۱۰۰۱ فیلم که باید پیش از مرگ ببینید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
۱۰۰۱ فیلم که باید پیش از مرگ ببینید
جلد نسخه ۲۰۰۳,
به‌همراه تصاویری از بلید رانر, ادیسه فضایی, عروس فرانکنشتاین, و مواردی دیگر
نویسنده(ها)Steven Jay Schneider, general editor
کشوربریتانیا
زبانانگلیسی
مجموعهQuintessence Editions, The 1001 Before You Die series
موضوع(ها)فیلم
گونه(های) ادبیناداستان
انتشار۱۳ نوامبر ۲۰۰۳ (Cassell Illustrated)
گونه رسانهچاپی (گالینگور)
شمار صفحات۹۶۰ (اولین چاپ)
شابکشابک ‎۹۷۸−۱−۸۴۴۰۳−۰۴۴−۶
شماره اوسی‌ال‌سی۲۲۳۷۶۸۹۶۱
کتابخانه کنگرهPN1998 .A16 2003

۱۰۰۱ فیلم که باید پیش از مرگ ببینید کتاب سالانه جدیدی از استیون جی اشنایدر است که در آن یکی از ۷۰ منتقد شرکت کننده در مورد فیلم‌ها نظر می‌دهد. اولین کتاب از این مجموعه در سال ۲۰۰۳ در استرالیا منتشر شد و موفقیت زیادی کسب کرد. در آوریل ۲۰۰۴ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها به رتبه هفتم رسید.[۱] این باعث شد او در ABC یک نمایش داشته باشد. شماره فعلی در اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شد. کتاب‌های این مجموعه به چندین زبان ترجمه خواهند شد.

استیون جی اشنایدر نویسنده ای متخصص در فیلم است. او دارای مدرک فلسفه از دانشگاه هاروارد و در مطالعات سینما از دانشگاه نیویورک است. او در فیلم‌های ترسناک تخصص دارد. نویسندگان این کتاب از منتقدان برجسته سینما و متخصص در ژانرهای مختلف هستند. فیلم‌های این کتاب بر اساس شهرت، موفقیت در گیشه، جایگاه ژانر یا اهمیت و تأثیرشان در سینمای جهان تعیین شدند.

این فهرست شامل فیلم‌هایی از ده‌ها ژانر مختلف فیلم (کمدی، درام، موزیکال، ترسناک، وسترن، علمی تخیلی و غیره) است. عمومیت فیلم‌های آمریکایی در این فهرست با هژمونی هالیوود در صنعت فیلم جهانی و منابع عظیم به کار گرفته شده توسط استودیوها و تهیه‌کنندگان قابل توجیه است. در این فهرست برخی از آثار کلاسیک سینمای جهان مانند فیلم‌های هنرهای رزمی آسیایی، نئورئالیسم ایتالیایی و نوول وگ فرانسوی نیز گنجانده شده‌است.

آمار[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Best sellers". The Sunday Telegraph. 18 April 2004. Archived from the original on 10 October 2007. Retrieved 16 July 2007.