۲۴ (فصل ۳)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فصل سوم ۲۴
فصل ۳
کشور اصلی ایالات متحده آمریکا
شم. قسمت‌ها۲۴
پخش
شبکه اصلیشبکه تلویزیونی فاکس
نخستین پخش۲۸ اکتبر ۲۰۰۳ –
۲۵ می ۲۰۰۴
گاه‌نگاری فصل
← پیشین
فصل ۲
پسین →
فصل ۴
فهرست قسمت‌ها

فصل سوم که با نام روز سوم نیز شناخته می‌شود در ۲۸ اکتبر ۲۰۰۳ آغاز و در ۲۵ می ۲۰۰۴ پایان یافت.

داستان[ویرایش]

در این فصل جک درصدد می‌آید جلوی ویروسی را که بزودی به خاک ایالات متحده وارد می‌شود را بگیرد و وارد گروه خلافکاری برادران سالازار می‌شود و اتفاقاتی روی می‌دهد.رئیس جمهور این فصل دیوید پالمر است و جریاناتی برای انتخابات مجدد روی می‌دهد.

مهم‌ترین رویدادهای این فصل[ویرایش]

  • کناره‌گیری دیوید پالمر در آخر سریال
  • مرگ برادران سالازار
  • کشته شدن نینا مایرز توسط جک باور
  • ایجاد رابطه عاطفی میان کیم باور و چیس ادموز
  • دستگیر شدن تونی آلمیدا به علت خیانت برای نجات میشل دسلر
  • به هم خوردن رابطه تونی آلمیدا و میشل دسلر

اپیزود یکم[ویرایش]

در این قسمت جک برای بازجویی از یکی از برادران سالازار (رامون سالازار) می‌رود و همچنین دیده می‌شود کیم باور در واحد CTU لس آنجلس مشغول به کار است و جک پسری به نام چیس ادموندز را آورده که با کیم رابطه دارد. همچنین دیوید پالمر به همراه مشاوره برادرش وین پالمر برای انتخابات و ۴ سال ریاست جمهوری بیشتر رقابت می‌کنند.همچنین میشل دسلر و تونی آلمیدا با هم ازدواج کرده‌اند.

اپیزودهای میانی[ویرایش]

پس از نفوذ جک در گروه سالازارها و فراری دادن رامون از زندان و به‌دست آوردن اعتماد هکتور سالازار برای خرید از سازندگان اوکراینی می‌روند اما پس از رفتن با مشکلاتی روبه رو می‌شوند طرف دیگری برای معامله آمده‌است و جالب است نماینده‌اش نینا مایرز است و پس از گذاشتن ویروس به مناقصه سالازارها شکست می‌خورند اما جک متقاعدشان می‌کند و ویروس را از نینا باز پس می‌گیرد ولی آخر مشخص می‌شود ویروس تقلبی است و طرف معامله هنوز قصد انجام دادن عملیات خطرناک تروریستی دارد در این میان‌ها تونی در جریان انجام دادن مأموریتی زخمی می‌شود.همچنین جک انتقام قتل تری را از نینا می‌گیرد و او را می‌کشد.

اپیزودهای پایانی[ویرایش]

در این میان، رایان شاپل به خواستهٔ تروریست‌ها توسط جک کشته می‌شود و همچنین هتلی در لس آنجلس آلوده به این ویروس خطرناک می‌شود و بسیاری افراد آلوده یا کشته می‌شوند. میشل دسلر نیز در این میان آلوده می‌شود اما نجات می‌یابد.جک و چیس در چندین عملیات علیه تروریست‌ها شکست می‌خورند اما سر انجام موفق می‌شوند.پس از این‌ها تروریست‌ها میشل را گروگان می‌گیرند و با تونی تماس می‌گیرند و به او پیشنهاد معامله می‌دهند و تونی این کار را می‌کند و در آخر به‌عنوان خائن شناخته می‌شود که البته بعدها با خواسته دیوید پالمر آزاد می‌شود. رایان شاپل مسئول تشکیلات سی تی یو همیشه مخالف اعمال جک باور است و او را نادیده میگرد و در قسمت 18 این فصل به خواسته استیون ساندرز رئیس تروریست‌ها که دوست جک و همکار سابق اوست کشته می‌شود وشری پالمر در این فصل قسمت 23 کشته می‌شود

بازیگران اصلی[ویرایش]

نام بازیگر نام شخصیت
کیفر ساترلند جک باور
کارلوس برنارد تونی آلمیدا
دنیس هایسبرت دیوید پالمر
ریکو آیلسورت میشل دسلر
الیشا کاتبرت کیم باور
جیمز بدج دیل چیس ادموندز
دی. بی. وودساید وین پالمر

پیوست‌ها[ویرایش]

منابع[ویرایش]