت ۵
ابعاد۱۴۳٫۴x70.5x۶٫۸ میلیمتر (۵٫۶۵x2.78x۰٫۲۷ اینچ)
وزن۱۳۸ گرم
سیستم‌عاملاندروید نسخه ۵ لالی پاپ
CPUهشت هسته با فناوری big.LITTLE (چهار هسته ۲٫۱ گیگاهرتز با معماری آرم کورتکس-اِی۵۷ و چهار هسته ۱٫۵ گیگاهرتز با معماری کورتکش اِی-۵۳)، تراشه سامسونگ اکسینوس ۷۴۲۰ و پردازنده گرافیکی چهارهسته‌ای آرم Mali-T760
حافظه موقت (RAM)۳ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ یا ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت
باتری۲۵۵۰ میلی‌آمپر با قابلیت شارژ بی‌سیم / زمان صحبت تا ۱۷ ساعت (3G) / زمان پخش موسیقی تا ۴۹ ساعت
ورودی‌های دادهچندلمسی
صفحه لمسی
A-GPS و GLONASS
فشارسنج
نمایشگر۵٫۱ اینچ لمسی خازنی از نوع Quad HD-Super AMOLED، تفکیک‌پذیری ۲۵۶۰x۱۴۴۰ پیکسل، پوشش ضدخش
دوربین پشت۱۶ مگاپیکسل، فوکوس خودکار، فلاش LED، تشخصیص چهره و لبخند، لرزشگیر دست، فیلمبرداری اچ‌دی و عکسبرداری همزمان، ژئوتگینگ + فیلمبرداری 4K 2160p
دوربین جلو۵ مگاپیکسل، تشخیص چشم دارنده دستگاه + فیلمبرداری ۱۰۸۰p، حالت HDR اتوماتیک
رسانهMP3, AAC, AAC+, WAV, WMA, 3Gpp, MP4, MPG, H.۲۶۳, H.264, AVI, DivX, Xvid, MKV, F4V, FLV, WMV, TS
اتصالمیکرو USB نسخه ۲
بلوتوث نسخه ۴٫۱ + A2DP و High-Speed support
NFC
وای-فای + DLNA
وای-فای دایرکت
پورت HDMI (از طریق MHL)
قابلیت USB On-The-Go

سامسونگ گلکسی اس۶ (به انگلیسی: Samsung Galaxy S6) یک تلفن هوشمند اندرویدی که در ۱۰ آوریل ۲۰۱۵ توسط شرکت سامسونگ در لندن معرفی شد. این مدل جانشین سامسونگ گلکسی اس۵ می‌باشد.

مشخصه‌ها[ویرایش]

سامسونگ

این تلفن همراه در چهار رنگ اصلی سفید صدفی و مشکی و آبی و طلایی و دو رنگ فرعی سبز و قرمز به همراه تعداد زیادی از ویژگی‌های نرم‌افزاری و لوازم سخت‌افزاری، قابل دسترس است. همچنین در مدل‌های ۱۲۸، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و دارای درگاه کارت حافظه نمی‌باشد.

سخت‌افزار این گوشی شامل یک پردازنده هشت هسته‌ای ۲٫۱ گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی مالی-۷۶۰ و یک رم ۳ گیگابایتی می‌باشد. دارای دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل و ثانویه ۵ مگاپیکسل می‌باشد. دارای صفحه نمایش لمسی خازنی به اندازه ۵٫۱ اینچ است. برای صفحه نمایش و بدنه این گوشی از شیشه استفاده شده‌است، مدل گوریلا گلس ۴ می‌باشدو دارای دارای تفاوت‌هایی با اس۶ اج می‌باشد.

گلکسی اس۶ اج[ویرایش]

سامسونگ گلکسی اس۶ اج یک تلفن هوشمند اندرویدی بود که در مارس ۲۰۱۵ توسط شرکت سامسونگ معرفی شد و در آوریل ۲۰۱۵ در بازار عرضه گردید.

مشخصه‌ها[ویرایش]

این تلفن همراه در چهار رنگ اصلی سفید صدفی و مشکی و طلایی پلاتینی و سبز زمردی به همراه تعداد زیادی از ویژگی‌های نرم‌افزاری و لوازم سخت‌افزاری، قابل دسترس است. همچنین در مدل‌های ۱۲۸، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و دارای درگاه کارت حافظه نمی‌باشد.

دارای صفحه نمایش لمسی خازنی Super AMOLED, با ۱۶ میلیون رنگ می‌باشد. بلوتوث آن v4.1, A2DP, LE, apt-X می‌باشد. دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیکسل و دوربین ثانویه آن ۵ مگاپیکسل است.

دارای تفاوت‌های زیر با سامسونگ گلکسی اس۶ می‌باشد: ۱. با توجه به استفاده از شیشه، گلکسی اس۶ از شاسی ۱۳۸ گرمی برخوردار است. این در حالیست که اس ۶ اج با توجه به صفحه‌نمایش خمیده ۱۳۲ گرم وزن دارد. ۲. شیشه یا پلاستیک؟ تفاوت اصلی در اینجاست. اس ۶ اج از صفحه‌نمایش AMOLED قابل انعطاف با لایه پلاستیکی در رویه بهره می‌برد و در قسمت‌های راست و چپ صفحه‌نمایش شاهد خمی زیبا هستیم. علاوه بر ظاهر زیبا، قسمت خمیده بسته به شخص تماس‌گیرنده می‌تواند از رنگ‌های مختلفی برخوردار شود.

از دیگر امکانات آن می‌توان به ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging), فوکوس لمسی (touch focus), تشخیص چهره، Auto HDR, سراسرنما اشاره نمود.

منابع[ویرایش]